Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 augustus 2009, 17:38
krista krista is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 3
krista is on a distinguished road
Standaard Spannend gesprek!

beste mensen,

ik heb binnenkort een sollicitatiegesprek en denk dat dit best spannend kan worden.

theoretische tips zijn natuurlijk altijd leuk, maar dat is natuurlijk nooit de werkelijkheid. Hoe kan ik me nu het best voorbereiden op dit gesprek?

Krista
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 augustus 2009, 08:12
Vlinder25 Vlinder25 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2009
Berichten: 1
Vlinder25 is on a distinguished road
Standaard Re: Spannend gesprek!

Hoi Krista!

Het ligt er een beetje aan waar je een gesprek hebt. Dus in welke branche! Het is belangrijk dat je veel over het bedrijf te weten komt want dat kunnen ze zeker gaan vragen. Ten tweede is het belangrijk dat je antwoorden geeft die uit jezelf komen MAAR ook antwoorden die zij willen horen. Vaak is TE eerlijk zijn niet het juiste.
Daar wil ik mee zeggen: geef geen antwoorden wat heel zwart/wit is maar geef jezelf de ruimte om daar flexibel in te zijn.

Wat ik al vroeg, is het een commerciële baan? Een baan in de zorg? Techniek? Is wel belangrijk om te weten want elke branche doet het weer anders.

Ik ben zelf intercedent en kom veel tegen als het om sollicitanten gaat.

Veel succes in ieder geval en we horen het wel
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 augustus 2009, 11:48
christine christine is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2
christine is on a distinguished road
Standaard Re: Spannend gesprek!

He Krista,

Ik snap je probleem. Je goed voorbereiden op een sollicitatie gesprek is best lastig. Ik kan je aanraden om zo'n gesprek eens te oefenen met iemand.

Zelf heb ik, om me voor te bereiden op een belangrijk gesprek, de hulp ingeschakeld van mensen die er iets vanaf weten. Er zijn bedrijven waar je voor niet al te veel geld zo'n gesprek gewoon een keer kunt oefenen met een trainer. Mij gaf het in ieder geval veel vertrouwen. Ik heb het gedaan bij Mind Work Empowerment. Misschien een tip om daar eens naar te kijken? Het zit in Amsterdam.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 augustus 2009, 11:54
krista krista is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 3
krista is on a distinguished road
Standaard Re: Spannend gesprek!

He Vlinder en Christine!

Ontzettend bedankt voor het meedenken,

Ik heb me al behoorlijk goed verdiept in de branche, zakelijk dienstverlening, vind het gewoon spannend, je kan je wel voorbereiden, maar het is toch altijd weer anders in de praktijk.

Christine, hoe gaat dat dan bij dat bedrijf? Is dat een soort sollicitatietraining die jij gevolgd hebt? En hoeveel kost zoiets? hoe lang ben je ermee bezig, ik heb het gesprek volgende week al....
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 augustus 2009, 14:14
christine christine is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2
christine is on a distinguished road
Standaard Re: Spannend gesprek!

Ik kon heel snel een afspraak maken, en kon diezelfde week nog terecht. Wat je doet is een gesprek oefenen zoals het straks ook "in het echt" gaat. Het is niet echt een training, meer een sessie om het gesprek te oefenen. Je bent er ongeveer een uur mee bezig, en het kost iets van 90 euro. In dat uur oefen je het gesprek, krijg je feedback en kan je het nog eens oefenen met de tips die je krijgt. Ik zou ze gewoon eens bellen of e-mailen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 augustus 2009, 15:43
krista krista is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 3
krista is on a distinguished road
Standaard Re: Spannend gesprek!

tsja, ik heb ook al gekeken naar een sollicitatietraining, dat is wel een stuk duurder, en die begint pas in september.


ik kan ze niet vinden, wat was de naam van dat bedrijf precies? heb jij wellicht ook een nummer?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 augustus 2009, 00:19
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Spannend gesprek!

Krista,

Ik kan je daar ook mee helpen hoor, als je professioneel met een coach wilt oefenen....
Mail me maar even als je geinteresseerd bent!

Ik heb maandag of dinsdag nog ruimte en ik werk op basis van waardebepaling achteraf, dus je mag zelf het tarief bepalen!!


Groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
tweede gesprek zou ik de baan krijgen? tervelde Alle andere carrièreonderwerpen 2 11 januari 2009 20:34
tweede gesprek...wie kan mij adviseren!? Joy1986 Sollicitatiegesprek 1 19 september 2008 17:06
ik wil nu eens wel een gesprek met goede afloop! spoenk Sollicitatiebrief en cv 8 25 augustus 2008 21:27
HELP: tweede gesprek cafs13 Sollicitatiegesprek 4 25 augustus 2008 12:53
uitnodiging 2e gesprek joy Sollicitatiegesprek 1 25 januari 2007 18:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon