Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 maart 2008, 12:12
Crazy-karlijn
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Intakegesprek kappersopleiding: hoe breng ik motivatie over?

Hallo,

Ik heb behoorlijk veel redenen om kapster te worden, maar weet niet wat ik wel en niet moet zeggen bij mijn intake gesprek. Het zou toch een beetje raar zijn als ik met een hele waslijst aan kom zetten?

• Ik vind het fijn mensen in mijn omgeving te hebben
• Het is altijd mijn wens geweest om kapster te worden. Heb toen ik klein was alles proberen te knippen wat maar te knippen viel (zelfs mijn vriendinnetjes).
• Ik ben een creatief persoon, dus kan ik me als kapster goed uitleven.
• Het lijkt me leuk om mensen totaal anders de salon uit te komen.
• Ik kan erg goed tegen kritiek en dat zal je vast veel krijgen van klanten.
• Ik hou ervan om mensen te adviseren en ze te laten zien dat er veel verschillende mogelijkheden zijn die ze ook zouden kunnen staan.
• Ik leer ook erg snel en hou van afwisseling.
• Het zou een goed gevoel geven als de klanten met een tevreden gezicht weer de deur uit zouden gaan.
Heb een goed oog voor detail.

Nou dit zijn alle redenen dusjaa,, Graag wat tips over welke ik het beste kan gebruiken?

Alvast bedankt!
  #2  
Oud 5 maart 2008, 12:43
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Intakegesprek kappersopleiding: hoe breng ik motivatie over?

Dag Karlijn,

Dat kan helaas iemand anders niet tegen jou zeggen. Je moet zelf aangeven waarom je die opleiding graag wilt doen. Ik neem aan dat je niet voor niets gesolliciteerd hebt en weet waarom je graag kapster wilt worden (bijv werken met mensen, mensen mooi maken, mensen helpen bij de keuze van een kapsel die bij hen past enz). Straal je enthousiasme uit en de rest gaat vanzelf.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
  #3  
Oud 6 maart 2008, 10:58
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Intake Gesprek Kapster!

Beste Karlijn,

Citaat:
• Het is altijd mijn wens geweest om kapster te worden. Heb toen ik klein was alles proberen te knippen wat maar te knippen viel (zelfs mijn vriendinnetjes).
Je wilde altijd al kapper worden. Dat vind ik een goed argument en zou ik zeker noemen.

Citaat:
• Het lijkt me leuk om mensen totaal anders de salon uit te komen.
Het is belangrijk dat de klant met een goed gevoel de salon verlaat. Ook als jij het niet mooi vindt wat de klant met zijn haar wil. Het is dus belangrijk dat jij je kunt verplaatsen in de wensen van de klant en dat je het de klant naar het zin wilt maken. De klant is koning/koningin en jij doet wat de klant wil, maar je mag natuurlijk wel advies geven als de klant daarom vraagt.

Citaat:
• Ik kan erg goed tegen kritiek en dat zal je vast veel krijgen van klanten.
Waarom verwacht je kritiek te krijgen van klanten? Als je luistert naar hun wensen dan is de kans op kritiek klein. Ik zou dit punt niet noemen.

Citaat:
Ik hou ervan om mensen te adviseren en ze te laten zien dat er veel verschillende mogelijkheden zijn die ze ook zouden kunnen staan.
Dit doe je alleen als er om wordt gevraagd. Je gaat geen advies geven over hoe iemand zijn haar moet dragen, omdat jij dat mooier vindt. Dit zie je in televisieprogramma's wel gebeuren, maar in een "gewone" kapsalon is dit niet het geval.
Citaat:
Ik leer ook erg snel en hou van afwisseling.
Waar blijkt dit uit dat je snel leert. Kun je voorbeelden noemen? Wat voor afwisseling bedoel je?

Citaat:
Het zou een goed gevoel geven als de klanten met een tevreden gezicht weer de deur uit zouden gaan
Je kunt noemen dat je klanten een goed gevoel wilt geven, door te luisteren naar hun wensen en dat je hun zo wilt knippen dat zij tevreden zijn. Dit geldt natuurlijk ook voor verven, enz.

Citaat:
Heb een goed oog voor detail.
Wat bedoel je hiermee? Wat zijn hiervan de voordelen?

Kun je hier iets mee? In elk geval succes met je gesprek.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
  #4  
Oud 6 maart 2008, 11:00
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Intakegesprek kappersopleiding: hoe breng ik motivatie over?

dat zijn inderdaad een heleboel (goede)redenen kapster te willen worden en die zul je ook vast enthousiast over kunnen brengen. Je kunt er ook best een aantal van noemen. Een paar dingen die je noemt "horen" niet echt onder motivatie. Ze zijn prima om te noemen, maar dan als antwoord op de vragen over goede (en slechte) eigenschappen. Dat soort vragen krijg je meestal ook wel. Ik bedoel dan onderstaande punten;
• Ik ben een creatief persoon, dus kan ik me als kapster goed uitleven
Ik kan erg goed tegen kritiek en dat zal je vast veel krijgen van klanten
Ik leer ook erg snel en hou van afwisseling.
Heb een goed oog voor detail.

de overige motivatie die je noemt kun je samenvatten in 1 of 2 punten.

Heel veel succes.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
  #5  
Oud 6 maart 2008, 12:01
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Intakegesprek kappersopleiding: hoe breng ik motivatie over?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crazy-karlijn Bekijk bericht
Het is altijd mijn wens geweest om kapster te worden. Heb toen ik klein was alles proberen te knippen wat maar te knippen viel (zelfs mijn vriendinnetjes).
Ik knipte vroeger ook altijd het haar van barbies en poppen (jammer dat dat maar één keer kon).

Je kunt je 'waslijst' samenvatten, want veel punten hebben wel met elkaar te maken. Dus bijv. Ik wilde altijd al kapster worden: ik ga graag met veel verschillende mensen om, vind het leuk om goed naar hun wensen te luisteren, ze te adviseren en met een goed gevoel de kapper te laten verlaten.

Zoals Wieteke al zegt, sommige punten zijn goede eigenschappen, maar niet echt een motivatie. De punten kun je natuurlijk wel noemen als ze daar naar vragen. Een goede eigenschap van kapsters vind ik persoonlijk goed kunnen luisteren en aandacht hebben voor de klant. Niks is zo erg als een kapster die niet doet wat je gevraagd hebt en haar eigen gang gaat.
  #6  
Oud 6 maart 2008, 12:16
forumbeheerder forumbeheerder is offline
Administrator
 
Geregistreerd: 8 augustus 2005
Berichten: 74
forumbeheerder heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Standaard Re: Intakegesprek kappersopleiding: hoe breng ik motivatie over?

Aangezien Karlijn niets anders deed dan onder verschillende gebruikersnamen dezelfde vraag een stuk of 6 keer plaatsen, zonder op jullie antwoorden te reageren, heb ik haar accounts en deze discussie gesloten.

Namens Karlijn (als ze zich over een tijdje wat volwassener kan gedragen): dankjulliewel voor de goede adviezen.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voorkeur: hoe breng je dat onder woorden Angel70 Alle andere carrièreonderwerpen 7 15 augustus 2007 20:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon