Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 18 mei 2015, 11:59
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Spannend! Bij het eerste gesprek komen inderdaad je vooropleiding, cijferlijsten en diploma's, keuze en motivatie voor de opleiding, je manier van studeren, door jou opgedane werkervaring, je thuissituatie en je kansen op een succesvolle studie aan de orde. Zien ze potentie in je, dan mag je vervolgens door naar de tweede ronde: de schriftelijke toetsen. Afhankelijk van je voorgeschiedenis doe je examen in de vakken Economie/M&O, Wiskunde en/of Nederlands. Sluit je de toets(en) met een voldoende af, dan mag je starten met de opleiding.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 27 mei 2015, 15:16
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb me ook net aangemeld voor een 21+ toets, en ik ben 24 :-) ik ben al soort van aangenomen bij de opleiding logopedie in september, ik miste alleen mn mbo4 diploma, die ik van plan was te halen voor de zomer, maar nu ik weet dat dit me niet gaat lukken, doordat een examen die ik net niet gehaald had niet meer afgenomen wordt dit jaar, ga ik proberen om alsnog in september te beginnen d.m.v. deze toets. Ik ga hem 17 juni doen bij windesheim Almere, en heb een algemeen deel, en een biologie havo examen over menselijk lichaam en functies daarvan. Ik heb net allerlei havo biologie examenboeken besteld, en ga als een gek leren! En dan wil ik na de zomer tegelijk met mijn HBO mijn MBO afronden, (MBO was een thuisstudie, en HBO blended learning, 1 dag in de week hogeschool) en ik heb een dochtertje van 5 :-) Super spannend allemaal!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 28 mei 2015, 10:03
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Veel succes met studeren!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 3 juni 2015, 08:36
Armegeddon Armegeddon is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2011
Berichten: 17
Armegeddon is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanroen Bekijk bericht
Het laatste bericht is uit 2011, maar ja ik vond het jammer om weer een nieuwe 'discussie' te starten.

Eergisteren ben ik opgebeld en uitgenodigd om de 21 + toelatingstest te ondergaan. Ik ben erg benieuwd en ik heb er super veel zin in
Ik neem aan dat ze de eerste keer je 'het ei uit de kont vragen' en wat jou motivatie is etc.

Mijn motivatie is heel hoog, verder weet ik niet zo goed hoe ik mij moet voorbereiden behalve dat je moet weten wat de opleiding inhoud en welke vakken je gaat krijgen, etc.
Ik was/ben benieuwd of er meerdere mensen hier op dit forum zitten anno 2015 die toevallig ook rond de 25 jaar zijn en weer gaan leren.
Op de HAN in Arnhem heb ik deze toelatingstoets voor de opleiding Communicatie.

Hi,


Zelf heb ik de toelatingstest in 2011 gedaan (was net 2 weken daarvoor 21 geworden) op de Haagse Hoge school.
Ik kreeg voor mijn gekozen studie Bestuurskunde de vakken: Economie, Engels en Nederlands.

Allen waren het eindexamens van de havo van verschillende jaren.
Ben op 0,3 puntjes gezakt op economie. Statistiek brrrr.
Het is niet onhaalbaar.

Heb voor de rest geen gesprek gehad!


Ik heb begrepen dat dit per HBO- instantie kan verschillen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO psychologie met MBO mode & kleding niveau 4? ankie Opleiding kiezen en volgen 10 31 mei 2011 20:02
Baan met weer(meteoroloog), maar MBO niveau Alexio85 Loopbaanvragen 3 14 juli 2008 10:39
Opleiding volgen met een MBO niveau 3 achtergrond?! Danielle Opleiding kiezen en volgen 3 4 juni 2008 00:26
MBO Administrateur Niveau 4 _mike_ Opleiding kiezen en volgen 0 28 februari 2006 12:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon