Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 8 september 2010, 16:24
Blind0007 Blind0007 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 september 2010
Berichten: 7
Blind0007 is on a distinguished road
Standaard

Niet echt nog, ik vind de ruimte heel interessant enzo en ik weet al heel lang niet wat ik wil worden maar sinds kort wel en daar kwam dit uit. Ik kwam bij Kernfysicus omdat ik scheikunde en natuurkunde heel leuk vind en er goed in ben. Ik ben ook erg geïnteresseerd in CERN, deeltjesversneller... Maar ik heb verder eigenlijk nog niet echt een idee wat voor beroepen er nog meer zijn met de ruimte enzo. En ik dacht dat juist natuurkunde heel belangrijk was voor die vakken...
Met citaat reageren
  #12  
Oud 8 september 2010, 16:45
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Natuurkunde is ook heel belangrijk voor die beroepen. Het punt is dat natuurkunde zoals jij die nu krijgt en natuurkunde op dat niveau twee heel verschillende dingen zijn.

Wat jij nu op school krijgt is heel praktisch gericht. Wat de mensen bij CERN en in de astronomie doen op de universiteiten is pure theorie gebaseerd op toegepaste wiskunde. Pas in allerlaatste instantie wordt er gekeken of hun theorieën praktisch ook kloppen. Dat is wat er onder andere in de deeltjesversneller gebeurt, maar dat is een heel klein onderdeel van het hele vakgebied.

Met schei- en natuurkunde kun je overigens wel meer zonder direct zo hoog te mikken Zie hier: http://www.natuurkunde.nl/artikelen/...pportId=633323
Met citaat reageren
  #13  
Oud 8 september 2010, 16:54
Blind0007 Blind0007 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 september 2010
Berichten: 7
Blind0007 is on a distinguished road
Standaard

Ik mik altijd te hoog maar ik heb wel veel doorzettingsvermogen als het mij interesseert. Ik heb daar echt ambitie voor, voor die beroepen... Ik weet ondertussen dat je er Universiteit voor nodig hebt maar misschien zou ik dat uiteindelijk wel willen worden Astronoom of iets in die buurt. Wat ik ook heel interessant vind is de zon... En dat heeft dan weer met Kernfysicus te maken. Ik kijk ook wel eens van die programma's op discovery channel met de ruimte enz. Maar is er dan niet een weg bijv. eerst na mavo havo doen en dan een studie doen op het HBO die erop lijkt of die ermee te maken heeft en dan als ik daarin slaag naar de Universiteit of hoe zit dat? Kan ik na HBO Universiteit doen?

B.v.d. voor de info

Jacco
Met citaat reageren
  #14  
Oud 8 september 2010, 17:04
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Zie post nr. 6. Het kan, maar het is een hele lange weg.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 18 juni 2012, 17:37
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajhoff Bekijk bericht
Heel concreet is je pad dan:
1. Mavo
2. Havo
3. VWO
4. Studie Natuurkunde aan de universiteit (5 jaar)
5. Promotieonderzoek (minstens 4 jaar)

Het is een heel traject kun je rustig stellen. HBO opleidingen zijn er bij mijn weten niet. Dit is echt iets heel theoretisch en bepaald geen beroepsopleiding. Het is met name toegepaste wiskunde wat je zult gebruiken in deze beroepen.
Ik volg nu zelf de MBO niveau 4 van chemisch-fysisch analist NOVA College te Beverwijk.
Naar mijn weten de enige MBO opleiding waar je voldoende natuur-, schei- en wiskunde theorie krijgt voor dit vak.
Ben door mijn natuurkunde docent geadviseerd hierna een opleiding technische natuurkunde te doen aan de Haagse hogeschool te Delft. Dit omdat, een lerarenopleiding natuurkunde niet erg veel boeiends bevat momenteel en het WO nogsteeds erg breed gezien is.

Van hieruit kan ik een doorstroomtraject volgen waarin ik in 1 á 2 jaar mijn Master doorloop om voor te bereiden op de daadwerkelijke universitaire studie naar kernfysica. Eenmaal op deze studie gaat dit mij nogmaals 5 jaar kosten.

Zover ben ik, heb echter alleen nog geen idee hoe ik hierna hoogleraar wordt in dit vak. Dat zou dan een bespreekpunt zijn op de universiteit zelf.
Hoewel mijn vervolgstudie voor deze jongen niet uitmaakt vindt ik dit persoonlijk wel een betrouwbaar traject waarin je per stap ook nog eens een back-up heb waarin veel werk is te vinden mocht de hogere stap niet lukken. Dit hebje met theoretisch onderwijs veel minder.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 18 juni 2012, 17:53
Blind0007 Blind0007 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 september 2010
Berichten: 7
Blind0007 is on a distinguished road
Thumbs up

Ok, bedankt voor de info!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon