Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 13 juli 2012, 23:15
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

In de kledingbranche kun je net als overal in heel veel functies terecht. Door daarop gericht stages te lopen, mensen te leren kennen enzovoorts creeer je voor jezelf kansen.

Succes!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 1 maart 2015, 17:50
Daggie
Gast
 
Berichten: n/a
Red face talen en huiswerk

Hoi,
Aan degenen die ervaring hebben met de opleiding ibl,
op dit moment doe ik nog een mbo-opleiding en weet nog niet echt wat hbo opleidingen inhouden. Ik twijfel over welke opleiding ik wil gaan doen, maar zit te denken aan de ibl opleiding. Hoe zit het eigenlijk met de talen? Moet je al veel kunnen voordat je aan de studie begint? Moeten er veel verslagen en andere opdrachten thuis gemaakt worden?

Kunnen jullie mij dit vertellen?

groetjes
Met citaat reageren
  #13  
Oud 6 april 2015, 18:21
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Lightbulb IBL-ervaring

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk bericht
Hoi,
Aan degenen die ervaring hebben met de opleiding ibl,
op dit moment doe ik nog een mbo-opleiding en weet nog niet echt wat hbo opleidingen inhouden. Ik twijfel over welke opleiding ik wil gaan doen, maar zit te denken aan de ibl opleiding. Hoe zit het eigenlijk met de talen? Moet je al veel kunnen voordat je aan de studie begint? Moeten er veel verslagen en andere opdrachten thuis gemaakt worden?

Kunnen jullie mij dit vertellen?

groetjes
Hallo,

Ik zit momenteel in het 3e jaar van IBL op het NHL in Leeuwarden. Ik weet niet hoe het bij andere scholen geregeld is maar bij ons is een bepaald niveau van talen wel een vereiste. Aan het einde van je IBL-opleiding is het de bedoeling dat je 3 vreemde talen spreekt. Van Engels wordt eigenlijk verwacht dat je dat al op een (redelijk) vloeiend niveau zit, en de andere talen zijn afhankelijk van de eisen per school. Bij mij gaven ze aan dat, mocht ik Frans of Duits kiezen, dit al op een Havo-niveau minimaal moest zijn. Dit betekent dus ongeveer een B1 niveau, je weet je al redelijk te redden in de taal. Spaans en Chinees werd echter van beginners-niveau gegeven, hoewel je dit op het einde van je opleiding ook op een bepaald niveau moet hebben (Chinees blijkt niet meer haalbaar met nieuwe competentieregels en is dus ook van de opleiding geschrapt). De nieuwste regels zijn een afstudeerpresentatie in je 2 vreemde talen te geven (Excl. Engels, die taal hoort er nou eenmaal automatisch bij). In mijn geval is dit Frans en Spaans. Je krijgt tijdens de studie ook gewoon taallessen, hoewel dit in mijn ogen niet voldoende is om een taal van te leren, daarvoor krijg je niet genoeg taaluren want andere vakken moeten nou eenmaal ook in het rooster passen.

Met IBL moet je verplicht een half jaar naar het buitenland, of dit nou voor stage of studie is, dat hangt van jezelf af. Ik ken mensen die gestopt zijn met IBL en overgestapt zijn naar Commerciële economie, omdat ze de talen of het verplichte half jaar buitenland niet aankonden. Als je taal dus onvoldoende is zou ik als ik jou was meer richting CE kijken dan naar IBL, anders loop je alleen achterstand op vanwege de talen. Je kan met CE ook nog altijd de extra talen kiezen (en naar het buitenland gaan), maar dan zijn ze in ieder geval geen verplichting en kan je ze laten vallen mocht het te veel blijken.

Ik hoop dat dit je enigszins helpt. Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hbo ibl

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
HBO International Business and Languages (IBL): ligt gewicht op talen of economie? snaga Opleiding kiezen en volgen 3 21 juni 2011 19:36
Ervaring met European Studies of International Business and Languages? Jans Opleiding kiezen en volgen 2 7 mei 2011 16:25
Wil hbo International Business and Languages, maar ben niet goed in economie Madelon Opleiding kiezen en volgen 3 22 april 2009 14:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon