Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 december 2012, 15:12
Jeep19 Jeep19 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 september 2012
Berichten: 9
Jeep19 is on a distinguished road
Standaard Software engineer worden zonder ervaring?

Hallo allemaal!

Ik ben inmiddels 29 jaar en werk als administratief medewerker. Volgend jaar wil ik dan eindelijk gaan beginnen met de opleiding Informatica.

Met deze opleiding wil ik z.s.m. aan de slag met het ontwerpen van software systemen.

Aangezien ik hier nog geen ervaring in heb ben ik onzeker of ik wel een baan kan vinden in deze sector...

Mijn plan is om thuis te leren programmeren en dan als ik begonnen ben met de opleiding een baan te zoeken.

Kan iemand mij vertellen of ik realistisch bezig ben?

Alvast bedankt!!!

Groeten Jaap
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 december 2012, 15:37
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Voor de functie software engineer is normaliter een voltooide hbo- of wo-opleiding informatica, computer engineering of vergelijkbaar nodig. Daar kun je dus pas na afronding van je opleiding kansrijk op solliciteren.

Je kunt wel op zoek naar een functie op basis van je huidige opleiding en ervaring, die meer in de sfeer van de ict ligt. Denk aan applicatiebeheerder (van een boekhouding of ERP-systeem), helpdeskmedewerker e.d.

Leren programmeren kun je doen als je dat leuk vindt, maar is op zichzelf niet zo waardevol op de arbeidsmarkt.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 december 2012, 10:11
crow crow is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Berichten: 37
crow is on a distinguished road
Standaard

Bij een andere post van je heb ik gelezen dat je bedrijfseconomie doet. Hoe staat het daarmee? Ben je er nog steeds mee bezig?

Verder heb je geschreven dat je twijfelt over accountancy omdat het een lange leerweg is. Nou, informatica is eigenlijk een leven lang leren. Ook als je een baan daarin hebt zul je je behoorlijk bij moeten scholen.

Dan offtopic: Mocht je toch met programmeren willen beginnen, dan is Visual Basic zeer geschikt voor zelfstudie. Het zit op de meeste computers bij het Office pakket, die je waarschijnlijk al kent als je met administratie bezig bent.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 december 2012, 19:03
Jeep19 Jeep19 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 september 2012
Berichten: 9
Jeep19 is on a distinguished road
Standaard

Ik ben inderdaad nogsteeds bezig met met bedrijfseconomie, nog 2 maanden en ik heb mijn propedeuse!
Leren vind ik erg leuk, maar het accountancy traject is even te lang.

Dat het traject naar software engineer moeilijk is begin ook ook te realiseren.
Mijn oog is ook gevallen op de opleiding Business it & management (bedrijfskundige informatica).
Met deze opleiding kan ik ook werkzaam worden binnen de ICT, zonder dat ik helemaal opnieuw moet beginnen met de opleiding (kan zo overstappen).

Kan iemand mij wat vertellen over de baankansen en wat de mogelijke startfuncties zijn als ik deze opleiding ga doen?



offtopic: Van een maat heb ik een tip gekregen om met small basic te beginnen, ook van microsoft, het zal wel een beetje hetzelfde zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
software engineer

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hbo bouwkunde/bedrijfskunde zonder ervaring cornetto Opleiding kiezen en volgen 1 17 november 2011 13:34
Solliciteren voor (junior) salarisadministrateur zonder ervaring Verwijderd account Loopbaanvragen 4 18 februari 2010 13:48
sollicitatiebrief tandartsassistente zonder opleiding of ervaring csaenen1971 Sollicitatiebrief en cv 2 5 januari 2009 09:04
Solliciteren zonder ervaring Lilian33 Sollicitatiebrief en cv 4 31 maart 2007 23:43
Inspelen op vacature software engineer Scorpi Sollicitatiebrief en cv 3 14 september 2006 22:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon