Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 augustus 2014, 16:14
331750 331750 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2014
Berichten: 7
331750 is on a distinguished road
Standaard Graag feedback! Sollicitatiebrief stage

Hallo,

ik ben op zoek naar een stageplek voor de opleiding SPH. Ik heb hiervoor de volgende sollicitatiebrief geschreven, gericht aan een organisatie.

Zouden jullie deze brief willen voorzien van feedback? ik ben namelijk niet zo'n held in het schrijven van sollicitatiebrieven en hoop hierdoor misschien goede tips te krijgen.
Ik heb jullie hulp echt hard nodig!!

Alvast heel erg bedankt!



Geachte heer/ mevrouw,

Voor de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) ben ik op zoek naar een geschikte stageplek voor het komende schooljaar. Het gaat hier om een derdejaars stageplek, hierbij is het de bedoeling dat ik 1120 uur stage loop binnen een organisatie. Via internet kwam ik in aanraking met uw organisatie, hierbij zag ik dat er diverse afdelingen waren, waaronder de afdeling **** in ****. Op deze afdeling wordt er gewerkt met jongvolwassenen (18 tot 35 jaar) met een autisme spectrum stoornis en een normale begaafdheid. Dit spreekt mij heel erg aan en ik zie het dan ook als een uitdaging om met deze doelgroep te werken.

Ik ben ****, een jonge vrouw van 22 jaar oud. Ik ben iemand die die het erg leuk vind om met mensen te werken, daarnaast vind ik het ook erg belangrijk om mensen hulp en ondersteuning te kunnen bieden, zodra zij dit nodig hebben.
Sinds mijn 17e ben ik werkzaam als vrijwilliger bij ****. Ik werk hier aan een soort maatjesproject, waardoor ik activiteiten onderneem en contact heb met een aantal vaste cliënten. Eén van deze cliënten heeft een autisme spectrum stoornis. Door middel van dit vrijwilligerswerk heb ik veel ervaring opgedaan met mensen met een verstandelijke beperking. Hierdoor sluit ik ook goed aan bij de doelgroep waar uw organisatie mee werkt. Daarnaast heb ik via **** een eenmalige cursus gevolgd over autisme, het (ABC)ircuit. Tijdens deze cursus heb ik geleerd hoe iemand met autisme denkt en dingen ervaart, waardoor ik mij goed in een persoon met een autistische stoornis kan verplaatsen. Ik vind de gedachtegang en de manier waarop iemand met een autisme spectrum stoornis handelt erg interessant en leerzaam.

Zelf ben ik iemand die goed gemotiveerd en leergierig is. Ik vind het fijn om elke dag weer nieuwe dingen te leren. Het lijkt mij dan ook heel erg interessant om bij een andere organisatie als **** werkzaam te zijn en te zien hoe er daar met deze doelgroep omgegaan wordt. Tevens zag ik dat er binnen uw organisatie beroepskrachten werkzaam zijn die speciaal gericht zijn op het begeleiden van stagiaires. Dit spreekt mij heel erg aan, omdat ik hierdoor de juiste begeleiding kan verwachten tijdens deze stage.

Ik hoop dat u mij kunt helpen bij het vinden van een geschikte stageplek binnen uw organisatie. Graag zou ik deze sollicitatiebrief dan ook mondeling in een gesprek willen toelichten. In de bijlage vindt u mij curriculum vitae voor meer persoonlijke informatie.

Met vriendelijke groet,



********

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 september 2014, 14:52
ErikErik ErikErik is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 september 2014
Berichten: 5
ErikErik is on a distinguished road
Standaard Tips

Ik zou ik zou tussen je slash en mevrouw geen spatie doen.
Zou na stageplek eindigen met punt en daarna met hoofdletter verder gaan met "hierbij". Een punt/komma zou beter op zijn plaats zijn.
Na "ik ben" zou ik je naam niet vermelden. Ook kan "jonge vrouw" worden weggelaten omdat je later al zegt dat je 22 bent.
Ook zou mijn voorkeur uitgaan naar .."ik werk graag met mensen"
Ik zou zeggen dat je "betrokken bent bij een maatjesproject"
"door middel van dit vrijwilligerswerk" is beetje vaag. Kan je beter zetten "hierdoor" en daarna. Dit komt overeen met de doelgroep waarnaar ik solliciteer.
Ik zou "ik vind het fijn om elke dag weer nieuwe dingen te leren" weglaten. Is nogal vaag en in principe wil iedereen dit.
Volgens mij is het "mijn cv" in plaats van "mij cv"
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 september 2014, 15:11
johanna2014 johanna2014 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 september 2014
Berichten: 5
johanna2014 is on a distinguished road
Standaard

ik zou gericht solliciteren. Achterhalen welke mevrouw of meneer over deze stages gaat binnen die organisatie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage dietist graag feedback tesil Sollicitatiebrief en cv 3 30 oktober 2013 17:55
Feedback sollicitatiebrief stage MWD esmeralda Sollicitatiebrief en cv 2 1 februari 2013 00:07
Sollicitatiebrief stage, graag feedback Lientje Sollicitatiebrief en cv 1 9 augustus 2010 13:21
Sollicitatiebrief stage projectontwikkelaar, graag feedback Jaapie Sollicitatiebrief en cv 2 7 januari 2009 13:33
Sollicitatiebrief Stage graag feedback annet Sollicitatiebrief en cv 4 19 maart 2008 19:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon