Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 januari 2009, 23:55
genesis11 genesis11 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 1
genesis11 is on a distinguished road
Smile Sollicitatiebrief maatschappelijk werker - graag hulp!

Beste mensen,

Ik ben net afgestudeerd en wil nu graag solliciteren voor een nieuwe baan. Zouden jullie misschien feedback kunnen geven op mijn sollicitatie brief? Ik heb namelijk nog niet zo vaak een brief geschreven. Het volgende vragen ze:
Diploma HBO MW of SPH
• Aantoonbare ruime ervaring als maatschappelijk werker
• Een christelijke levensovertuiging waar vanuit vorm en inhoud gegeven
kan worden aan de identiteit van Cardia en aan de functie van algemeen
maatschappelijk werker
• Kennis van de sociale kaart
• Zelfstandigheid, goede communicatieve vaardigheid met invoelingsvermogen
voor zowel hulpvrager als (thuiszorg-)hulpverlener
• Slagvaardigheid en overstijgend denkvermogen
• Proactieve houding ten aanzien van afstemming en samenwerking
binnen de organisatie
• Inzicht in de relatie tussen geloofsovertuiging en psychosociale problematiek

Ik heb geen werkervaring als maatschappelijk werker maar hoop dat ze me toch aannemen
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes,
genesis11


Den Haag, 5 januari 2009

Betreft: sollicitatie algemeen maatschappelijk werker


Geachte mevrouw ....,

Op Internet las ik uw vacature voor algemeen maatschappelijk werker. Graag zou ik voor deze functie in aanmerking komen.

Ik ben 27 jaar en afgestudeerd als sociaal pedagogische hulpverlener. Daarnaast heb ik mij aan de universiteit nog verdiept in sociale en culturele antropologie.

Tijdens mijn studie sociale en culturele antropologie heb ik onderzoek gedaan naar de rituelen rondom leven en dood. Daarvoor heb ik interviews gehouden met mensen over hoe ze met de dood omgaan en woonde ik begrafenissen bij. Voor het onderzoek was het belangrijk dat ik op een juiste met de gevoelens van de doelgroep omging. Zelfstandigheid, goede communicatie en inlevingsvermogen was erg belangrijk voor dit onderzoek. Hierbij heb ik geleerd om niet alleen te luisteren naar individuen maar ook te kijken naar de context, de cultuur, gedragingen en context waarin een individu leeft.

De functie binnen uw organisatie spreekt me om diversen redenen aan. De eerste reden, is dat deze functie goed aansluit op mijn opleiding als christen hulpverlener, daarnaast beschik ik over goede sociale, schriftelijke en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om in teamverband te fungeren. Mede door mijn interesse en motivatie ben ik gesterkt in mijn overtuiging dat deze functie bij mij past.

In een sollicitatiegesprek wil ik graag met u bespreken hoe ik een positieve bijdrage aan uw afdeling kan leveren. Een uitnodiging voor dit gesprek zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groeten,




......


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 januari 2009, 14:57
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief maatschappelijk werker - graag hulp!

Je brief sluit geheel niet aan op de functie volgens mij dus ik zou een andere insteek kiezen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 januari 2009, 15:35
defreule defreule is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 november 2008
Berichten: 15
defreule is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief maatschappelijk werker - graag hulp!

Hoi Genisis11,

Ik denk dat je hier dezelfde fout hebt gemaakt die ik regelmatig maak: je vertelt een boel interessante, spannende dingen over jezelf, maar houdt weinig rekening met de specifieke vereisten in de vacature. Heel begrijpelijk hoor, dit doe ik zelf ook regelmatig in mijn eerste opzet. Ik heb wat suggesties voor je hoe je de brief meer op de functie kunt richten. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes, De Freule

Citaat:
Beste mensen,

Ik ben net afgestudeerd en wil nu graag solliciteren voor een nieuwe baan. Zouden jullie misschien feedback kunnen geven op mijn sollicitatie brief? Ik heb namelijk nog niet zo vaak een brief geschreven. Het volgende vragen ze:
Diploma HBO MW of SPH
• Aantoonbare ruime ervaring als maatschappelijk werker
• Een christelijke levensovertuiging waar vanuit vorm en inhoud gegeven
kan worden aan de identiteit van Cardia en aan de functie van algemeen
maatschappelijk werker
• Kennis van de sociale kaart
• Zelfstandigheid, goede communicatieve vaardigheid met invoelingsvermogen
voor zowel hulpvrager als (thuiszorg-)hulpverlener
• Slagvaardigheid en overstijgend denkvermogen
• Proactieve houding ten aanzien van afstemming en samenwerking
binnen de organisatie
• Inzicht in de relatie tussen geloofsovertuiging en psychosociale problematiek

Ik heb geen werkervaring als maatschappelijk werker maar hoop dat ze me toch aannemen
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes,
genesis11


Den Haag, 5 januari 2009

Betreft: sollicitatie algemeen maatschappelijk werker


Geachte mevrouw ....,

Op Internet las ik uw vacature voor algemeen maatschappelijk werker. Graag zou ik voor deze functie in aanmerking komen.

Ik ben 27 jaar en afgestudeerd als sociaal pedagogische hulpverlener. Daarnaast heb ik mij aan de universiteit nog verdiept in sociale en culturele antropologie.

Tijdens mijn studie sociale en culturele antropologie heb ik onderzoek gedaan naar de rituelen rondom leven en dood. Daarvoor heb ik interviews gehouden met mensen over hoe ze met de dood omgaan en woonde ik begrafenissen bij. Voor het onderzoek was het belangrijk dat ik op een juiste met de gevoelens van de doelgroep omging. Zelfstandigheid, goede communicatie en inlevingsvermogen was erg belangrijk voor dit onderzoek. Hierbij heb ik geleerd om niet alleen te luisteren naar individuen maar ook te kijken naar de context, de cultuur, gedragingen en context waarin een individu leeft.
Heel interessant, dat lijkt me echt een heel bijzonder onderzoek! Helaas niet heel relevant voor de functie... interviewen voor een onderzoek is toch echt iets anders dan maatschappelijk werk. Kun je dit meer inkleden in de eisen uit de vacature?

De functie binnen uw organisatie spreekt me om diversen redenen aan. De eerste reden, is dat deze functie goed aansluit op mijn opleiding als christen hulpverlener, (hoezo, christen hulpverlener? Heb je aan een christelijke instelling gestudeerd? Zo ja, hoezeer was het onderwijs geschoeid op de christelijke leer? Ik heb zelf aan de Radboud Universiteit gestudeerd, maar het katholiek is daar ver te zoeken (tenzij je de vis op vrijdag meetelt...) daarnaast beschik ik over goede sociale, schriftelijke en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om in teamverband te fungeren. Mede door mijn interesse en motivatie ben ik gesterkt in mijn overtuiging dat deze functie bij mij past.
Je zegt hier heel vaak dat de functie bij je past. Zou je dat anders kunnen formuleren: meer tonen en minder zeggen? Waaruit blijken die goede eigenschappen, waar heb je die vaardigheden opgedaan?
In een sollicitatiegesprek wil ik graag met u bespreken hoe ik een positieve bijdrage aan uw afdeling kan leveren. Een uitnodiging voor dit gesprek zie ik met belangstelling tegemoet.
Mooie afsluiting!

Met vriendelijke groeten,



......


Bijlage: curriculum vitae

Hoi Genesis,

Ik vraag me af waarom je niet dieper in gaat op de christelijke insteek van de organisatie. Aangezien de vacature twee maal het geloof noemt lijkt het me een belangrijk aspect aan het werk, danwel de organisatie. Je noemt slechts tussen neus en lippen door jezelf ‘christen hulpverlener’. Wat bedoel je daar precies mee? Is die levensovertuiging belangrijk voor jou? Ben je actief christen, en zo ja, waaruit blijkt dat (jeugdgroep bij de kerk? Begeleider christelijke zomerkampen? Actief kerk lidmaatschap/ bijbelstudiegroep/Navigators? Alpha-cursus?)

Waarom moeten ze jou toch aannemen ondanks dat je niet aan de eerste eis: ruime werkervaring, voldoet? Zou je daar iets meer over kunnen zeggen? Ben je bereid extra cursussen/opleidingen te doen? Heb je andere ervaringen met maatschappelijk werk (bijvoorbeeld binnen de kerk)?

Ik ben het met Henk eens dat deze sollicitatiebrief weinig raakvlakken heeft met de vacature. Misschien kun je eerst proberen bij de verschillende eisen in de vacature voor jezelf duidelijk te krijgen waarom jij hier aan voldoet of hoe je hieraan wil gaan voldoen in de nabije toekomst. Dan kun je vervolgens een gerichtere sollicitatiebrief schrijven.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 januari 2009, 14:29
DarkAngel24 DarkAngel24 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2009
Berichten: 14
DarkAngel24 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief maatschappelijk werker - graag hulp!

Als maatschappelijk werker werk je eigenlijk alleen 1 op 1. SPH is groepswerk. Heb je tijdens je SPH stages individuele begeleiding gedaan? Dan kan je dit noemen. Je kan ook wat melden over de gespreksvaardigheden die je hebt opgedaan tijdens het interviewen. Ik zou denk ik inderdaad ook vermelden wat je in je hebt of wat je zou willen doen (leren: cursus ofzo) om de MWD vaardigheden te verwerven.

En ik sluit me aan bij bovenstaande opmerkingen.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
antropologie, maatschappelijk werk en dienstverlening, sollicitatie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief winkel, graag even nakijken/verbeteren! Suusje235 Sollicitatiebrief en cv 3 22 mei 2008 11:17
sollicitatiebrief maatschappelijk assistent Lore Sollicitatiebrief en cv 0 18 november 2006 14:54
sollicitatiebrief functie sociaal pedagogisch werker leonie Sollicitatiebrief en cv 1 6 november 2006 21:31
Graag hulp bij eerste sollicitatiebrief ErikGodijn Sollicitatiebrief en cv 3 31 mei 2006 20:10
Feedback gevraagd op sollicitatiebrief Maatschappelijk werker anomalus Sollicitatiebrief en cv 6 30 augustus 2005 14:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon