Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 oktober 2007, 10:42
maymay0206 maymay0206 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 april 2007
Berichten: 9
maymay0206 is on a distinguished road
Standaard Afstuderen met z'n tweeen

Hoi hoi,

Ik zou in februari 2008 gaan afstuderen met een studiegenoot van me en we zijn bezig met het zoeken naar mogelijke afstudeerplekken. Nu een vraagje:
Moeten we met z'n tweeen 1 sollicitatiebrief opstellen dus alles met 'we' en 'ons' ?

Ik heb hier een sollicitatiebrief voor afstuderen opgesteld, maar dan denk ik telkens of een 'ik' brief beter is of een'we' brief.
Kan iemand kijken of de brief goed is ?

Bij voorbaat dank.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Sollicitatiebrief afstuderen.doc‎ (23,5 KB, 886x gelezen)

Laatst gewijzigd door maymay0206; 24 oktober 2007 om 12:18 Reden: Toevoegen sollicitatiebrief
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 oktober 2007, 20:28
sanka sanka is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2006
Berichten: 10
sanka is on a distinguished road
Standaard Re: Afstuderen met z'n tweeen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maymay0206 Bekijk bericht
Hoi hoi,

Ik zou in februari 2008 gaan afstuderen met een studiegenoot van me en we zijn bezig met het zoeken naar mogelijke afstudeerplekken. Nu een vraagje:
Moeten we met z'n tweeen 1 sollicitatiebrief opstellen dus alles met 'we' en 'ons' ?

Ik heb hier een sollicitatiebrief voor afstuderen opgesteld, maar dan denk ik telkens of een 'ik' brief beter is of een'we' brief.
Kan iemand kijken of de brief goed is ?

Bij voorbaat dank.
Ik heb je brief gelezen! Als ik de brief lees, is het net alsof jij het schrijft! waar is dat andere meisje dan. En onderaan de brief zeg je; dat je het een en ander wilt toe komen lichten in een gesprek! Gaat dat andere meisje niet mee?

Laatst gewijzigd door sanka; 24 oktober 2007 om 20:35 Reden: niet goed
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 oktober 2007, 10:24
maymay0206 maymay0206 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 april 2007
Berichten: 9
maymay0206 is on a distinguished road
Standaard Re: Afstuderen met z'n tweeen

Ik heb nu de solliciatiebrief aangepast. Kan iemand het voor me kijken of alles nu klopt ?
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Sollicitatiebrief afstuderen.doc‎ (26,0 KB, 833x gelezen)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 oktober 2007, 11:58
DeKraan DeKraan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2007
Berichten: 10
DeKraan is on a distinguished road
Standaard Re: Afstuderen met z'n tweeen

Beste Maymay,

Je brief ziet er goed uit! Het is een lange brief, normaal gesproken is het wel handig om het op één kantje te houden, maar het is hoe dan ook zaak dat je goed uitlegt waarom je met twee personen tegelijk wil solliciteren, aangezien dat denk ik geen veel voorkomende zaak is. Ik ben met je brief aan de slag gegaan, maar er zullen veel dingen gesneuveld zijn die jij er graag wel in zou willen zien. Gewoon toevoegen dus! Details en inleverdata hoef je volgens mij in dit stadium nog niet te noemen. Maar het kan zijn dat dit een vereiste is van jullie studie, of iets dergelijks. Zelf twijfel ik ook nog of je de datum (in de laatste alinea van de versie hieronder) wel moet noemen, maar die liet ik staan. Hopelijk helpt dit!

Hier is mijn versie!



Geachte heer of mevrouw,

Men zegt wel eens dat je iets het beste leert door het gewoon te doen. Dit was dan ook precies de reden dat wij kozen voor een studie Bedrijfseconomie aan de Saxion Hogeschool Enschede met als afstudeerprofiel Financieel Management. De mogelijkheid om theorie gelijk via stages in de praktijk te brengen, bevalt uitstekend. Momenteel lopen we beiden stage in de financieel-economische sector. En met succes! Omdat we deze binnenkort afronden, zijn we op zoek naar een afstudeerplek voor vijf maanden. Het bijzondere en uitdagende hieraan is dat deze door tweetallen moet worden ingevuld. Daarom schrijven wij u ook gezamenlijk aan.

Tijdens onze studie hebben we aan de meest uiteenlopende projecten deelgenomen. Zoals Management Accounting, interne- en externe verslaggeving, administratieve organisatie en accounting en control. [voeg hier een specifieke casus of typerende ervaring toe. Een voorbeeld.] In lijn hiermee zouden we voor onze afstudeeropdracht bijvoorbeeld de administratieve organisatie en interne controle (AO/IC) van de bedrijfsprocessen willen beschrijven of een bedrijfsanalyse of kostenplan kunnen opstellen. Maar voor ideeën van uw kant staan we natuurlijk ook open.

Dat we juist bij uw bedrijf willen afstuderen, komt vooral omdat .... De ruime mogelijkheden die we bij uw bedrijf zien om ons verder te ontwikkelen, maken het nog aantrekkelijker om bij u aan de slag te gaan. Graag zouden we dan ook van 1 februari 2008 tot en met 1 juli 2008 onze afstudeerperiode binnen uw bedrijf voltooien.

Natuurlijk zijn wij bereid onze motivatie en ideeën nader toe te lichten tijdens een gesprek. Een uitnodiging hiervoor zien we dan ook met groot genoegen tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 oktober 2007, 14:05
maymay0206 maymay0206 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 april 2007
Berichten: 9
maymay0206 is on a distinguished road
Standaard Re: Afstuderen met z'n tweeen

Hartelijk bedankt voor uw versie. Ik kan hiermee nog een mooiere brief maken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker Jule Sollicitatiebrief en cv 9 29 oktober 2009 10:27
Sollicitatiebrief medewerker begeleiding huishoudelijke dienst UMCG suleika Sollicitatiebrief en cv 0 21 maart 2007 13:59
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Gat CV ivm afstuderen? Zomer Loopbaanvragen 2 5 december 2006 20:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon