Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 januari 2011, 15:24
Mark83 Mark83 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 januari 2011
Berichten: 2
Mark83 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie op een nieuwe carričre

Dag mensen, nieuw hier op de forums maar het lijkt me een uitstekende plek om tips te krijgen.

Hier volgt mijn sollicitatiebrief (met wat censuur )op een functie als beveiliger waarbij een opleiding tot word aangeboden:

Ik
Mijn Adres 99
Postcode Plaats


Bedrijf BV
*. ****
Straat Nummer 98

9999 AA PlekinNederland


Betreft: vacature beveiliger


******, 21 januari 2011


Geachte mevrouw ******,



Naar aanleiding van uw vacature die ik heb ontvangen van het UWV solliciteer ik naar de functie van beveiliger.


Ik herkende mijzelf direct in de functie-eisen die van worden verwacht. Met de werkzaamheden die ik in het verleden heb gehad kwam vaak klachtenafhandeling en probleemoplossing om de hoek kijken, wat de werkdruk vergroot.
Deze achtergrond stelt mij zeker in staat goed om te kunnen gaan met werkdruk maar ook met de tegenslagen en heeft mij geleerd zelfstandig te moeten werken.

Door de opleiding die u aanbied kan ik een uitstekende start maken in deze nieuwe richting. Ik ben toe aan een compleet nieuwe uitdaging.

Vanzelfsprekend licht ik mijn motivatie en enthousiasme graag toe in een gesprek.



Hoogachtend,


*******


Ik zelf heb altijd moeite met de motivatie. Vind het moeilijk om uit te leggen waarom ik nou juist die kant op wil na een lange carričre in een totaal andere branche.

Alvast bedankt voor de hulp!



Mark
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 januari 2011, 15:17
Fransje Fransje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Berichten: 7
Fransje is on a distinguished road
Post

Hoi,

Vragen die mij meestal helpen om me goed uit te drukken in motivatie en ook belangrijk voor het toekomstplaatje.

Wat vind ik leuk aan het beroep waar ik op reageer?

Wat zie ik mezelf doen over 10 jaar?
Wil je hoger op of nog diezelfde functie uitoefenen?

Vooral als het om een hele andere tak van sport is (en in die fase zit ik zelf nu ook) is het verdiepen in wat ik daar ga doen. Met mensen erover praten hun mening horen, forums afstruinen. Gevoel krijgen bij je toekomstige beroep is een motivatie gever in je hoofd.

Meestal is het niet voldoende om te zeggen: "het lijkt me leuk" of "ik vind het uitdagend". Vaak krijg je dat terug op een gesprek en als je dan niet genoeg verdiept hebt op wat het eigenlijk inhoud is het best wel eng.

Succes in ieder geval
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 januari 2011, 15:22
Mark83 Mark83 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 januari 2011
Berichten: 2
Mark83 is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor de reactie!

Nu het zo genoemd word is het inderdaad wel heel logisch. Heb me uiteraard al verdiept in dit beroep en alle verdere mogelijkheden.
Heb al duidelijk voor ogen wat ik wil en kan natuurlijk de specifieke aspecten die mij bevallen expliciet noemen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 april 2011, 11:04
karinnetje karinnetje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 april 2011
Berichten: 9
karinnetje is on a distinguished road
Standaard

Ik zou sowieso een langere brief schrijven. En inderdaad een goede motivatie. Daar zit ik nu ook mee, ik ga ook een carriereswitch maken naar iets heel anders, maar ik vind het heel moeilijk, en zeker de motivatie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatie voor vestigingsmanager op een uitzenbureau Anja1 Sollicitatiebrief en cv 5 8 november 2007 01:19
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon