Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 oktober 2014, 23:22
trotsemam trotsemam is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 1
trotsemam is on a distinguished road
Standaard Geen idee wat te doen

hallo allemaal,

Ik zal me even snel voorstellen want ben nieuw hier op het forum.Mijn naam is sanne en ben 28 jaar, moeder van twee kinderen (1 van 10 en de jongste is 2,5), en wanhopig op zoek naar mijn carričre kansen. Ik ben ondertussen 11 jaar werkzaam voor het zelfde bedrijf en alhoewel ze in principe altijd goed voor me zijn geweest, is het een beetje doodgebloed. Doorgroeimogelijkheden zijn er niet, en zodra die er wel zijn, zijn die voor de mannen (!!!). Helaas pindakaas dus. Ik weet dat ik potentie heb. Ik heb altijd goed kunnen leren en iedereen in mijn omgeving vraagt zich af wat ik in hemelsnaam in de productie doe (lees: lopende band werk). De enige reden dat ik dat zolang heb volgehouden heb is de vrijheid die ik daar had (werken wanneer ik wil, meer/minder uren, kind ziek geen probleem), en de vergoeding was ook zeker niet slecht. In de loop van de jaren heb ik getracht mezelf een beetje bij te spijkeren d.m.v. cursussen. Met een Certificaat AOV (Algemene Ondernemings Vaardigheden) en verschillende certificaten van een niet afgeronde opleding Boekhoudkundig-medewerker (kind 2 bleek een huilbaby) als resultaat. Nu ben ik op het punt gekomen dat ik dat werk gewoon simpelweg niet meer KAN. Ik word gek, kan mijn ei niet kwijt....

Mijn vragen (hopelijk kan iemand mij helpen):
Welke werkgevers bieden kansen aan mensen zoals ik? (voorbeelden?)
Is er een bepaalde branche die er uit springt?
Waar kan ik het beste beginnen met solliciteren?

Misschien niet heel concreet daar ik zelf ook geen flauw idee heb wat nu te doen.

ik kan eventueel mijn cv uploaden indien er serieuze reacties zijn...

Alvast bedankt!!!

sanne
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 oktober 2014, 09:49
PeterVercruysse PeterVercruysse is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2014
Berichten: 49
PeterVercruysse is on a distinguished road
Standaard

Welkom op dit forum Sanne,

Het grote voordeel is dat je nu werk hebt. Ik bedoel hiermee dat je bepaalde aanbiedingen niet hoeft te nemen en je kunt onderhandelen. Vergeet niet dat iemand die in ploeg aan de band werkt soms meer kan verdienen dan een viertalige secretaresse.

Mijn eerste vraag is het volgende: Is het nog mogelijk om je opleiding Boekhoudkundig-medewerker alsnog af te werken?

Wat wil je zelf eigenlijk gaan doen? Een bureau-baan of een baan met wat meer beweging? Wil je veel in contact komen met mensen ( bijvoorbeeld aan de balie ) of helemaal niet ( administratieve bediende ). Ben je vlot in de omgang? Wil je iets met veel verandering of doe je liever elke dag hetzelfde? Hoeveel belang hecht je aan je vrijheid? Wat zijn je interesses/hobbies? Welke branche verkies je zelf? Hoe ver wil je je verplaatsen naar je werk?

De eerste stap in de zoektocht naar iets anders, is het antwoord op deze vragen want deze vragen zullen steeds maar opnieuw gesteld worden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat te doen? WEVE Loopbaanvragen 0 18 december 2013 22:20
Junior strateeg communicatiewereld. Wat doen na HBO? Suus87 Opleiding kiezen en volgen 1 25 juni 2010 17:21
Help, ik weet niet wat ik moet doen Kimberly Loopbaanvragen 3 17 februari 2010 15:05
Geen idee.. huidige baan fysiek te zwaar.. Boadice Loopbaanvragen 1 10 februari 2010 22:54
ik wil iets heel anders gaan doen, maar wat?! rubbie Loopbaanvragen 2 15 juni 2009 15:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon