Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 maart 2008, 17:34
Banditos Banditos is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 maart 2008
Berichten: 2
Banditos is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief ambulancechauffeur

xxxxxxxx


xxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxx
---------------------------------------------------------------
ik zie hier wel dat de opstelling enigzins anders is dan mijn 'word' document, hierin staat het dus wel netjes uitgelijnd.....


graag hoor ik of ik nog evt. iets kan wijzigen/verbeteren, moet er wel bij zeggen dat de mail vandaag de deur uit moet!!!!

snelle hulp is dus zéér welkom, vast bedankt!!!!!!!

Laatst gewijzigd door Banditos; 6 maart 2008 om 21:26 Reden: brief is eruit.....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 maart 2008, 21:47
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief Ambulancechauffeur.. moet vandaag weg! wie wil even kritisch ki

Hoi Banditos,

Ik heb je brief doorgelezen en heb er enkele op- en aanmerkingen bij. Denk je overigens dat je veel kans maakt voor deze functie aangenomen te worden? Het is een veeleisende functie waar ook de medische kant een belangrijke factor is. Je stelt je inderdaad bereid om meerdere cursussen te volgen, maar vaak is meer verdieping in deze sector (door minstens een afgeronde EHBO-cursus te kunnen presenteren) zeer gewenst. Vanuit de ogen van de selecteur kun je zo wel overkomen als iemand die zelfverzekerd is over zijn rijgedrag, maar misschien niet eens weet of hij wel tegen bloed kan (even van een uiterste gesproken dan). Ik hoop dat je begrijpt dat ik je en je zelfvertrouwen niet de grond in wil boren, maar wel dat je goed moet kijken naar jezelf en voor jezelf duidelijk krijgen of dit echt is wat je zoekt.


Citaat:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, 6 maart 2008,


Betreft : sollicitatie op de vacature ambulancechauffeur
Geen komma na de datum en je solliciteert niet "op een vacature". Je solliciteert naar een functie.

Citaat:
Zoals ik heb mogen lezen in uw vacature op www.xxxxxxx.nl , bent u op zoek naar ambulancechauffeurs voor de regio xxxxxxxxxxxxxxxxx standplaats xxxxxxxxxxxxxx,
"Mogen lezen" is een constructie die ik je niet aan zou willen raden. Ook is de zin te lang en de komma na standplaats kan beter een punt worden. Ik zou kiezen voor "In uw advertentie/vacature op xxxxx.nl gaf u aan op zoek te zijn naar ambulancechauffeurs in regio X, standplaats Y. Dit is exact de functie (...)" of een variant hierop.

Citaat:
dit is exact de functie waarnaar ik op zoek ben en zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik van mening ben dat ik die ambulancechauffeur ben waarnaar u zoekt
De zin houdt eigenlijk op na "overtuigen": er is geen logisch vervolg. Je overtuigt iemand van een feit of van een mening, je kunt hier niet verder gaan met 'waarom'.

Citaat:
In een vertaling hiervan wil ik graag groeien als persoon en in mijn carrière, dit in goede
omgang met andere mensen, het credo ‘afspraak is afspraak’ staat hoog in het vaandel.
Ik zou deze zin in twee aparte zinnen splitsen. Nu is het verloop ervan niet helemaal logisch (de overgang tussen je carriere en omgang + credo)

Citaat:
Het lijkt mij daarom ook leuk om mijn diensten nu eens ter beschikking te stellen
aan een hele andere groep ‘cliënten’,
cliënten hoeft hier niet tussen aanhalingstekens te staan.

Citaat:
ben ik inmiddels bewust van het feit dat ik mijn diensten hiervoor graag ter beschikking stel.
Je moet nog het woordje "me" toevoegen tussen "inmiddels" en "bewust".

Citaat:
In mijn opgedane werkervaring heb ik mij breed kunnen ontwikkelen, speerpunten zoals
meerjarige rijervaring, sociale vaardigheden, stressbestendig, resultaat- en klantgericht,
flexibel en empatisch ingesteld zijn, zijn competenties die ik mijzelf eigen heb kunnen
maken, daarnaast heb ik in de 12 jaar woonachtig te zijn in de regio xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
een goede stratenkennis van de regio op kunnen doen, hierbij draagt de opgedane beroeps-
rijervaring uiteraard ook aan bij.
Besef je dat dit één zin is? Je maakt veel te veel gebruik van komma's, alsof je bang bent te korte zinnen te maken. Het is goed om komma's in een zin te gebruiken, die vergemakkelijken het lezen, maar teveel is ook niet goed. Probeer hier eens een nieuwe alinea van te maken!

Citaat:
Verder kan ik u nog melden, dat het werken in onregelmatige diensten mij niet vreemd is
en uiteraard geen obstakel, sterker het brengt voor mij in combinatie met deze functie
een bepaalde charme met zich mee, waarvoor ik graag in aanmerking kom.
Ook deze zin is te lang. Probeer hier eens mee te knutselen! Als je deze zin toch wilt gebruiken moet je niet vergeten "is" toe te voegen achter "obstakel" en "nog" achter "sterker".

Citaat:
Ook van de verantwoordelijkheid die de functie met zich meebrengt schrik ik niet terug, in tegendeel,
tijdens mijn loopbaan heb ik verantwoordelijkheid als zeer prettig ervaren, zeker wanneer
dit gedragen kan worden in een ‘hecht’ te vormen team op de ambulance.
Hier ook een zin die het beste opgesplitst kan worden. Ook moet "in tegendeel" aaneen geschreven worden.


Citaat:
Een gesprek zegt altijd meer dan een tekst, zoveel mag duidelijk zijn, dus bent u als
potentiële werkgever geïnteresseerd in een persoon die verder wil kijken dan wat al
gekaderd is, dan stel ik mijzelf graag “live” aan u voor.
"live" is een term die je naar mijn mening niet zou moeten gebruiken bij een sollicitatie binnen deze branche. Probeer deze zin iets zakelijker op te stellen (uiteraard niet te zakelijk want dat past ook niet).
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 maart 2008, 23:45
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief ambulancechauffeur

Dankjewel voor je uitgebreide reactie H@ns.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 maart 2008, 07:47
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief ambulancechauffeur

Geen dank, misschien dat het weer iemand anders kan helpen
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 maart 2008, 15:44
Banditos Banditos is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 maart 2008
Berichten: 2
Banditos is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief ambulancechauffeur

Hans, langs deze weg nogmaals bedankt......




(niet dat de andere forumleden in veronderstelling zijn dat dit nog niet gedaan was )
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief stagiaire basisschool Hayal Sollicitatiebrief en cv 7 2 april 2008 20:53
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
(Eerste) Sollicitatiebrief Hackfleisch Sollicitatiebrief en cv 2 7 juli 2007 21:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon