Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 februari 2010, 11:30
Aurelie Aurelie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 17
Aurelie is on a distinguished road
Standaard ik twijfel: moet ik wel of niet op de vacature solliciteren? iem. advies?

Ik twijfel of ik wel of niet op een vacature die ik heb gezien moet reageren.

Het zit namelijk zo:

Ik vond vanmorgen een vacature van een instelling waar ik graag zou willen werken. Maar een aantal maanden geleden (om precies te zijn in september 2009) hadden ze voor dezelfde functie ook een vacature en heb ik daarvoor een sollicitatiebrief geschreven. Op dat moment ben ik afgewezen en nu is mijn vraag: heeft het zin om nu weer op die functie te solliciteren?

In de afwijsbrief vermelden ze dat ik ben afgewezen omdat ik niet voldoende aan de functie eisen voldoe en dat ze mijn brief 6 maanden bewaren om te kijken of er een geschikte functie is waar ik wel aan voldoe.

Nu heb ik de afgelopen tijd wel wat extra ervaring opgedaan, wat deels aansluit bij de functie.

Maarja, wat moet ik nu doen, afwachten en hopen dat ze met mij contact opnemen (ik denk eerlijk gezegd niet dat ze dat doen) of opnieuw solliciteren, en moet ik dan noemen dat ik in september ook heb gesolliciteerd + meer ervaring heb of niet?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 februari 2010, 13:00
psychologe psychologe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 februari 2010
Berichten: 4
psychologe is on a distinguished road
Standaard Re: ik twijfel: moet ik wel of niet op de vacature solliciteren? iem. advies?

Je blijkt een heel grote interesse aan deze baan te hebben. Actief solliciteren zou, denk ik, het best zijn, om jou enthousiasme te tonen. Misschien is het best als je eerst gaat bellen, dan kan je vertellen dat je al eerder heeft gesolliciteerd en dat je in de tussentijd meer ervaring heeft opgedaan.

Veel success!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 februari 2010, 13:09
Eric_Wilson Eric_Wilson is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2010
Berichten: 20
Eric_Wilson is on a distinguished road
Standaard Re: ik twijfel: moet ik wel of niet op de vacature solliciteren? iem. advies?

Je kan in jouw situatie twee kansrijke dingen doen.

De afwijzingsbrief is een standaardbrief. Misschien voldoe je wel aan de functie eisen maar heb je die in je brief niet voldoende verwoord. Kan je zelf nagaan waarom je niet aan de functie eisen voldoet? Bel anders om opheldering.

Als je die opheldering hebt kan je:

Optie 1. Als je van mening bent dat je wel aan de functie eisen voldoet een verbeterde brief schrijven, uitleggen dat je echt voor dat bedrijf en die functie kiest. Meld dat je destijds bent afgewezen, waarom en dat je van mening bent dat je toch geschikt bent met als aanvulling de extra ervaring.

Optie 2. Bel het bedrijf met het verzoek of je een netwerkgesprek/koffiegesprek kan hebben met iemand die een dergelijke functie binnen dat bedrijf vervult. Nog mooier is om het via-via iemand te leren kennen die die functie vervult. Diegene kan je veel over de inhoud vertellen terwijl het lekker informeel is. Met die informatie kan je nog daadkrachtiger een sollicititatiebrief schrijven waarin je dat gesprek verwerkt.

Of optie 2 gevolgd door optie 1.

EW
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carričreonderwerpen 6 6 oktober 2008 00:19
uitnodiging gesprek.. wel of niet doen? dk1978 Sollicitatiebrief en cv 6 7 juni 2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon