Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 maart 2009, 13:56
Softy Softy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Berichten: 4
Softy is on a distinguished road
Red face fout in sollicitatiebrief.. Alsnog juiste sturen?

Beste allemaal,

Ik ben nu meerdere keren op dit forum gestuit en vond het vandaag de tijd om me te registreren.. Ik ben in januari afgestudeerd in het Strafrecht en druk aan het schrijven van sollicitatiebrieven. Een uurtje geleden heb ik een brief via mail naar de rechtbank Amsterdam gestuurd, waarbij ik heb verwezen naar de verkeerde competenties (die van de rechtbank Arnhem, oeps). Kan ik de correcte versie alsnog toesturen en vermelden dat ze de eerdere versie als niet verzonden kunnen beschouwen? Of het maar gewoon zo laten? Vind het echt ontzettend oenig van mezelf Alvast ontzettend bedankt!

Groetjes Softy
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 maart 2009, 20:45
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: fout in sollicitatiebrief.. Alsnog juiste sturen?

Ik zou dit wel doen, om de simpele reden dat als je het niet doet, je brief sowieso al in de prullenbak terecht komt.

Ik begrijp dat je ook de naam van de andere rechtbank in de brief hebt vermeld, waardoor geen twijfel kan bestaan over het feit dat dit een foute brief is? Je hebt het zelf namelijk over competenties... Ik denk dat die bij de meeste rechtbanken wel gelijk zullen zijn, op misschien een paar details na.
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 maart 2009, 21:01
Softy Softy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Berichten: 4
Softy is on a distinguished road
Standaard Re: fout in sollicitatiebrief.. Alsnog juiste sturen?

Nee, gelukkig de naam van de andere rechtbank niet genoemd, enkel de competenties.. En die liggen idd grotendeels wel gelijk, maar ik ben wel een pietlut wat dat betreft. Bedankt voor je antwoord!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 maart 2009, 21:02
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: fout in sollicitatiebrief.. Alsnog juiste sturen?

In jouw geval zou ik dan geen nieuwe brief sturen, zou in dit geval inderdaad alleen maar ongwenste negatieve aandacht zijn.
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 maart 2009, 02:04
Cheater Cheater is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2009
Berichten: 17
Cheater is on a distinguished road
Standaard Re: fout in sollicitatiebrief.. Alsnog juiste sturen?

Aan de andere kant... hoe groot is de kans dat ze vragen om welke rechtbank het gaat? Om dan nog te zeggen dat dit een foutje was, klinkt OOK sullig.

Moeilijke beslissing. Maar ik zou het ook zo laten zoals het nu is. Je kunt dit in het gesprek nog rechtzetten door deze sicussie (die hier is gevoerd) te herhalen in het gesprek. Ze begrijpen je dan vast wel! Fouten maken is menselijk. (al zou ik die zin dan niet noemen , vooral niet tegenover een rechtbank)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 maart 2009, 22:29
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: fout in sollicitatiebrief.. Alsnog juiste sturen?

Weet je dat het echt niet nodig is om 1 op 1 aan te sluiten op de competenties in een profiel.
Je prijst nu misschien wat andere competenties aan die net zo goed geschikt zijn voor deze functie.

Sterker nog: als ik brieven kreeg waarin iemand een 100% match was met de gevraagde competenties in de advertentie, dan werd ik wat achterdochtig.
Dat kan nl. helemaal niet. De gevraagde competenties zijn meestal een richtlijn.

Niets zeggen dus en gewoon afwachten.
Wie weet zijn ze juist heel blij dat je juist wat andere competenties van jezelf in de etalage zet!!

Succes!!!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Fout in een sollicitatiebrief yvonne67 Sollicitatiebrief en cv 3 23 februari 2009 15:46
Wat voor sollicitatiebrief moet ik sturen? Reynaldo Sollicitatiebrief en cv 3 28 augustus 2007 14:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon