Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 mei 2011, 19:57
aystro aystro is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 mei 2011
Berichten: 1
aystro is on a distinguished road
Standaard 3de t/m 11 klas niets op school gedaan... nu geen vruchten.. in te halen?

Hallo beste mensen, ik ben 23 jaar nu en ik heb 8 jaar op school niets gedaan. Ik kwam uit het buitenland en moest aan de taal wennen en toen ik min of meer begon to spreken had ik al enkele een groot gebrek met lezen en schrijven. Het hielp ook niet dat ik op een antroposofische school zat waar je geen flikker hoefte uit te voeren zo lang je maar lol had.
Op mijn 18de ben ik naar een prive school gegaan en daar heb ik mijn mavo, and havo gehaald in 2 jaar tijd. Mijn gemiddelde was een 6.2 voor alle vakken op HAVO niveau. Ondanks dat ik alles gegeven heb wat ik kon , kon ik niet beter doen tot mijn frustratie. Vaardigheden die mijn gemiddelde naar beneden haalde waren voornamelijk het lezen en schrijven ( alle talen, geschiedenis, aardrijkskunde, maatschappijleer, anw, economie, m&o ). Dus kortom alle vakken waar je je akademisch moest uitdrukken tijdens tentamens.
Ik wilde graag daarna VWO doen maar logischerwijs zou ik het niet halen met zo'n laag cijfer en laag zelfvertrouwen na het hard werken.
Hierna heb ik veel gereist maar niets ermee gedaan om verder te komen in de scholing.

Ik zou erg graag willen om toch VWO weer te gaan doen na zo veel jaren, en op zijn minst mijn cijfers op een 9 te halen gemiddeld, wat ik er ook voor moet doen. Ik vroeg me af wat voor mogelijkheden ik heb om hoge cijfers op VWO niveau te kunnen halen. Ik wil dit voor mij zelf doen. En heb geen specifieke vervolgopleiding in gedachten, ik wil gewoon een hoog akademisch niveau halen in de toekomst.

Heeft er iemand een idee toevallig hoe ik dit zou kunnen doen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 mei 2011, 00:12
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Mag ik eens vragen wat je later als je groot bent wilt worden? Je praat alleen maar over kennis en een 'papiertje' er zijn genoeg mensen die heel wat willen doen en denken wat als...

Maar vroeg of laat zul je een keus moeten maken wat je wilt doen en gezien het feit je nu 23 jaar bent en kort gezegd nog niks specifieks hebt geleerd zou ik als ik jou was eerst eens na gaan wat je leuk vindt.
Wie weet zijn er banen op hbo niveau die aansluiten bij wat jij leuk vindt.
Maar als je op je 23 nog echt met vwo wilt beginnen zul je en moeten afvragen hoe je dat denkt te gaan financieren gezien je maar tot een bepaalde leeftijd een beurs/lening of wat dan ook kan krijgen.

In het uiterste geval zou je 2 jaar vwo doen en dan 4 jaar uni dus ben je 30 als je daarmee klaar bent en geluk hebt.

Je zegt op het einde dat je gewoon een zo hoog academisch niveau wilt halen maar denk dat je eerst eens moet afvragen waarom je dat wilt, waarvoor je dat wilt, of datgene het waard is.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 mei 2011, 09:35
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Ik zou inderdaad eens gaan kijken of je geen HBO kunt doen en vervolgens instromen op de universiteit wanneer je dat graag wilt bereiken. Dan ben je in ieder geval in een specifieke richting aan het kijken. Wanneer je eerst nog VWO gaat doen en vervolgens universiteit dan ben je inderdaad gelijk of meer tijd kwijt. Met een HBO heb je dan ook nog eens het voordeel dat je al kennis hebt in een vakgebied, met het VWO niet. Deze kennis vergroot straks je kansen op werk. Bovendien kijkt vrijwel geen enkele werkgever naar wat jij gemiddeld hebt gehaald op de middelbare school, maar kijken ze naar de cijfers van je studie/masterjaar. Maw, waarom wil je dan perse die 9 halen? Als het voor je gevoel is, is het toch veel mooier wanneer je straks een HBO en WO diploma hebt?
En daar komt nog eens bij dat je straks ook graag een pensioen wilt opbouwen... en misschien wel een huisje wilt kopen. Allemaal dingen die makkelijker gaan wanneer je daadwerkelijk werk hebt.
Groetjes
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 mei 2011, 10:58
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Jullie hebben waarschijnlijk gelijk. Ik heb een obsessie met hogere cijfers halen:een minderwaardigheidscomplex. Ik zou beter kunnen werken en/of aan het hbo beginnen en daarna verder stromen indien ik het nodig zou achten.


Bedankt voor beide reacties. Ik stel het op prijs.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon