Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 20 april 2011, 11:19
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Hoi Linda,


Nooit, nooit je brief in de e-mail zetten. De hele opmaak van je brief gaat eraan als je dat doet. De opmaak behoudt je door hem in een pdf te zetten. Er zijn genoeg programmatjes die dat kunnen doen. In de e-mail zet ik kort een begeleidende tekst neer zoals:

Geachte Mevrouw ***,

Naar aanleiding van de vacature voor een **** OF naar aanleiding van het telefonisch contact (datum), stuur ik u graag mijn sollicitatiebrief, cv en *** toe. Mijn motivatie en enthousiasme zou ik in een nader kennismakingsgesprek graag komen uitleggen.
Mocht u daar op korte termijn geen behoefte aan hebben, dan verzoek ik u mijn brief te bewaren voor een eventuele toekomstige gelegenheid.

Met vriendelijke groet,

*****

Alles staat dan netjes in pdf in de bijlagen van de e-mail.

Veel extra werk zal het niet zijn trouwens voor het bedrijf als ik het per mail en post doe, want via post krijg je helemaal geen bevestiging en via mail enkel een automatische ontvangstbevestiging.

Wanneer je per post geen bevestiging krijgt is dat wel opvallend. Of je het nu per post of per e-mail doet, ik krijg altijd een ontvangsbevestiging (en niet alleen maar geautomatiseerde).

Groetjes

Laatst gewijzigd door EvelineB; 20 april 2011 om 11:22 Reden: toevoeging
Met citaat reageren
  #12  
Oud 20 april 2011, 11:26
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Ok, weer wat geleerd

PDF heeft dus de voorkeur boven Word?

Ik heb inmiddels mn CV en brief omgezet naar PDF. Dat kan gewoon in Word, als ik dan 'opslaan als' doe krijg ik de mogelijkheid om het in PDF op te slaan.

Dat ik geen ontvangstbevestiging zou krijgen heb ik van de site waar de vacature staat: "U ontvangt geen schriftelijke bevestiging van de sollicitatie. Indien u per mail solliciteert krijgt u wel een automatische ontvangstbevestiging. 28 dagen na de sluitingsdatum ontvangen alle sollicitanten schriftelijk bericht omtrent de voortgang van de sollicitatieprocedure."
Met citaat reageren
  #13  
Oud 20 april 2011, 11:30
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Hoi Linda,

Dat kan, dan verwachten ze waarschijnlijk veel kandidaten. PDF heeft mijn voorkeur boven Word. Ook in Word kunnen dingen verspringen en mijn brief heeft een speciale opmaak met kolommen aan het begin. In Word zouden ze precies kunnen zien hoe die kolommen eruit zien en dat vind ik niet netjes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief verkoopmedewerker/weekendhulp in modezaak SkylerWhite Sollicitatiebrief en cv 7 5 april 2011 18:13
Open sollicitatie beter via de post of via de mail? verkoopster Sollicitatiebrief en cv 2 8 juni 2009 22:18
Sollicitatiebrief per e-mail én per post? Sleepingsun Sollicitatiebrief en cv 2 26 mei 2007 22:34
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon