Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 december 2006, 00:49
Rebel Rebel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 december 2006
Berichten: 3
Rebel is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief uitvoerend medewerker

Halllo mensen, heb een sollicitatiebrief geschreven en zou graag jullie mening willen weten, alvast bedankt1

En de anderen, succes!

Betreft: vacature uitvoerend medewerker (gastvrouw/-man)

Vacature nr: 06.036


Emmen, 8 december 2006


Geachte **********

'Ben ik misschien die medewerker die u zoekt?'

Met grote belangstelling heb ik uw oproep gelezen in het Dagblad van het Noorden. U bent op zoek naar een uitvoerend medewerker c.q gastvrouw/-man voor het Theater 'De Muzeval'. Als radio *****medewerker spreek ik regelmatig uw collega ******. Als artistiek leider neemt ze het programma van de Muzeval met ons en de luisteraars door. Zodoende ben ik wel bekend met het theater en zijn verscheidenheid aan voorstellingen. Het lijkt me geweldig om in het theater te mogen werken en het geeft mij persoonlijk de kans om mijn andere vaardigheden te gebruiken in mijn dagelijks leven. Bovendien past het werk uitstekend bij het radio werk, bij radio ***** en als regio-correspondent voor de NCRV.

Voor beide radio zenders moet ik representatief zijn, maar dat is niet het enige. Vaak moet ik mensen op hun gemak stellen, omdat ze voor het eerst geïnterviewd worden, gelukkig kan ik ze meestal wel gerustellen én lachen ze wanneer ze weggaan. Da's ook belangrijk, dat ze lachend weggaan! Mijn bijdrage bij de NCRV is geen tijdrovende onderneming, 2 keer per maand 'zet ik *****op de kaart' en dat doe ik met de nodige trots & passie. Dat wil zeggen: dan ben ik met nieuws uit ******te horen tijdens het programma Plein 5, op radio 5. Zo heb ik vol trots het Drentse Volkslied voorgelezen, en dat in 5 minuten! Ik kan in ruime mate flexibel zijn, als daar reden voor is, geen probleem. De slogan: 'the show must go one', is mij niet onbekend.

Één van de redenen om te reageren is deze: privé heb ik uw theater een paar keer bezocht en vroeg me af of u ook allochtone medewerkers heeft. Het viel me ook op, dat er weinig allochtone bezoekers naar het theater gaan. Integratie is een onderwerp die mij bijna dagelijks aan het denken zet, gezien mijn achtergrond en ervaring. En daar wil ik me graag voor inzetten, zodra de mogelijkheid zich voordoet. Een andere reden is mijn interesse in mensen, in verschillende mensen.

Ik nodig u vriendelijk uit mijn c.v te lezen en uw reactie daarop te geven. Als eventuele referenties kan ik u twee namen geven: mevr. G. *****, tel: ****, jarenlang bestuurslid geweest van de AKE, en dhr. H. ****, tel: ***** , Radio *** eindredacteur: actualiteitenprogramma ***** Actueel. Ze zijn u bereid te woord te staan, mocht u nog nadere informatie nodig hebben. En natuurlijk ben ik altijd bereid om mijn sollicitatie en cv nader toe te lichten.

Ik vertrouw er op dat mijn kwaliteiten en ervaring passen bij deze vacture. In de oproep stond nl. geen specifieke taakomschrijving, wellicht krijg ik die te horen tijdens een volgend contact?

Met vriendelijk groet;

rebel
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 december 2006, 20:01
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief uitvoerend medewerker

Hoi Rebel,

Jouw brief is op een paar dingetjes na erg goed.

Ergens aan het eind van een alinea geef je aan dat je flexibel bent. Dit komt daar op een manier te staan dat ik het idee heb dat je het erg graag in je brief vermeld.

De discussie die je wilt starten over allochtone medewerkers zou ik niet in de brief aanhalen. Normaal mag dit geen selectiecriterium zijn, dus heeft het geen meerwaarde. Doet niks af aan jou als persoon.

je referenties zou ik aangeven als opvraagbaar. Dan kun jij, op het geijkte moment wanneer je al in gesprek bent, je referenties vrijgeven.

verder kun je meer concreet aangeven wat de overeenkomsten zijn tussen je huidige baan en de vacature. Licht en geluid in een theater is héél anders dan bij een radio-uitzending. (heb zelf in een CC gewerkt)

Suces ermee,
rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 december 2006, 00:21
Rebel Rebel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 december 2006
Berichten: 3
Rebel is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief uitvoerend medewerker

Dank je wel Rens, een paar aanpassingen en de brief gaat weg!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 januari 2007, 20:37
Rebel Rebel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 december 2006
Berichten: 3
Rebel is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief uitvoerend medewerker

Hallo Rens, ik wilde even zeggen dat ik volgende week ben uitgenodigd voor een gesprek met de selectiecommissie.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 januari 2007, 10:43
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief uitvoerend medewerker

Hoi Rebel,

Dat is al een stap in de goede richting. Leuk voor je.

Bereid je goed voor, kijk de website na en zorg dat je eventueel wat te vragen hebt bij stiltes.

Helaas ben ik niet zoveel meer op deze site te vinden omdat ik druk aan het werk ben. Ik zit dan al veel achter de PC en heb het daarna helemaal gehad met de computer. De baan bevalt me uitstekend maar heb nog steeds veel leermomenten. Gelukkig is het een jong bedrijf en heeft iedereen nog veel leermomenten zodat we samen ons een weg banen.

Succes met je gesprek en laar even weten wat eruit is gekomen.
(Hopelijk is het positief, maar als het negatief is kun je wel even bellen wat de precieze redenen zijn. Daar kun jij dan weer van leren)

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker markvis Sollicitatiebrief en cv 7 18 december 2006 14:06
Sollicitatiebrief medewerker facilitair meldpunt GeTa Sollicitatiebrief en cv 4 17 december 2006 13:46
Sollicitatiebrief administratief medewerker Mike72 Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2006 15:58
sollicitatiebrief interventiemedewerker sath Sollicitatiebrief en cv 7 17 oktober 2006 14:52
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon