Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 augustus 2013, 17:15
Paattrick Paattrick is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 5
Paattrick is on a distinguished road
Question Sollicitatiebrief Sales Assistant. Algemene feedback gevraagd.

Hallo,

Hierbij is mijn sollicitatiebrief voor de vacature sales assistant. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk de tips die op deze site staan te gebruiken, maar ik blijf het erg lastig vinden. Feedback wordt zeer op prijs gesteld!

Hier de beschrijving van het bedrijf:

We zijn pioniers in alles wat we doen en we werken hard om dat te blijven. Onze pioniersgeest werkt aanstekelijk en stelt ons in staat om steeds weer nieuwe ideeën in de praktijk te brengen. Onze kracht schuilt in onze formule: direct, to-the-point en toch persoonlijk. We streven ernaar snel en efficiënt te werken en combineren vakmanschap met stijl.

Er zijn weinig dingen waardoor we ons laten afleiden. Dankzij deze doelgerichte aanpak kunnen we een omgeving creëren waarin we alleen maar oog voor onze klanten hebben. Wij zijn er voor mensen die gezien willen worden.

Hier is mijn brief:

Geachte heer/mevrouw,
Op de website fashionunited zag ik dat u zoekt voor een sales assistant in uw "herenmodewinkel" in ****. Hiermee laat ik u weten zeer geďnteresseerd te zijn in deze functie.

Herenmode is al langere tijd een passie. Om op de hoogte te blijven van trends en om inspiratie te vinden voor combinaties lees ik veel blogs en bladen over herenmode. Om van deze hobby mijn baan te maken zou geweldig zijn.

De "herenmode" winkels staan bij mij bekend als als klantvriendelijke winkels. Sinds ik daar mijn eerste pak heb gekocht ben ik verknocht geraakt aan de mix van klantvriendelijkheid, vakmanschap en goede sfeer. Dit komt overheen met mijn visie voor sales in de herenmode en hierom wil ik graag deel uitmaken van uw winkel.

Voor de vakantie heb ik mijn gymnasiumdiploma gehaald en in september begin ik mijn opleiding ********* aan de Universiteit ****. Afgelopen tweeënhalf jaar heb ik met veel plezier in de detailhandel gewerkt. Nu wil ik de stap nemen naar de mode.

Als medewerker in de detailhandel heb ik veel geleerd over de relatie klant-werknemer. Ik heb altijd met veel plezier geprobeerd de klant zo vriendelijk mogelijk te helpen zonder in te boeten op effectiviteit. Dit zorgde altijd voor een goede relatie met de klant. Deze instelling zie ik ook sterk terug in uw winkel en het zou een uitdaging zijn om deze eigenschap verder bij u te ontwikkelen.

Wat mij verder erg aanspreekt zijn de mogelijkheden om mij te ontwikkelen in de retail. Uw instelling is daar perfect voor. Ik zou graag het vakmanschap dat u uitstraalt ook willen uitstralen op het gebied van herenmode.

Ik zou graag mijn enthousiasme voor deze baan verder toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met vriendelijke groet,
Patrick



Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 september 2013, 11:09
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,
Richt je brief altijd aan een specifiek persoon. Staat er geen in naam in de advertentie, bel dan even op en vraag het na.

Citaat:
Op de website fashionunited zag ik dat u zoekt voor een sales assistant in uw "herenmodewinkel" in ****. Hiermee laat ik u weten zeer geďnteresseerd te zijn in deze functie.
'dat u zoekt (...)' is geen goed Nederlands. Het moet zijn: 'dat u op zoek bent naar (...)'

Citaat:
Herenmode is al langere tijd een passie. Om op de hoogte te blijven van trends en om inspiratie te vinden voor combinaties lees ik veel blogs en bladen over herenmode. Om van deze hobby mijn baan te maken zou geweldig zijn.
Van wie is het een passie? Van jou neem ik aan
Welke bladen en blogs lees je zoal? Geef een paar voorbeelden, dan laat je ook echt zien dat je weet waar je het over hebt.

Citaat:
De "herenmode" winkels staan bij mij bekend als als klantvriendelijke winkels. Sinds ik daar mijn eerste pak heb gekocht ben ik verknocht geraakt aan de mix van klantvriendelijkheid, vakmanschap en goede sfeer. Dit komt overheen met mijn visie voor sales in de herenmode en hierom wil ik graag deel uitmaken van uw winkel.
In de eerste zin staat twee keer 'als'. Verder vind ik de inhoud een beetje over de top. Dit komt met name doordat je schrijft dat je 'verknocht bent geraakt'. En het is 'overeen komen' en niet 'overheen komen'.

Citaat:
Voor de vakantie heb ik mijn gymnasiumdiploma gehaald en in september begin ik mijn opleiding ********* aan de Universiteit ****. Afgelopen tweeënhalf jaar heb ik met veel plezier in de detailhandel gewerkt. Nu wil ik de stap nemen naar de mode.
'Heb ik met veel plezier in de detailhandel gewerkt' klinkt erg vaag. Benoem gewoon concreet waar je precies hebt gewerkt en in welke functie.

Citaat:
Als medewerker in de detailhandel heb ik veel geleerd over de relatie klant-werknemer. Ik heb altijd met veel plezier geprobeerd de klant zo vriendelijk mogelijk te helpen zonder in te boeten op effectiviteit. Dit zorgde altijd voor een goede relatie met de klant. Deze instelling zie ik ook sterk terug in uw winkel en het zou een uitdaging zijn om deze eigenschap verder bij u te ontwikkelen.
Citaat:
Wat mij verder erg aanspreekt zijn de mogelijkheden om mij te ontwikkelen in de retail. Uw instelling is daar perfect voor. Ik zou graag het vakmanschap dat u uitstraalt ook willen uitstralen op het gebied van herenmode.
Je gebruikt in deze alinea het woord instelling. Organisatie of bedrijf is hier beter op zijn plaats.

Citaat:
Ik zou graag mijn enthousiasme voor deze baan verder toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met vriendelijke groet,
Patrick
Je brief is niet onaardig, maar ik vind hem wel een hoog ik-gehalte hebben. Probeer in je brief wat meer duidelijk te maken welke voordelen jij het bedrijf te bieden hebt.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage leerplichtambtenaar. Feedback gevraagd Nadja Sollicitatiebrief en cv 2 14 maart 2012 15:56
Sollicitatiebrief administratief medewerker, feedback gevraagd Linda1985 Sollicitatiebrief en cv 11 20 april 2011 20:59
Sollicitatiebrief maatschappelijk werk, feedback gevraagd Ilona3103 Sollicitatiebrief en cv 0 13 juli 2010 17:09
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39
Sollicitatiebrief marketing & sales assistant Soja Sollicitatiebrief en cv 1 24 februari 2006 19:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon