Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 mei 2012, 15:25
Mikkie Mikkie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 mei 2012
Berichten: 1
Mikkie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief onderwijsassistente

Hallo,

Zouden jullie mijn sollicitatiebrief na willen kijken?
En eventuele tips kunnen geven?
Het is lang geleden dat ik gesolliciteerd heb, dus grote kans dat er nog wat fouten in staan!


xxxxx
t.a.v de directie
xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


xxxxxxx, 19 mei 2012


Betreft: Open sollicitatie naar de functie van onderwijsassistente


Geachte mevrouw/heer,

Bij deze wil ik een open sollicitatie doen op een eventuele vacature naar de functie onderwijsassistent.

Laat ik mij eerst voorstellen. Ik ben xxxxx, 25 jaar en woon in xxxx.
In 2006 heb ik mijn diploma Sociaal Pedagogisch medewerker niveau 3 in ontvangst mogen nemen.
Wegens bezuinigingen ben ik, na 5 jaar met veel plezier in de kinderopvang gewerkt te hebben, mijn baan kwijt.
Tijd voor een nieuwe uitdaging!

Tijdens mijn vorige baan heb ik veel ervaring met kinderen in de leeftijd van 0 t/m 4 jaar opgedaan.
Het werken met kinderen blijft mij aanspreken. Heerlijk hoe eerlijk, spontaan en onbezorgd kinderen nog zijn.
Het lijkt mij een uitdaging om met kinderen in de basisschoolleeftijd te gaan werken.
De kinderen vanaf 4 jaar kun je weer zoveel meer leren dan de peuters waar ik mee gewerkt heb.

Na het bekijken van uw website ben ik nog enthousiaster geworden over uw school.
Wat mij erg aanspreekt is de open houding van de school; het open staan voor alle kinderen, met wat voor achtergrond dan ook.
Interessant vind ik het begeleiden en ondersteunen van kinderen met bijvoorbeeld een achterstand.
Ieder kind is anders, en ieder kind hoort daarom goed begeleid en ondersteunt te worden, mocht dit nodig zijn met individuele begeleiding.
Tijdens mijn werk heb ik gemerkt dat ik goed zelfstandig kan werken, maar ook in teamverband.
Ik ben empatisch ingesteld, kan me goed inleven in kinderen en heb een luisterend oor.

Mocht er bij uw school binnenkort een vacature zijn die past bij mijn ervaring en opleiding, dan houd ik mij aanbevolen.
Ik ben vanzelfsprekend bereid mijn brief nader toe te lichten in een gesprek.

Met vriendelijke groet,
xxxxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 mei 2012, 22:55
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

Hey Mikkie,

Aardige brief, al vind ik dat hij wat energie wist. Wie ben jij nou echt en wat is de reden dat ze speciaal voor jou moeten kiezen? Ook vind ik je brief wat te voorzichtig en zou ik je vaardigheden/compenties die je helemaal aan het einde noemt eerder noemen en uitgebreider in je brief zetten. Ook is het altijd verstandiger om een brief naar een concreet persoon te schrijven. Dit is veel persoonlijker en directer. Kijk eens op Linkedin of je via de naam van de school aan de naam van de directeur kan komen. Anders even een belletje doen, doet uiteraard ook wonderen. Als je gebeld hebt met het bedrijf (hoe spannend dat ook is ), heb je ook meteen een mooie inhaker voor je openingsalinea: "Na een aangenaam gesprek met XXX te hebben gehad afgelopen XXdag, weet ik het zeker: binnen [NAAM SCHOOL] wil ik maar al te graag werkzaam zijn als onderwijsassistente. Deze brief is dan ook een open sollicitatie naar deze functie." Dit is maar een voorbeeld, er zijn nog vele andere inhakers mogelijk natuurlijk. Hier de link naar een pagina van deze site, die gaat over het vooraf opbellen naar het bedrijf waar je wilt werken: http://bit.ly/KBOkxu

Tot slot een paar spelfoutjes:
* T.a.v. is met een punt aan het eind en in dit geval juist wel met een hoofdletter, zie: http://bit.ly/KBOCEL
* Na betreft en dubbele punt moet een kleine letter. Verder moet een dergelijke betreftregel in telegramstijl worden geschreven. In deze brief zou ik er van maken: "open sollicitatie onderwijsassistente". Aan het einde van een betreftregel moet (zoals je reeds goed hebt gedaan) GEEN punt of komma of wat dan ook.
* De eerste alinea zou ik dus drastisch herzien. Dus niet: "wil sollicitatie doen op een eventuele vacature", maar actiever en energieker, waardoor de interesse wordt gewekt om verder te lezen. Mocht je toch: "Bij dezen" willen gebruiken, moet dit verplicht eindigen op een 'n'.

Hier nog twee links naar voorbeeldbrieven elders op deze site (met commentaar). Doe er je voordeel mee! Zie: http://bit.ly/LhPidt en http://bit.ly/LhPsSb, d'r staan er daar trouwens nog veel meer.

Succes met je sollicitatie!

Laat je hier nog je horen, hoe het afloopt?

Groet,


Richard
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 mei 2012, 02:59
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hoi Mikkie,

Richard heeft al veel bruikbare tips aangeleverd en je al op wat taalfoutjes gewezen. Ik zag er nog eentje die hij niet benoemde. Je schrijft in je brief ...... 5 jaar..... en een alinea later .....4 jaar.....

Het is gebruikelijk om hele getallen tot en met tien voluit te schrijven. Dus vijf i.p.v. 5.
Hetzelfde geldt voor tientallen, honderdtallen, duizendtallen enz. Bij andere getallen mag je wel gewoon de cijfernotatie gebruiken. Wanneer je 257 keer de bal kan hooghouden hoef je dat dus niet voluit te schrijven.

Oh ja, en dan nog een ding wat me opviel. Je schrijft:
Citaat:
Heerlijk hoe eerlijk, spontaan en onbezorgd kinderen nog zijn.
Als ik advocaat van de duivel mag spelen zou ik zeggen: Oh ja? Hoe zit het dan met die kinderen die met zaken als misbruik, scheiding van ouders of andere problemen te maken hebben? Met andere woorden; je haalt een cliché aan wat niet waar is. Kinderen zijn niet per definitie onbezorgd en ze zijn ook niet allemaal even eerlijk en spontaan. Hoe ga jij daar als onderwijsassistent mee om?

Succes!

Maarten
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon