Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 mei 2009, 14:23
Malanko Malanko is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2009
Berichten: 1
Malanko is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief administratief medewerker

Hallo,

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn brief vinden.

Leiden, 15 mei 2009.
Betreft: vacature administratief medewerker

Geachte heer, mevrouw,

Afgelopen dinsdag heb ik van Shanna Brouwer vernomen dat jullie opzoek zijn naar een administratief medewerker op het kantoor. Toen ik dit hoorde was ik echter meteen geïnteresseerd en ben ik meteen naar het kantoor gelopen om de nodige informatie te vervaardigen.
Het spreekt mij erg aan omdat ik op dit moment studerende ben voor de studie PDB oftewel praktijk diploma boekhouden.

Ik heb de afgelopen drie jaar in het restaurant van Hotel De Gouden Leeuw gewerkt en ik heb daar vooral ervaring opgedaan in mensen kennis en problemen en klachten op te lossen naar de gasten toe. Hierdoor weet ik vaak goed in te spelen op de behoeften van mensen en hoe ik ze dan ook tevreden kan stellen. Echter begin ik hier wel een beetje op uitgekeken te raken en ben ik opzoek naar een nieuwe uitdaging. Aangezien dat administratie in het verlengde van mijn studie dus ook mijn uiteindelijke vakgebied ligt wil ik graag ervaring op doen in deze sector en zoveel mogelijk hierin leren. Omdat ik nog weinig ervaring heb op het praktijkgedeelte van mijn vak ben ik hierin heel flexibel ingesteld en kunt u mij nog extra maken en kneden naar de behoefte die u in de functie nodig heeft.

Verder beschik ik over uitmuntende rekenvaardigheid en een goede kennis van de Nederlandse taal wat de nodige betrekking heeft tot deze job. Ik beschik over een bovengemiddelde computer kennis omdat ik een hobbyist computerbouwer ben. Ik zal dus niet in paniek raken als er iets niet werk.
Ik ben zeer positief in gesteld en gemotiveerd om uw functie te vervullen.

Met vriendelijke groet, M.S. Oorschot

Bijlage: Curriculum Vitae [hier komt een handtekening]
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 mei 2009, 13:24
Selwyn Selwyn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2009
Berichten: 20
Selwyn is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief administratief medewerker

Hoi Malanko,

Ik hou van oprechtheid dus hierbij mijn mening....
Ik vind je brief niet echt sprankelend, sterker nog, ik vind hem standaard, afgeraffeld en weinig 'spannend'. Ik heb niet het idee van 'die moet ik beter leren kennen'.

Verder ontdek ik veel stijlfouten evenals spelfouten, niet echt handig als sollicitant administratief medewerker waar je nauwkeurig moet zijn. Ik weet dat er voor dit soort functies behoorlijk wat aanwas is en daarom is het belangrijk je anders aan te bieden.
Zorg ervoor dat alle elementen in je brief positief zijn, je schrijft bijv.
"Echter begin ik hier wel een beetje op uitgekeken te raken en ben ik opzoek naar een nieuwe uitdaging.".

Je kunt hier ook van maken..
"Ik wil mij graag verder ontwikkelen en dat is niet mogelijk op de werkplek waar ik nu zit. Daarom zie ik uw vacature als een mogelijkheid om mijn kennis en ervaring in te zetten en om mijzelf persoonlijk verder te ontwikkelen..."
Ook het volgende kan een reden zijn om jezelf de diskwalificeren; niet verstandig naar mijn mening.
"Omdat ik nog weinig ervaring heb op het praktijkgedeelte van mijn vak ben ik hierin heel flexibel ingesteld en kunt u mij nog extra maken en kneden naar de behoefte die u in de functie nodig heeft."

Mogelijk alternatief...
"Bij mijn hudiige werkgever heb ik ontdekt snel nieuwe kennis in de praktijk om te kunnen zetten, ik ben goed vormbaar en uiteraard in het bezit van kennis op het gebied van pc en office-vaardigheden."

Je vertelt aardig veel over wat je kan maar ik mis voorbeelden of de resultaten van die inspanningen? Je hebt mensenkennis en kunt goed tot oplossingen komen, geef je aan. Hoe pak je dit aan en waar blijkt dat uit? Benoem één keer in je brief een resultaat of aanpak, dat zegt iets meer over je.
"Ik ben zeer positief in gesteld en gemotiveerd om uw functie te vervullen."
Wat een dooddoener, stokpaardje en cliché. Ingesteld is overigens één woord en dit komt gewoonweg niet geloofwaardig over. Ook hiervoor geldt in mijn ogen weer, onderscheid jezelf.

"De functie spreekt mij aan omdat ik mij kan vastbijten in diverse taken, mijn capaciteiten kan benutten en omdat ik via uw website heb begrepen dat plezier in het werk een belangrijk onderdeel is van uw bedrijfsvoering."
Je afsluiting creëert afstand. Dit past niet meer op de moderne arbeidsmarkt. Sluit af met je volledige naam en beperk je afstand. Alleen advocaten, parlementsleden en hooggeplaatste personen sluiten af met initialen. Als gewone burger doe je dit gewoonweg niet meer.
Met vriendelijke groet,
Malanko Oorschot o.i.d
Mogelijk heb je wat aan mijn opmerkingen, succes met je sollicitatie. We horen graag de uitslag.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Administratief medewerker rechtbank Meike Sollicitatiebrief en cv 2 9 oktober 2008 22:30
Sollicitatiebrief administratief medewerker Nunu Sollicitatiebrief en cv 3 9 april 2008 22:14
Sollicitatiebrief administratief medewerker Martine Sollicitatiebrief en cv 0 21 maart 2007 23:44
Sollicitatiebrief Administratief medewerker Patr1c1a Sollicitatiebrief en cv 5 13 december 2006 18:05
Sollicitatiebrief administratief medewerker Mike72 Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2006 15:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon