Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 maart 2008, 23:01
krijnie krijnie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2008
Berichten: 6
krijnie is on a distinguished road
Standaard interne sollicitatie Graag feedback

Betreft: interne sollicitatie



Naar aanleiding van ons gesprek maandag jl. wil ik intern solliciteren naar de functie sociaal cultureel werker 1. Zoals in de vacature vermeld staat wordt voor deze functie iemand gezocht voor 8 uur per week. Dit sluit volledig aan bij mijn wensen. Ik ben er van overtuigd dat de beoogde functie perfect ingevuld kan worden met mijn capaciteiten en motivatie.

Ik zie een uitdaging in de nieuwe formatie, de functie die voornamelijk bij de doelgroep ouderen ligt, maar ook welzijnsbreed. Tevens ligt de uitdaging voor mij ook in de omschreven werkzaamheden die gericht zijn op het ondersteunen en uitvoerend welzijnswerk.
Uit ervaring kan ik zeggen dat ik goed in staat zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Al geruime tijd ben ik een dag per week werkzaam voor de Nederlandse Patiënten Vereniging waar ik deel uit maak van het bestuur. Het bestuur is een geweldig team dat ervoor zorgt dat beoogde resultaten en doelen bereikt worden.

Vanuit mijn huidige werkzaamheden zijn er overlappingen met de doelgroep senioren maar ook met de sector jeugd en jongeren. Alle sectoren in het welzijnswerk hebben te maken met vrijwilligers De goede contacten met het al opgebouwde netwerk en met de doelgroep ouderenadviseurs, deelnemers fietsen voor senioren, senioren groep komt in deze functie ten goede.

Het Welzijnshuis
Een motivatie om op deze vacature te solliciteren is: omdat ik mijn ervaring en kennis graag in wil zetten voor het Welzijnshuis. Niet minder belangrijk is dat het Welzijnshuis een fijne plek is om te werken. De (meestal) gezellige sfeer, collega’s maar ook de transparantheid spreekt me aan. Ieder mag en kan zichzelf zijn

Curriculum Vitae is al in uw bezi .

Indien u nog vragen heeft, dan ben ik natuurlijk bereid om één en ander toe te komen lichten


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 maart 2008, 23:41
Ynge Ynge is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 maart 2008
Berichten: 4
Ynge is on a distinguished road
Standaard Re: interne sollicitatie Graag feedback

Ik vind de algemene structuur en de toon van de brief goed.

Citaat:
Tevens ligt de uitdaging voor mij ook in de omschreven werkzaamheden die gericht zijn op het ondersteunen en uitvoerend welzijnswerk
Het laatste stukje van deze zin loopt volgens mij niet helemaal lekker.

Citaat:
Uit ervaring kan ik zeggen dat ik goed in staat +ben zowel zelfstandig als in teamverband te werken
Citaat:
deelnemers fietsen voor senioren
Hier moest ik even drie keer overheen lezen, misschien is het gebruik van ' ' hier handig?

Ik zou persoonlijk het kopje 'Het Welzijnshuis' weghalen boven de vierde alinea.

Citaat:
De (meestal) gezellige sfeer, collega’s maar ook de transparantheid spreekt me aan. Ieder mag en kan zichzelf zijn
Nog even een punt achter de laatste zin en ik zou toch het '(meestal)' weghalen.



Citaat:
bezi . +t
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 maart 2008, 00:34
krijnie krijnie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2008
Berichten: 6
krijnie is on a distinguished road
Smile Re: interne sollicitatie Graag feedback

Geweldig jullie reactie's Ze zijn erg bruikbaar
Bovendien een geweldige site
je zult me waarschijnlijk vaker tegen komen om mee te lezen met hulpvragen of hulp bieden
En hoe meer reactie's, hoe liever


Krijnie
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 maart 2008, 18:54
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: interne sollicitatie Graag feedback

Hoi Krijnie,

Een aantal tips, naast die van Ynge:

Citaat:
Betreft: interne sollicitatie
Er altijd bij vermelden waarnaar je solliciteert!


Citaat:
Naar aanleiding van ons gesprek maandag jl. wil ik intern solliciteren naar de functie sociaal cultureel werker 1.
Vermeld ook even de datum bij de dag dat je gebeld hebt. Een kleine moeite maar vaak verhelderend voor een lezer. Jaartal vermeld je natuurlijk niet, maar dag en maand zijn wenselijk.


Citaat:
Ik zie een uitdaging in de nieuwe formatie, de functie die voornamelijk bij de doelgroep ouderen ligt, maar ook welzijnsbreed.
Hier snap ik helemaal niets van, om eerlijk te zijn. Formatie? Is dat een functie? Ik weet dat het een interne sollicitatie is, maar zou je dit voor mij kunnen verhelderen?

Citaat:
Tevens ligt de uitdaging voor mij ook in de omschreven werkzaamheden die gericht zijn op het ondersteunen en uitvoerend welzijnswerk.
"ondersteunen" moet zijn "ondersteunend"

Citaat:
Uit ervaring kan ik zeggen dat ik goed in staat ben zowel zelfstandig als in teamverband te werken.
Het woordje "ben" mist nog achter staat

Citaat:
Alle sectoren in het welzijnswerk hebben te maken met vrijwilligers De goede contacten met het al opgebouwde netwerk en met de doelgroep ouderenadviseurs, deelnemers fietsen voor senioren, senioren groep komt in deze functie ten goede.
Je bent nog een punt vergeten te plaatsen achter "vrijwilligers". Ook moet "senioren groep" aaneen geschreven worden. Vergeet in deze zin ook niet de tip van Ynge.

Citaat:
Een motivatie om op deze vacature te solliciteren is: omdat ik mijn ervaring en kennis graag in wil zetten voor het Welzijnshuis
.
Laat de dubbele punt hier weg.

Citaat:
De (meestal) gezellige sfeer, collega’s maar ook de transparantheid spreekt me aan. Ieder mag en kan zichzelf zijn
"spreekt me" moet zijn spreken mij
"Ieder" moet zijn Iedereen


Citaat:
Curriculum Vitae is al in uw bezi .
Altijd je CV meesturen, tenzij dit expliciet anders is aangegeven. Misschien zijn ze je CV al kwijtgeraakt en ben je verder van huis. Je zou bijvoorbeeld de volgende zin kunnen gebruiken:
"Het curriculum vitae is reeds in uw bezit, maar voor het overzicht heb ik deze alsnog als bijlage aan deze brief toegevoegd"
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 maart 2008, 13:55
krijnie krijnie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2008
Berichten: 6
krijnie is on a distinguished road
Standaard Re: interne sollicitatie Graag feedback

Mag ik iedereen hartelijk danken voor de tips. Deze site is dan ook voor mij een ware ontdekking waar mensen elkaar op deze manier zo kunnen helpen

Gelukkig hoef ik de sollicitatiebrief pas na het weekend in te leveren

nieuwe formatie: Welzijnshuis bestaat uit diverse sectoren zoals ouderen, vrijwilligers, vrijwillige thuishulp, verslaving, jeugd en ouderen. Ieder heeft zijn eigen werkveld Deze vacature is "nieuwe formatie" een functionaris voor 8 uur die welzijnshuis breed ingezet wordt.

Kan me voorstellen dat het als "japans" overkomt als je niet in het sociaal cultureel werk en welzijnswereldje zit, maar zou niet weten het anders te omschrijven

Trouwens nog een vraagje, deze solicitatie brief moet ik dus naar hoofd schrijven van alle sectoren, die bovendien deel uit maakt van het MT
Het klinkt voor mij echt raar om te schrijven "geachte mevr of ....voornaam"
We gaan in het werk als collega's met elkaar om Dus de aanhef is voor mij ook nog even een vraag

groetjes Krijnie
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 maart 2008, 13:58
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: interne sollicitatie Graag feedback

Hoi,

Ik zou wat de aanhef betreft zeker kiezen voor de veilige route en kiezen voor de constructie "Geachte mevrouw Achternaam". In een eventueel gesprek zal ze vanzelf wel aangeven dat je haar met haar voornaam mag aanspreken. Ik zou er niet direct vanuit gaan dat je hier zomaar met voornamen mag strooien
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 maart 2008, 17:10
krijnie krijnie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2008
Berichten: 6
krijnie is on a distinguished road
Standaard Re: interne sollicitatie Graag feedback

Vind het toch wel moeilijk hoor
Omdat we dagelijks omgaan met elkaar en omdat iedereen iedereen bij zijn voornaam noemt dus ook haar noem ik dagelijks bij haar voornaam. Vreemd om nu ineens mevr........ te schrijven.

gr Krijnie
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 maart 2008, 17:15
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: interne sollicitatie Graag feedback

Ik dacht dat je misschien in een wat formelere omgeving werkzaam was waar je wel de voornamen wist maar nog wel altijd ja, amen en u tegen je meerderen moest zeggen

In jouw geval zou je inderdaad de persoon persoonlijk(er) aan kunnen spreken door haar voornaam te gebruiken
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie docente Duits nogmaals vernieuwd. Graag feedback!! docente Sollicitatiebrief en cv 1 31 oktober 2007 14:58
sollicitatie docente duits nieuw geschreven graag feedback docente Sollicitatiebrief en cv 1 30 oktober 2007 12:15
Sollicitatie als CEH verpleegkundige, graag feedback! Debbus Sollicitatiebrief en cv 3 7 oktober 2007 15:33
sollicitatie opleiding dialyse verpleegkundige, graag feedback! just_susan Sollicitatiebrief en cv 0 3 oktober 2007 17:03
Interne sollicitatie als produktie-analist MRben34 Sollicitatiebrief en cv 6 20 februari 2007 23:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon