Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2012, 16:41
ille ille is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 maart 2012
Berichten: 2
ille is on a distinguished road
Standaard Algemene open sollicitatie

Ik wil deze brief aan meerdere bedrijfen sturen, terwijl ze geen vacature hebben.
Alle op / aanmerkingen of verbeteringen zijn welkom




Geachte heer , mevrouw,

Kent u de uitspraak wie niet waagt, wie niet wint?

Mag ik mij aan u voorstellen
Mijn naam is xxxx en ik ben op zoek naar een deeltijdbaan voor max. xxxx uur,
Het liefst in een administratieve functie maar, ik sta open voor alle / andere mogelijkheden.

Ik ben iemand die zowel zelfstandig als in teamverband kan functioneren.
Ik ben gewend om nauwkeurig te werken en kan goed omgang met de computer en sociale media heeft mijn belangstelling. Tevens ben ik in het bezit van een rijbewijs.
Door mijn leergierigheid en betrokkenheid weet ik mij snel aan te passen en ik ben altijd bereidt mezelf door scholing nog verder te ontwikkelen.
Ik heb doorzettingsvermogen en ben niet bang om een stapje extra te doen of een uurtje extra te blijven om een klus te klaren of een collega te helpen. Ook ben ik flexibel wat betreft uren en ben ik per direct inzetbaar

Met mij in uw team kunt u rekenen op een betrouwbare en loyale collega. Een harde werker die zich aan haar afspraken houdt en haar verantwoordelijkheid neemt. Iemand die zich inzet om samen met haar collega’s de doelstellingen te behalen.

Het lijkt me zeer interessant om te worden uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.
Mocht u daar op korte termijn geen mogelijkheden voor zien, dan hou ik mij voor in de toekomst aanbevolen."
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2012, 15:48
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je hebt zelfkennis, ille. Het is inderdaad een algemene brief . Veel te algemeen. Net als bij een gewone sollicitatie moet je ook bij een open sollicitatie kunnen uitleggen waarom je juist bij dat bedrijf wilt werken en waarom een bepaalde functie/richting je aanspreekt.

Richt je brief daarnaast altijd aan een specifiek persoon.

Lees het artikel over de open sollicitatie maar eens door.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 maart 2012, 11:28
ille ille is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 maart 2012
Berichten: 2
ille is on a distinguished road
Question

Maar als er geen vacatures zijn, en je wilt toch kenbaar maken dat je beschikbaar bent indien er een vacature is. (welke dan ook)
(ik wil erg graag weer aan het werk en in wat voor functie dan ook.)

Hoe maak je dit dan wel kenbaar
Behalve door in je brief te zetten i.d als ik heb uw website gezien en ik heb veel interesse en belangsteling om in uw organisatie te werken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 maart 2012, 22:15
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

In je brief presenteer je jezelf nu als een alleskunner. Je hebt het liefst een administratieve functie, maar als een bedrijf pak 'm beet een koffiedame, commercieel medewerker, inkoper, accountant, personeelsfunctionaris, jurist of manager zoekt, kunnen ze jou ook bellen . Dat kan natuurlijk niet ...

Wil je jezelf verkopen, dan moet je:
  1. duidelijk maken wat je sterke punten zijn en welke voordelen die hebben voor de organisatie.
  2. laten merken dat je je in een bedrijf hebt verdiept. Bedrijven willen lezen dat je bewust bij hen solliciteert en niet bij de buurman.
Heb je het artikel over de open sollicitatie al doorgenomen?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie facility management OomelisoO Sollicitatiebrief en cv 4 7 november 2011 14:09
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Openingszin voor algemene open sollicitatie bij Zuid-Afrikaanse evenementenbureaus Anouk Sollicitatiebrief en cv 2 19 augustus 2009 22:57
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Open sollicitatie kinderopvang, graag commentaar beezz Sollicitatiebrief en cv 7 8 november 2007 23:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon