Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 november 2007, 14:57
tinareba tinareba is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 november 2007
Berichten: 1
tinareba is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Inkoper

Ik heb gereageerd op onderstaande vacature, maar ben er niet over uit of mijn brief niet te algemeen is en of deze taaltechnisch wel klopt. Heb jij voor mij opbouwende kritiek?

VACATURE
ruime opleidings- ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden.
Voor de afdeling Inkoopmanagement zijn wij op zoek naar een enthousiaste fulltime
STRATEGISCH INKOPER (m/v)

De afdeling Inkoopmanagement schrijft het - - - - brede inkoopbeleid en adviseert, ondersteunt en controleert bij strategische inkoopprocessen. Inkoopmanagement richt zich op inkoopvragen vanuit alle - - - - portefeuilles. De afdeling bestaat momenteel uit 9 personen.

Functie-inhoud
In deze functie ben je verantwoordelijk voor het adviseren, ondersteunen en controleren van het inkoopproces. Je begeleidt inkoopteams bij het bepalen van hun inkoopbehoeftes en strategie en het opstellen van specificaties.
Op basis hiervan stel je informatie- en offerteaanvragen op en beoordeel je in overleg met je opdrachtgever ontvangen offertes. Met geselecteerde leveranciers onderhandel je over condities en stel je contracten op. Afgesloten contracten beheer je door het analyseren van informatie over de geleverde prestaties en het opstellen van verbeterplannen.


\Je bent verantwoordelijk voor

Het mede formuleren van het strategische inkoopbeleid van de - - - - -;
Het vertalen van ontwikkelen op het inkoopvak en in de inkoopmarkt naar oplossingen voor de - - - -;
Initiëren, coördineren van en/of deelnemen aan inkoopprojecten;
Het in overleg met managers opstellen van inkoopstrategie en doelstelling voor gelijksoortige inkopen (inkoopsegment) en managers overtuigen zich te conformeren aan de inkoopstrategie;
Het bewaken van de overeengekomen inkoopstrategieën en doelstellingen;
Genereren en bespreken van managementinformatie over inkoopuitgave;
Het opstellen, controleren en afsluiten van (raam)contracten met leveranciers binnen het kader van de inkoopstrategie;
Het managen van de relatie tussen - - - - - en leveranciers, waarmee (raam)contracten afgesloten zijn.

BriefGeachte mevrouw - - - - -,

U zoekt een enthousiaste - - - - -, dat is exact de functie waar ik naar zoek. Ik zal u in deze brief vertellen waarom ik denk dat ik die - - - - - ben die u zoekt.

Ik ben een persoon met een dienstverlenende commerciële instelling, kan goed luisteren en mijzelf goed in het openbaar uitdrukken. Maar doelstellingen, die verlies ik niet uit het oog. Graag zou ik mijn talenten en ondernemersgeest inzetten en verder ontwikkelen. Daarom solliciteer ik bij op de functie bij - - - - -. Uit de functieomschrijving blijkt dat u een pro-actieve persoon zoekt die doorzet, kansen benut en mogelijkheden creëert.

Tijdens mijn werk is het meerdere malen gebeurd dat ik echt door moest zetten. Onlangs heb ik individueel een project uitgevoerd m.b.t. het analyseren en moderniseren van de intranet site binnen - - - - -. Ik heb de organisatie en andere afdelingen geanalyseerd, zo heb ik meer ervaring opgedaan om ook met andere disciplines te werken die in eerste instantie niet, of niet geheel bekend zijn dan wel overtuigd waren van een bepaalde noodzaak van verandering.

Verder houd ik van uitdagingen, zo streef ik er naar om continu iets nieuws op te pakken, onlangs ben ik begonnen met mediation, wat mij een duidelijker inzicht geeft in beweegredenen en reacties van mensen. Zeker in een baan als - - - - - komt deze kennis uitstekend van pas, daarnaast heb ik absoluut affiniteit met het werkrayon - - - - -. Wat mij aantrekt in de door u geboden baan is de mogelijkheid mijn commerciële én organisatorische vaardigheden verder te ontwikkelen. In een eerdere functie werkte ik samen met de accountmanager en heb ik aantoonbare resultaten geboekt. Mijn collega's waarderen mij vooral omdat ik goed kan luisteren, een actieve houding heb en op directe, maar toch tactvolle wijze naar mijn doel stuur.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer van de functie te weten komen en - - - - - als organisatie willen leren kennen. Maar ook om mijn enthousiasme over deze baan verder toe lichten.


Met vriendelijke groet,

Laatst gewijzigd door tinareba; 13 november 2007 om 12:53 Reden: te weinig info
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 november 2007, 14:32
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief Inkoper

een enthousiaste brief, maar realiseer je dat de lezer, door het veelvuldig ik gebruik, de opjectiviteit ervan mogelijk in twijfel getrokken wordt. dus probeer sluit wel aan, dat doe je goed, maar betrek referenties erbij, geef aan wat anderen van je vinden.
succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief traineeship inkoper Kwartje Sollicitatiebrief en cv 0 21 juni 2007 19:51
Sollicitatiebrief voor commerciële inkoper Jerrry888 Sollicitatiebrief en cv 2 3 april 2007 12:32
Sollicitatiebrief inkoper Eek Sollicitatiebrief en cv 2 5 oktober 2006 00:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon