Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 december 2009, 11:12
Angel78 Angel78 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 december 2009
Berichten: 1
Angel78 is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief

Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie willen vragen om mijn motivatiebrief door te lezen en deze te voorzien van feedback. Ik vond het erg lastig deze te schrijven maar heb na lang nadenken een brief weten op te stellen. Nu twijfel ik alleen erg of deze goed is.
Ik hoop dat jullie mij willen helpen. Alvast bedankt!

Geachte mevrouw X,

In deze brief wil ik graag mijn motivatie overbrengen om te solliciteren op de functie van medewerker ***** ****. Ook wil ik hierin aangeven waarom ik hiervoor geschikt ben.

U zoekt een medewerker die vragen van ******* kan beantwoorden en die het leuk vindt als hun taken en verantwoordelijkheden kunnen wisselen en niet altijd overeenkomen met hun functiebeschrijving. Dit is mij op het lijf geschreven en ik zal u hieronder uitleggen waarom.

In mijn vorige baan, *******, kreeg ik op een achturige werkdag gemiddeld 80 tot 100 telefoontjes per dag van klanten die vragen hadden. Een drukke baan waar stressbestendigheid een pre is. Uit mijn gesprekken met de klanten, mijn functioneringsgesprekken en coachings kan ik met zekerheid zeggen dat ik hier zeer bedreven in was. Ik antwoordde helder op de vragen, legde goed uit waarom iets zo was en registreerde deze calls in een hiervoor bestemd systeem. Ook maakte ik meerdere malen per dag een e-mail op om deze naar een andere afdeling door te sturen. Hierin legde ik kort en bondig uit wat de vraag van de klant was en wat mijn vraag hierover voor hen was. Ook de registratie van **** moesten soms op een kort en bondige manier duidelijk maken voor de overige ***** wat de vraag van de klant was en welke oplossing ik had aangedragen.
Flexibiliteit was in deze baan ook een vereiste. Ik beantwoordde vragen op verschillende disciplines, hiervoor moest je snel kunnen wisselen; zowel met je kennis als met de systemen. Ik vond dit erg leuk en dit maakte de baan als ***** ook erg afwisselend en boeiend. Daar ik erg leergierig ben vond ik het ook erg fijn om andere disciplines te leren. Hiervoor kreeg je bij ***** dan een opleiding, deze kon een paar dagen tot een aantal weken duren. Ook qua werktijden werd flexibiliteit verwacht, dit is voor mij ook nooit een probleem geweest.

De gesprekken met klanten, de registratie hiervan en de flexibiliteit spraken mij erg aan en dit zoek ik dan ook zeker weer in mijn volgende baan. Daar de baan bij de****** dit biedt raakte, en ben, ik erg enthousiast en dit was voor mij aanleiding om te solliciteren.
Ik heb begrepen dat er verwacht wordt dat men, in plaats van kort en bondige e-mails, het hier juist de bedoeling is een uitgebreid verslag van het gesprek te maken. Schrijven is een grote hobby van mij en de Nederlandse taal beheers ik, zowel schriftelijk als mondeling, zeer goed. In mijn baan als ***** heb ik de opleiding ******* gevolgd, hierin kwam de Nederlandse taal aan bod en hiervoor ben ik met vlag en wimpel geslaagd. Ook in mijn opleiding tot Nederlands secretaresse waren goede communicatieve vaardigheden een pre om te slagen, ook hiervoor ben ik geslaagd.

Een proactieve houding en het meedenken wat gevraagd wordt is ook een reden dat ik erg enthousiast ben geraakt. Ik houd absoluut niet van stilzitten en ben erg werkgierig. Dit kwam ook zeker tot uiting in mijn baan als *****, wanneer het rustig was met binnenkomende telefoontjes bood ik aan om andere werkzaamheden te doen. Deze werkzaamheden bestonden uit het opzoeken van telefoonnummers, een routinematige klus maar zeker leuk om te doen, of het voeren van uitgaande telefoongesprekken ten behoeve van *****. Hierdoor heb ik ook veel ervaring op gedaan met het zelf benaderen van klanten. Het meedenken en bijdragen aan kwaliteitsverbetering is iets wat ik zeer zeker doe. Als voorbeeld wil ik noemen dat er op een gegeven moment telefoontjes binnenkwamen bij ***** naar aanleiding van een artikel in te krant. Hierover was bij ons nog niets bekend. Ik meldde dit aan mijn toenmalige teammanager en hij vroeg mij om samen met een collega hierover vragen op te stellen voor het systeem wat bij ons gebruikt werd om vragen te beantwoorden. De vragen die wij hadden opgesteld waren erg duidelijk en helder en zijn dan ook, zonder correcties, opgenomen in dit systeem.

Ik denk dat ik vanwege mijn ervaring, capaciteiten en enthousiasme een goede kandidaat ben voor deze functie. Ook vertrouw ik er op dat ik mijn motivatie om te solliciteren in deze brief duidelijk kenbaar heb gemaakt.


Met vriendelijke groet,

******


Voor jullie beeldvorming hier een korte schets wat de gevraagde competenties zijn zoals benoemd in vacature:
- flexibiliteit
- ervaring in het telefonisch beantwoorden van vragen
- stressbestendigheid
- proactieve werkhouding/bijdragen aan kwaliteitsverbetering
- klantgericht
- nauwkeurig en gestructureerd
- goede communicatieve vaardigheden
- snel kunnen omgaan met systemen

Ik wil deze baan zo graag! Na 2 jr thuis te hebben gezeten door ziekte en de huidige arbeidsmarkt valt het absoluut niet mee. Voor deze baan ben ik al door een paar selectiepunten heen en zou het jammer vinden als ik het door deze brief verziek.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 december 2009, 22:14
Petra Timmer Petra Timmer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 10
Petra Timmer is on a distinguished road
Standaard Re: Motivatiebrief

Jouw motivatie beschrijf je erg goed in deze brief, al is het voor een sollicitatiebrief te uitgebreid. Wat ik je zou willen voorstellen is om in je brief niet teveel in te gaan op je verschillende werkgevers, dit staat immers al prima beschreven in jouw CV (als het goed is). Beschrijf in je CV per werkgever wat je daar precies hebt gedaan en ook welke competenties je hebt gebruikt in deze functies. Zo kun je je sollicitatiebrief inkorten - en als het nodig is verwijzen naar jouw CV. Als je specifieke vragen hebt, dan hoor ik het graag!
__________________
Petra Timmer | E-coach Sollicitatiecoach Online
www.timmer-coaching.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief Traineeship Logistiek Ronneman Sollicitatiebrief en cv 3 10 juni 2009 00:01
Motivatiebrief pre-master Kunstbeleid en -management nnck Sollicitatiebrief en cv 0 16 maart 2009 15:26
motivatiebrief voor opleiding juud90 Sollicitatiebrief en cv 0 4 februari 2009 17:13
Motivatiebrief opleiding Kunst & Techniek kweenie Sollicitatiebrief en cv 2 3 mei 2008 19:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon