Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 oktober 2012, 19:53
Helene-Forum Helene-Forum is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2012
Berichten: 2
Helene-Forum is on a distinguished road
Exclamation Na WO-opleiding 'omscholen' via Duaal Opleiding, welke mogelijkheden zijn er?

Hallo!

Ik ben met een master afgestudeerd aan de universiteit in een alfa studie en kan nu geen baan vinden, o.a. door het lage baan aanbod in deze sector. Daarnaast zoek ik sowieso ook naar banen buiten deze sector.

Ik merk dat veel van deze sectoren toch een specifieke opleiding vragen.
Ik ben bijvoorbeeld op een open dag geweest in het ziekenhuis met de hoop ergens in te kunnen stromen, in snel traject bij te kunnen leren etc., maar dit blijkt niet mogelijk omdat ik geen achtergrond in het betreffende onderwerp heb.

Ik zie het echter niet echt zitten om weer een volledige WO of HBO studie te volgen en opnieuw te moeten beginnen. Maar omscholing lijkt onvermijdelijk, en het lijkt mij interessant om in de zorg te werken in een (para)medisch beroep. Daar is ten slotte altijd veel vraag naar!

Ik zag op de site dat duaal studeren dan een optie is: zo kan ik wel alvast geld verdienen maar ook tegelijk een studie volgen in hetzelfde onderwerp. Ik kan echter niet vinden welke duale opleidingen er allemaal zijn in de zorg. Weet iemand misschien welke duaal-opleidingen er te doen op zorg-gebied?

Ik wil geen verpleegster worden. Op de ziekenhuis open dag heb ik gehoord dat er duaal (HBO) opleidingen zijn voor 'operatie assistent' en 'anesthesie- assistent' en ik ben benieuwd welke opties er nog meer zijn?

Lijstjes van andere duaal-opleidingen of omscholingsmogelijkheden (bijvoorbeeld het onderwijs?) na een WO opleiding zijn trouwens ook van harte welkom

Alvast hartelijk bedankt!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 oktober 2012, 17:24
HermVerm HermVerm is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2012
Berichten: 2
HermVerm is on a distinguished road
Standaard Handige site: http://www.youchooz.nl

Hoi Helene,

Misschien heb je iets aan deze prachtige site: http://www.youchooz.nl
Als je filtert bij 'Leerwijze' op 'Werken en leren', vind je vast iets boeiends.

Succes!
Herman
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 oktober 2012, 17:39
Helene-Forum Helene-Forum is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2012
Berichten: 2
Helene-Forum is on a distinguished road
Smile Reactie

Hoi Herman,

Dankjewel voor je tip! Ik heb gisterenavond inderdaad deze site (na een hoop gegoogle) gevonden :-)!
Ik ga hem eens goed bekijken. Bij de kop 'werken en leren' staan vele studies! Alleen kom ik veel post- HBO's tegen, waarvoor ik dan de achtergrond kennis mis, en er staan geloof ik veel deeltijd opleidingen bij, wat toch weer wat anders is dan duaal, waarbij je al gelijk in hetzelfde veld als je studie gaat werken. Maar wie weet is deeltijd ook een oplossing!

Groetjes Helene.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
duaal, omscholen, werk, wo opleiding, zorg

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatieprobleem; Welke hbo-opleiding? Duaal studeren? vinsf Opleiding kiezen en volgen 3 23 augustus 2011 15:47
Welke opleiding tot medisch secretaresse? Shadow Opleiding kiezen en volgen 3 18 maart 2011 15:56
Welke DTP-opleiding? Sandy Opleiding kiezen en volgen 6 30 april 2010 06:24
Help welke opleiding moet ik gaan volgen? Theresa Opleiding kiezen en volgen 1 21 januari 2010 22:00
Welke opleiding? er zijn er zoveel! pedde Opleiding kiezen en volgen 0 23 februari 2009 22:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon