Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 oktober 2008, 16:16
FRANQ FRANQ is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2008
Berichten: 1
FRANQ is on a distinguished road
Standaard zou iemand mijn brief willen bekijken?

Hoi,

Ik ben helemaal niet goed in dit soort dingen, meestal een writersblock bij het eerste woord.

maar toch een briefje eruit weten te persen.
zou iemand ernaar willen kijken?

alvast bedankt,
Frank

Citaat:
Goedendag,

In krant van 05-10-2008 heb ik uw vacature voor circuitmedewerkers gevonden. Het heeft mijn intresse gewekt omdat ik zelf erg graag aan auto’s sleutel en in het verleden ook erg veel aan brommers. Dat sleutelen liep qua werkzaamheden uiteen van alleen klein onderhoud tot het vervangen van cilinders, zuigers en zelfs de krukassen van brommers en scooters. Ook heb ik een Puch VS50 uit 1962 helemaal opnieuw opgebouwd. Tegenwoordig hou ik mij meer bezig met auto’s, bij mijn eigen auto heb ik al diverse dingen vervangen of gerepareerd. Toen ik hem van mijn vader over nam moest de koppeling vervangen worden, dit heb ik zelf gedaan. Inmiddels heb ik er een compleet ander onderstel onder zitten en zijn de remmen aangepast. Vorige week heb ik samen met een vriend een circuit auto gekocht, wij hopen daar in november mee te kunnen rijden op Zandvoort.

Mijn vorige baan was CAD-tekenaar bij Zantingh b.v., dit vond ik ook erg leuk maar ik zou toch graag wat meer bezig zijn. Altijd hetzelfde verveeld soms, ik doe graag afwisselend werk en ben dan ook breed inzetbaar. Ik heb in Leiden de opleiding MBO-4 werktuigbouw gevolgd, maar helaas mijn diploma niet gehaald door omstandigheden.

Bij deze wil ik dan graag solliciteren op de functie van circuitmedewerker.
Ik ben natuurlijk benieuwd naar het verdere verloop van de sollicitatieprocedure.


Met vriendelijke groet,
Frank *****

Bijlage: Curriculum Vita
Citaat:
CURRICULUM VITAE

Persoonlijke gegevens:

Achternaam: ****
Voornamen: Frank
Adres: ******
Postcode: *****
Plaats: *****
Telefoonnummer: 06-*******
Geboortedatum: 22-*******
Geboorteplaats: Heemstede, Nederland
Nationaliteit: Nederlands

Opleidingen:

• Mavo Niveau C-D
• MBO Werktuigbouw niveau-4 (niet afgerond)
• In bezit van rijbewijs B

Werkervaring:

• 1 jaar Tekenkamer bij Zantingh b.v. Rijsenhout
Hier tekende ik opstellingen van branders en ketels met de gasstraat.
Ook deed ik de revisie tekeningen van elektrische schema’s.
• 1 jaar Tekenkamer/werkplaats bij ICE-B Nieuw-Vennep
Tekenen van branderbalken en andere kleinere tekeningen. Ook af en toe montagewerkzaamheden.
• 3 jaar Verkoper bij Halfords Nieuw-Vennep
Het afmonteren van fietsen en het repareren. Ook verkoop van fietsen en accessoires.
• Stage Kverneland Nieuw-Vennep
Las en montage werkzaamheden op de R&D afdeling.
• Stage Mechanisatie Haarlemmermeer Hoofddorp
Las, montage en onderhoud werkzaamheden.
• Stage Bierman auto aanpassingsbedrijf Nieuw-Vennep
Beplating van busjes, montage en bekleden. Ook stuk elektronica gedaan.
• Stage ICE-BT (toen nog) in Haarlem
Tekenkamer

Programma’s:

• Autocad 2D (+basis 3D)
• Word etc.

Hobby’s:

• Auto’s (repareren/modificeren) Dit is echt mijn grote hobby, elk vrije uurtje gaat in mijn of een andermans auto zitten. Vanaf lampjes repareren tot een volledige koppeling wissel.
• Klussen in en om het huis. Het verbouwen van een kamer of het bouwen van een schuur vind ik erg leuk.
• Ik heb samen met een vriend de “F** S** Club” opgericht, zo ben ik ook veel bezig met het beheren van de website en bijbehorend forum. Dit draai ik op een eigen server. Met de club organiseren we zo nu en dan meeting’s, van erg klein tot erg groot.
• Aquaria. Ik heb er zelf 2, erg leuk om mee bezig te zijn. Vooral het technische gedeelte. Ik probeer altijd zoveel mogelijk zelf te maken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 oktober 2008, 20:04
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: zou iemand mijn brief willen bekijken?

Hallo Frank,

Ik heb je brief doorgelezen hieronder gekopieerd en heb de volgende opmerkingen:
  1. Je aanhef moet zijn: Geachte heer/mevrouw, (als je de naam weet deze vermelden)
  2. Vertel in welke krant je het bericht gevonden hebt.
  3. Vertel daarna in de volgende alinea iets over je huidige baan en waarom je graag voor dit nieuwe bedrijf wilt gaan werken.
  4. Vertel, weer in de volgende alinea, iets over wat je competenties zijn (met andere woorden: waar ben je goed in) Probeer daarbij zoveel mogelijk rekening te houden met functie eisen uit de vacature.
  5. Sluit af met een zin als: Graag licht ik deze brief en mijn cv toe in een persoonlijk gesprek.

Vertel geen privedingen in je brief: over je vader, je vriend enz. Ook over je niet afgemaakte MBO opleiding hoef je niets te vertellen: dit staat in je cv.

Tenslotte je cv:

Vermeld hierin ook iets over je persoonlijke kenmerken:
Bijvoorbeeld: praktisch ingesteld, nauwkeurig, leergierig, teamworker enz.

Heel veel succes met je sollicitatie.
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 oktober 2008, 21:46
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: zou iemand mijn brief willen bekijken?


Beste Frank,

Probeer achter de naam van de persoon te komen aan wie je de brief schrijft, want dan weet je zeker dat de brief op de juiste plek terecht komt. Nu is het afwachten.


Ik heb je brief aangepast en korter gemaakt. De dingen die ik eruit gelaten heb, kun je terugvinden in je CV. Over je vorige werk hoef je niets te vermelden, behalve als het meerwaarde heeft voor de brief.


Ik ben benieuwd hoe jij je brief nu vindt. Het meeste heb jezelf gedaan. Ik heb hem iets sterker gemaakt.


Geachte .............,

In de .........krant van 5 oktober heb ik uw vacature voor circuitmedewerkers gevonden. De vacature maakt mij heel enthousiast, omdat ik zelf graag aan auto’s sleutel en in het verleden ook heel veel aan brommers. Dat sleutelen liep qua werkzaamheden uiteen van alleen klein onderhoud tot het vervangen van cilinders, zuigers en zelfs de krukassen van brommers en scooters. Ook heb ik een Puch VS50 uit 1962 helemaal opnieuw opgebouwd.

Tegenwoordig hou ik mij meer bezig met auto’s. Bij mijn eigen auto heb ik al diverse dingen vervangen en/of gerepareerd. Toen ik de auto van mijn vader overnam moest de koppeling vervangen worden, dit heb ik zelf gedaan. Inmiddels heb ik er een compleet ander onderstel onder zitten en zijn de remmen aangepast.

Vorige week heb ik samen met een vriend een circuitauto gekocht. In november hopen wij daarmee op het circuit van Zandvoort te kunnen rijden. Hieruit blijkt dat ik een echte liefhebber ben en daarom ontvang ik heel graag een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek.

Met vriendelijke groet,
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 oktober 2008, 15:00
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: zou iemand mijn brief willen bekijken?

Ik zou de beschrijving onder Hobby's wat korter houden.
Ik zou het veranderen in:

Hobby's
Auto's (repareren/modificeren)
Klussen in en om het huis
F**S** club (beheren website)
Aquaria
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 oktober 2008, 15:01
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: zou iemand mijn brief willen bekijken?

Rond je MBO4 af. Dat is voor je toekomst een betere keuze.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zou iemand naar mijn sollicitatiebrief willen kijken neirod Sollicitatiebrief en cv 10 6 oktober 2008 22:14
Aantal uren gevraagd (36 uur) hoger dan ik zou willen werken (24 uur) Kaartje Sollicitatiebrief en cv 1 9 september 2008 17:09
Zou geweldig zijn als jullie mijn cv zouden willen reviewen Buism01 Sollicitatiebrief en cv 7 6 september 2008 20:14
Wil iemand mijn brief even willen bekijken? maaike.faas@tiscali.nl Sollicitatiebrief en cv 1 23 december 2005 21:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon