Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 november 2013, 15:20
suzanne0907 suzanne0907 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 november 2013
Berichten: 1
suzanne0907 is on a distinguished road
Standaard Masteropleidingen Universiteiten

Hallo iedereen,

Op dit moment ben ik druk zoekende naar een passende Masteropleiding, die ik wil gaan volgen op een andere universiteit dan waar ik nu zit, in verband met het geringe aanbod waar ik nu zit.

Nu is mijn vraag of hier meer mensen tegen de verschillende toelatingseisen lopen die universiteiten stellen aan studenten van andere universiteiten. Een GMAT-score, Engelse toets en vaak een cijfergemiddelde van minstens een 7.

Ik weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen, want ik ben hier fel op tegen. Naar mijn mening zijn het gesubsidieerde instellingen en zou ik het recht hebben om toegelaten te moeten worden met een aansluitend Bachelordiploma behaald aan een Nederlandse universiteit. Er zijn kwaliteitseisen, en ik heb er begrip voor dat ze willen testen of ik op niveau zit, maar dit gaat naar mijn mening erg ver.
Het hele idee van het Bachelor-Master idee wordt hiermee teniet gedaan, waardoor veel studenten het houden bij een master op hun eigen universiteit vanwege alle rompslomp.

Zijn hier meer mensen die met deze situatie te maken hebben gekregen? Hebben jullie je neergelegd bij de keuze om je vervolgopleiding bij je eigen universiteit te volgen, of hebben jullie enig idee hoe het mogelijk is om al deze regels opgelegd door de universiteiten enigszins te omzeilen?
Is het sowieso mogelijk dat zo'n gesubsidieerde instelling deze eisen mag bepalen voor studenten die volgens de Nederlandse Wetgeving gewoon toegelaten mogen worden aangezien zij op het niveau zitten.

Bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 november 2013, 22:40
Hans-Pieter Ritzema
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Iedereen heeft recht op een eigen mening. Helaas is het systeem zoals het is. Daarom is mijn advies om je MSc/MA/LLM gewoon bij je eigen universiteit af te ronden. Of ga direct in gesprek met de toelatingsadviseur/commissie van andere universiteiten waar je graag de master-fase in wil.

Je mening zou ik voor me houden. Dat voegt niets toe. "Do not beat the system": "use the system".

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
masteropleiding, toelatingseisen, universiteit, vervolgopleiding

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verschil van niveau tussen Universiteiten? Victor Armada Opleiding kiezen en volgen 2 21 januari 2010 12:24
Universiteiten en hogescholen zijn gestart met studiekeuzegesprekken. Primago advies Opleiding kiezen en volgen 0 16 maart 2009 09:49
Open dagen Hogescholen en Universiteiten Primago advies Opleiding kiezen en volgen 0 15 maart 2009 04:56
Verschil in universiteiten? Pamo Opleiding kiezen en volgen 3 16 januari 2009 13:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon