Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 november 2012, 20:41
Opzoek Opzoek is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 november 2012
Berichten: 2
Opzoek is on a distinguished road
Standaard Twijfel over parttime baan met veel reistijd

Beste CarričreTijgers,

ik ben nog niet zo heel lang op de arbeidsmarkt en ben misschien een spreekwoordelijk 'groentje'. Ik zou graag willen weten hoe jullie tegen mijn situatie aankijken, omdat ik het idee heb dat ik mij blind staar op mijn 'probleem' en dat de oplossing voor mijn situatie vlak voor mijn neus ligt.

Even wat achtergrondinformatie over mijzelf:

- 25 jaar
- PABO-diploma behaald in 2009
- Drie jaar werkervaring in Inburgering, trajectbegeleiding van Tienermoeders, Nederlands Docent op het MBO, Goldstein-trainer op een ROC in Zuid-Limburg.
- 3,5 maand werkzaam geweest op een ander ROC in Zuid-Limburg als vervangster Docent Nederlands, Burgerschap en Studiebegeleiding.
- Momenteel werkzaam op laatst genoemde ROC als docent Studiebegeleiding en binnenkort mogelijk werkzaam als Docent Nederlands/ communicatie voor MBO niveau 1 deelnemers.

Op dit moment werk ik 0,3 FTE als Docent Studiebegeleiding en ga volgende week hoogstwaarschijnlijk 0,2 FTE extra werken. Ik krijg per maand een aanvulling van het UWV in de vorm van een ww-uitkering. Ik krijg t/m februari deze uitkering.

Ik werk momenteel voor mijn uitkering, financieel gezien. Ik wil graag op het ROC blijven werken en wil daar graag voor investeren. Er is mij nu echter gevraagd om les te geven op een locatie dat een uur en een kwartier van mijn woonplaats af ligt. Ik start om 08:00, wat betekent dat ik zeker om 06.30 zal moeten vertrekken. Ik geef dan 4 uur les. Het gaat om ongeveer 16 vrijdagen.

Mijn vraag: In hoeverre moet ik investeren in een baan? Worden deze reistijduren bijgeteld bij mijn werkuren? En ik neem aan dat ik uiteindelijk ook wat betreft reiskosten zelf zal moeten investeren, terwijl ik eigenlijk al moeilijk rondkom.

Bovendien zijn mijn werkuren als docent Studiebegeleiding verspreid over drie dagen. Ik kan daardoor onmogelijk ander werk aannemen ( in het onderwijs). Ik heb dit bespreekbaar gemaakt op mijn werk, maar het is lastig om mijn uren op twee dagen te zetten.

Kortom, een aantal zaken die op dit moment spelen die ik erg lastig vind. Wat zijn mijn rechten en nogmaals; hoever moet je gaan met investeren in een baan?

Ik wil benadrukken dat ik pas kom kijken wat betreft werk en dus niet goed weet wat normaal en niet normaal is.

Wie kan mij mijn situatie op een andere manier laten bekijken? Zijn er bijbaantjes die ik kan doen om alsnog minimaal 32 uur per uur te werken?

Bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 november 2012, 22:30
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Als je eraan over houdt, waarom ga je dan niet die ervaring opdoen. Wat is nou 16 keer 2,5 uur in de auto. Wie weet breid je je netwerk uit waardoor je weer meer kansen tegenkomt op een baan die wel volledig binnen jouw toekomstvisie past.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 november 2012, 22:58
Opzoek Opzoek is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 november 2012
Berichten: 2
Opzoek is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Als je eraan over houdt, waarom ga je dan niet die ervaring opdoen. Wat is nou 16 keer 2,5 uur in de auto. Wie weet breid je je netwerk uit waardoor je weer meer kansen tegenkomt op een baan die wel volledig binnen jouw toekomstvisie past.
Hallo Rens,

dat klopt. Ik ga er echter niets aan overhouden en zal er hoogstwaarschijnlijk op achteruit gaan. ( Reiskosten zelf betalen etc.)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 november 2012, 13:51
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Beste "opzoek",

Stel de volgende vragen aan je nieuwe werkgever/opdrachtgever:
1. Kan ik reiskosten vergoed krijgen?
2. Kan ik meer uren krijgen, door ook nog andere werkzaamheden te doen?
3. Kan mijn salaris omhoog?

Misschien hoef je niet alle vragen te stellen, maar stel de vragen die nodig zijn zodat je een goede keuze kunt maken.

En doe je door het nieuwe werk ervaring op, die je later weer kunt gebruiken in een nieuwe baan? Dan kan het een investering zijn die zich later terugbetaald.

Succes.

Groeten van een collega docent/loopbaanadviseur
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
19 jaar, havo-diploma, waar vind ik een fulltime baan naast parttime hbo-opleiding? daniel92 Opleiding kiezen en volgen 1 28 april 2012 02:37
Juist wél of juist niét rekening houden met vakdiploma bij zoektocht marketingfunctie RichWes Loopbaanvragen 3 3 januari 2012 10:13
Parttime job vanwege uurrooster moeilijk te combineren met andere baan. Wat te doen? Sokev Loopbaanvragen 5 1 september 2011 11:53
Open sollicitatie parttime baan Faloude Sollicitatiebrief en cv 3 29 december 2008 12:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon