Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 mei 2012, 22:31
118Noortje 118Noortje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2011
Berichten: 13
118Noortje is on a distinguished road
Standaard Ontslagen en weer werken voor dezelfde werkgever

Vanwege bedrijfseconomische redenen is voor mij en nog een paar collega's ontslag aangevraagd en dit is door het UWV ook verleend. Per 1 juni gaat mijn ontslag in, na een dienstverband van meer dan 15 jaar.

Nu is werkgever verplicht, als er (binnen 6 maanden) weer werk is, eerst de oude werknemers een baan aan te bieden. Mogelijk gaat dit bij mij gebeuren, werkgever wil mij waarschijnlijk weer aannemen/laten blijven, maar voor minder uren per week.

Vind ik oké, beter iets dan niets (zolang ik nog geen ander werk heb gevonden). Voor de overige uren, zal ik dan een ww-uitkering aanvragen. Maar waarschijnlijk wil hij andere arbeidsvoorwaarden hanteren, die in mijn nadeel zijn. Het betreft de pensioenpremie, die nu volgens mijn arbeidscontract volledig door de werkgever wordt betaald. Waarschijnlijk moet ik een gedeelte van de premie zelf gaan betalen.

Staat werkgever in zijn recht als hij mij een contract aanbiedt met gewijzigde voorwaarden? En moet ik dit accepteren? Het gaat best om een groot bedrag per maand. Wie heeft advies? Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 mei 2012, 15:22
willem81 willem81 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 4
willem81 is on a distinguished road
Standaard

Als je lid van bond bent zou daar ff vragen zo niet dan is maar net wat in cao of huisregelement staat. en volgens mij als je voor minder uren gaat werken met behoudt van ww uitkering je rechten voor ww uitkering op eet als je dan weer ontslagen wordt minder lang recht heb op een ww uitkering

ben hier ook niet een expert in
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 mei 2012, 20:47
118Noortje 118Noortje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2011
Berichten: 13
118Noortje is on a distinguished road
Standaard

Nee, geen lid van bond, geen cao van toepassing en er is geen huisregelement of iets dergelijks.

Is er verder niemand die advies heeft?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 juni 2012, 18:57
BobdeBouwer BobdeBouwer is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2012
Berichten: 26
BobdeBouwer is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 118Noortje Bekijk bericht
Nee, geen lid van bond, geen cao van toepassing en er is geen huisregelement of iets dergelijks.

Is er verder niemand die advies heeft?
Puur objectief bekeken krijg je een nieuwe baan waardoor ik mij kan voorstellen dat je werkgever ook nieuwe regels mag voorstellen. Het blijft uiteindelijk aan jou om deze te accepteren.

Ik denk dat je het allerbeste jouw situatie kan voorleggen aan Het Juridisch Loket. Juist omdat geen CAO van toepassing is lijkt mij dat het Arbeidsrecht "volledig" in werking treedt en zij weten dat zeker.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opzeggen in proeftijd en weer contact opnemen met eerder afgewezen werkgever? Veertje1988 Loopbaanvragen 4 13 november 2011 22:49
dilemma: werken kost ons eigenlijk alleen maar geld Miss Loopbaanvragen 0 21 december 2009 12:20
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 22:17
Ontslag genomen maar wil weer werken bij het oude bedrijf labear1386 Sollicitatiebrief en cv 2 30 januari 2009 23:12
Ik wil weer werken Iris Loopbaanvragen 2 22 maart 2007 20:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon