Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 oktober 2013, 13:06
jolandje01 jolandje01 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2013
Berichten: 2
jolandje01 is on a distinguished road
Standaard sollicitatie Receptioniste

Zou iemand een goede feedback willen geven op deze brief?


Naam
Adres
Persoonsgegevens


T.a.v. de heer xxx, xxxxx, 02-10-2013


Betreft: sollicitatie naar de functie van receptioniste.


Geachte heer xxx,

Graag reageer ik op de vacature als receptioniste / secretaresse bij xxx.
U bent op zoek naar een perfectionistische, flexibele, enthousiaste en leergierige jongedame met een professioneel en verzorgd overkomen. Leest u dan verder.

Bij diverse bedrijven zoals xxx, xxx, xxx en heb ik ervaring opgedaan als secretaresse/ receptiemedewerker en hostess.
Het verstrekken van informatie en registratie was een dagelijkse taak. Evenals o.a. gastvrouw voor bezoekers, telefoniste, het bijhouden van administratie, gegevensverwerking, het plannen van afspraken en boeken van vergaderzalen, archiveren in diverse systemen, meldingen aannemen en verwerken op facilitair gebied, catering verzorgen, bestellen van kantoorartikelen, organiseren van congressen en alle secretariële voorkomende zaken.
De voertaal was Engels/Nederlands. Een aantal jaren heb ik EHBO/ BHV- lessen gevolgd bij Unilever.

Als persoon ben ik gemotiveerd, accuraat, leergierig, enthousiast, toon ik initiatief, ben service gericht en denk graag mee in een team om goede ondersteuning te bieden. Mijn ervaring in diverse bedrijven heeft mij geleerd dat ik graag service verleen aan klanten en ze een ‘warm welkom’ kan bieden. Dit is iets wat ik zo leuk vind aan dit werk.
Qua werkuren ben ik zeer flexibel en het is voor mij geen probleem om, mocht zich dit voordoen, in de avonduren of weekenden te werken. Ik ben gewend om de werkplek schoon te houden en vind het geen probleem om mijn handen uit de mouwen te steken.
Als adviseur in kleding voor personen en voor bedrijven plus mijn ervaring als receptioniste en hostess heb ik ervaring om representatief en professioneel te verschijnen in uw bedrijf.
Mijn ambitie is, om een binnen een leuke werksfeer, veel te leren over het bedrijf en te groeien om de werkplek naar een hoger niveau te brengen.
Is uw eerste indruk over mij positief en bent u benieuwd welke kwaliteiten ik nog meer in huis heb? Ik kom graag mijn CV en werkverleden bespreken, als u mij uitnodigt voor een gesprek.

Hoogachtend,
Xxx Bijlage C.V.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 oktober 2013, 16:06
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jolandje01 Bekijk bericht
Zou iemand een goede feedback willen geven op deze brief?


Naam
Adres
Persoonsgegevens


T.a.v. de heer xxx, xxxxx, 02-10-2013


Betreft: sollicitatie naar de functie van receptioniste.


Geachte heer xxx,

Graag reageer ik op de vacature als receptioniste / secretaresse bij xxx.
U bent op zoek naar een perfectionistische, flexibele, enthousiaste en leergierige jongedame met een professioneel en verzorgd overkomenvoorkomen.Leest u dan verder.
De eerste zin is heel erg standaard, dat kan.
De tweede en derde zin zijn taalkundig vreemd. In de tweede zin plaats je een stelling - geen spannende aangezien de lezer al weet wat hij zoekt. Als je voor een dergelijke opzet kiest zou een vraag logischer zijn. Dan is de derde zin namelijk een uitnodiging. Nu komt het veel dwingender over.


Citaat:
Bij diverse bedrijven zoals xxx, xxx, xxx en heb ik ervaring opgedaan als secretaresse/ receptiemedewerker en hostess.
Het verstrekken van informatie en registratie van wat? was een dagelijkse taak. Evenals o.a. gastvrouw voor bezoekers, telefoniste, het bijhouden van administratie, gegevensverwerking, het plannen van afspraken en boeken van vergaderzalen, archiveren in diverse systemen, meldingen aannemen en verwerken op facilitair gebied, catering verzorgen, bestellen van kantoorartikelen, organiseren van congressen en alle secretariële voorkomende zaken.
Deze opsomming is echt een taalkundig zooitje en leest niet makkelijk. Als ik een secretaresse zocht zou je alleen om deze alinea al afvallen.

Daarnaast moet je je afvragen wat relevant is. Daarnaast zit er overlap in de taken die je noemt. Als je de administratie kunt verzorgen dan spreekt het voor zich dat je ook zaken kunt archiveren. Wil je laten zien dat je ervaring hebt met diverse archiveringssystemen, zet dit dan in je cv. (Tenzij expliciet in de vacaturetekst hiernaar wordt gevraagd. Dan kan je het in je brief gebruiken, bij voorkeur met een treffend voorbeeld.)

Citaat:
De voertaal was Engels/Nederlands. Een aantal jaren heb ik EHBO/ BHV- lessen gevolgd bij Unilever.
Ik kan dit nergens aan vast knopen. Je geeft hier eigenlijk ook niet aan dat jij je uitstekend kan redden op het moment dat je Engelstalige gasten mag ontvangen. Ook kan ik nu niet vaststellen of je een BHV-diploma hebt. Ook hier geldt; wordt het expliciet gevraagd kan je het in je brief gebruiken, zo niet zet het dan in je cv. Tenzij je er iets van wil maken waarmee je je onderscheidt van de rest. Dan kan je het bijvoorbeeld gebruiken in je eerste alinea. 'Hebt u wel eens bedacht wat de voordelen zijn van een secretaresse/ gastvrouw die naast alle kennis en vaardigheden heeft...... ook in het bezig is van een BHV-diploma?

Citaat:
Als persoon ben ik gemotiveerd, accuraat, leergierig, enthousiast, toon ik initiatief, ben service gericht en denk graag mee in een team om goede ondersteuning te bieden. Mijn ervaring in diverse bedrijven heeft mij geleerd dat ik graag service verleen aan klanten en ze een ‘warm welkom’ kan bieden. Dit is iets wat ik zo leuk vind aan dit werk.
Qua werkuren ben ik zeer flexibel en het is voor mij geen probleem om, mocht zich dit voordoen, in de avonduren of weekenden te werken. Ik ben gewend om de werkplek schoon te houden en vind het geen probleem om mijn handen uit de mouwen te steken.
Als adviseur in kleding voor personen en voor bedrijven plus mijn ervaring als receptioniste en hostess heb ik ervaring om representatief en professioneel te verschijnen in uw bedrijf.
Mijn ambitie is, om een binnen een leuke werksfeer, veel te leren over het bedrijf en te groeien om de werkplek naar een hoger niveau te brengen.
Is uw eerste indruk over mij positief en bent u benieuwd welke kwaliteiten ik nog meer in huis heb? Ik kom graag mijn CV en werkverleden bespreken, als u mij uitnodigt voor een gesprek.

Hoogachtend,
Xxx Bijlage C.V.
Je brief is eigenlijk geen echte brief als ik eerlijk ben. Het is een opsomming van standaard zaken en eisen uit de vacaturetekst. Probeer eens een echte brief te schrijven waarin je door middel van voorbeelden laat zien dat je over bepaalde vaardigheden of kennis beschikt. Lees hiervoor de vacaturetekst nog een keer kritisch door. Kies waarover je het wil hebben en wat je minder relevant vindt. Een goede brief geeft een indruk van jou, zonder dat je alles hoeft te benoemen. Met een voorbeeld over hoe jij invulling geeft aan het gastvrouwschap kan je laten zien dat je gemotiveerd bent zonder dit te benoemen. Of misschien gebruik je een trucje om de naam van iemand aan de telefoon te onthouden wat je in twee zinnen kan uitleggen in je brief. Kortom, bedenk relevante voorbeelden!

Succes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie receptioniste Floortje1980 Sollicitatiebrief en cv 3 17 januari 2011 17:07
Open sollicitatie telefoniste / receptioniste; Graag commentaar... Bogey Sollicitatiebrief en cv 8 2 december 2010 22:59
Sollicitatie als receptioniste elbers123 Sollicitatiebrief en cv 3 11 februari 2010 12:59
Open sollicitatie receptioniste telefoniste Mieke30 Sollicitatiebrief en cv 2 10 januari 2007 18:40
sollicitatie receptioniste, telefoniste Claudia_1979 Sollicitatiebrief en cv 2 1 juni 2006 19:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon