Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 april 2007, 10:47
LvdH LvdH is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 april 2007
Berichten: 1
LvdH is on a distinguished road
Standaard Werkgever vraagt huidige salarisgegevens

Hallo,

Ik ben uitgenodigd voor een tweede gesprek voor een functie als consultant bij een ICT dienstverlener. Mij is gevraagd om van te voren mijn huidige salarisgegevens door te geven, tot in detail. Dus behalve mijn huidige salaris ook of ik vergoedingen krijg, auto v.d. zaak, prive km toegestaan, wel/geen bonus, of mijn huidige werkgever bijdraagt aan pensoen en/of ziektekosten en meer.

Is dit gebruikelijk?

Ik heb aangegeven dit liever te bespreken in een derde gesprek als de arbeids voorwaarden worden besproken. Mij is wederom gevraagd de gegevens toch in te vullen.

Ik ben tevreden bij mijn huidige werkgever (vooral werkzaamheden, financieel zou iets beter kunnen), maar heb hier geen doorgroeimogelijkheden. Bij de nieuwe werkgever zijn die er wel.

Ik wil de functie erg graag aannemen, maar tijdens het tweede gesprek, waar de functie inhoudelijk wordt besproken, zou het nog kunnen afketsen als de functie me toch niet helemaal ligt.

Ik vind het persoonlijk onverstandig om mij dan nu al zo bloot te geven (onderhandelingspositie, maar ook t.o.v. mijn huidige werkgever).

Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 april 2007, 11:53
Mo68's schermafbeelding
Mo68 Mo68 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 2
Mo68 is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar Mo68
Standaard Re: Werkgever vraagt huidige salarisgegevens

Hai,
Persoonlijk vind ik dit ook een moeilijke kwestie, ik zou dan ook alleen maar een salaris doorgeven van je huidige functie als je de indruk hebt dat ze met je in zee willen gaan. Bij de baan waar ik vorige week ben aangenomen werd er bijv aan mij gevraagd of ik een salarisindicatie wilde doorgeven van mijn huidige baan, omdat mijn toekomstige baan meer uitdaging bied en ook een tree hoger is heb ik bij mijn indicatie aangegeven dat het bedrag dus gerelateerd moet worden aan mijn vorige job en niet aan mijn toekomstige baan, de werkgever vond dit correct. Ik denk dat je de situatie dus even moet aftasten, als je bijv weet wat ze ongeveer bieden kan je met een salaris indicatie daar ong tussen gaan zitten
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 april 2007, 22:29
annvis annvis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 april 2007
Berichten: 9
annvis is on a distinguished road
Standaard Re: Werkgever vraagt huidige salarisgegevens

Hallo , he dat is echt een moeilijke vraag, maar naar mijn persoonlijke mening zou ik toch niet in detail gaan, Je kunt wel vermelden ongeveer wat je verdiensten zijn.Ik vind wel dat je kunt verlmeden dat je al dan niet verzekerd bent of auto hebt van de zaak...

Heb je trouwens op je huidige werk al gesproken over een eventuele opslag?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 juli 2007, 15:17
Fifi
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Werkgever vraagt huidige salarisgegevens

Ik vind dit soort vragen altijd zo sneaky.

Je wisselt immers niet voor niets van baan. Ergens wil je carriére maken en dus ook daar naar betaald krijgen.

Ik zeg nooit wat ik nu verdien. Dan kunnen zij lekker makkelijk op hetzelfde niveau gaan zitten terwijl je zwaarder werk gaat doen (ik solliciteer vaak steeds een tree hoger). Als mij dat gevraagd word zeg ik altijd: "Mijn salarisindicatie is zus en zoveel." (Je begrijpt dat ik hiermee al een paar honder euro hoger zit dan mijn huidge salaris, maar dat hoeven zij niet te weten. Plus ik ga een paar honder boven zitten, zodat het tegenbod het bedrag is wat ik uiteindelijk wilde krijgen. )

Dus houdt het lekker op een indicatie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe schrijf je een sollicitatiebrief aan een oud-werkgever? Raydec76 Sollicitatiebrief en cv 2 25 juni 2008 13:14
Sollicitatiebrief bij huidige werkgever Brigitte Sollicitatiebrief en cv 3 31 oktober 2006 16:19
Schakel je werkgever in Maarten Je competenties ontwikkelen 0 7 juni 2006 14:02
Zijn er ervaringen m.b.t. het contact opnemen met de huidige werkgever. Sanjohan Sollicitatiebrief en cv 1 15 mei 2006 11:35
Solliciteren bij mijn huidige werkgever leneken Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2006 16:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon