Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 juli 2011, 10:16
Erman_1 Erman_1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 juli 2011
Berichten: 3
Erman_1 is on a distinguished road
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Erman_1
Standaard praktijkgerichte HBO Fysiotherapie opleiding

Hallo allemaal,

Ik heb HIO gedaan en ben nu zo’n 15 jaar werkzaam binnen de ict-branche.
Het menselijk lichaam en de geest heeft mij altijd geboeid. Nu wil ik heel graag echt iets hiermee gaan doen.
Ik zag bij de Hogeschool NCOI een praktijkgerichte HBO Fysiotherapie opleiding.
Deze opleiding lijkt mij zeer interessant om te doen.
Graag wil ik tips van mensen die deze opleiding hebben gedaan of doen.
Je ervaringen m.b.t. de Hogeschool NCOI, de combinatie werk en deze opleiding en wat doe je nu na deze opleiding?

Alvast bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 juli 2011, 20:19
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Er staan in verschillend topics wel vermeldt hoe de meesten denken over afstandsonderwijs zoals de NCOI, NTI, LOI en soortgelijke instellingen.
Het zal moeilijk zijn om veel mensen te vinden die een hbo-opleiding via afstandsonderwijs volledig hebben afgemaakt.
Ik ben ze hier op het forum in ieder geval nog niet tegengekomen en ook op andere forums met oudscholieren niet.

Mijn advies is dan ook goed afvragen of het wijsheid is. Over het geheel kun je afstandsonderwijs voor korte cursussen uitstekend gebruiken maar voor 3/4 jarige HBO-opleidingen kun je toch echt het beste in middag/avond of hele dag in de week naar school gaan.
Je zit vaak vanaf het tweede/derde jaar toch met praktijkopdrachten en dan zul je toch vroeg of laat voor een andere baan moeten gaan. Voordat je een hbo-papiertje krijgt moet je toch echt laten zien of je de competenties beheerst in de praktijk dus met elke opleiding moet je stage lopen.

Als je instaat bent om goed zelfstandig te leren dan zou ik het eerste jaar aan een goede hbo-school volgen en alleen naar de verplichte lessen gaan, dit zijn er niet bijzonder veel. Het eerste jaar zul je dan veel thuis moeten doen maar kun je wel zien of je het niveau aankan. Bovendien heeft je werkgever er op die manier geen last van aangezien je maar een beperkt aantal middagen moet vrijvragen om lessen te volgen.

Hoop dat je zo wat info en een indruk hebt van hoe hbo afstandsonderwijs eruit ziet.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 juli 2011, 23:22
Erman_1 Erman_1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 juli 2011
Berichten: 3
Erman_1 is on a distinguished road
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Erman_1
Standaard

Cealis,

Ten eerste zeer hartelijk dank voor je uitgebreide reactie.
En ja, ik zat te tobben of het verstandig is een opleiding te volgen die 3 a 4 jaar duurt.
Het gaat me meer om de kwaliteit van zo’n afstandsopleiding en daarmee nog gemotiveerd de eindstreep te kunnen bereiken.
Ook een punt dat je aanhaalde is tussentijds wisselen van baan. Dit zou hier in het noorden niet meevallen.
Ik ben/was benieuwd naar de meningen van ervaarders, maar kom langzamerhand dat er niet veel zijn.

Al met al jouw bijdrage bevestigt min of meer mijn bedenkingen.

Als iemand een ander suggestie heeft, hoor ik dat heel graag.

Alvast bedankt hiervoor!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 juli 2011, 10:21
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Op zich zijn er wel een aantal opties waar je eerst na kunt kijken voordat je definitief besluit om voor een ander vak te gaan.
Veel opleidingen hebben vakken die je ook gewoon los als een cursus kunt volgen bij een opleiding zoals de NCOI. Vaak kun je dan als je uiteindelijk toch besluit om een hbo opleiding te gaan doen vrijstelling krijgen voor het eerste half jaar of het hele jaar.

Een ander probleem met afstandsonderwijs is dat je vaak voor de gehele opleiding betaald en heb eigenlijk geen idee als je bijvoorbeeld na 1 jaar stopt of je dan de rest van het geld kunt terugvragen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 juli 2011, 16:03
Erman_1 Erman_1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 juli 2011
Berichten: 3
Erman_1 is on a distinguished road
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Erman_1
Standaard

Cealis
Hartelijk dank voor je aanvullende bijdrage. Een goede suggestie en ook die twijfel van het volhouden tot de eind. Ik heb vandaag gesproken met een fysiotherapeut die al zo’n vijf jaar een eigen praktijk heeft. Hij raadt me af om fysiotherapie opleiding te volgen en vooral zo’n afstandsonderwijs. De reden die hij aanvoerde waren o.a. de beperkende regelgeving van uit de overheid en zorgverzekeraars, veel administratieve rompslomp en ook de verdienste is niet in verhouding met het werk. De interessante van het vak is de laatste tijd minder geworden.
Ik ben nog niet helemaal uit van welke richting nog voor mij interessant is die het lichaam, geest en sport combineert.
Andere suggesties zijn heel graag welkom.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hbo fysiotherapie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opleiding HBO Toeristisch management judithhuizinga Opleiding kiezen en volgen 15 25 mei 2012 18:11
Carričremogelijkheden met een voltooide HBO MER opleiding? LocoRoco Loopbaanvragen 2 7 juni 2011 22:09
Fotografie opleiding HBO Sharonnnetjee Opleiding kiezen en volgen 4 27 oktober 2009 16:49
21+ Motivatiefbrief Opleiding HBO Informatica naga87 Sollicitatiebrief en cv 0 17 september 2008 22:52
HBO opleiding Informatica of Bedrijfsinformatica: school of LOI/NTI? thompsonR Opleiding kiezen en volgen 6 1 juni 2008 20:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon