Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 11 april 2015, 19:30
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Post Afgekeurd medischekeuring paracommando

Beste,

Ben momenteel 25 jaar, word er dit jaar 26 en had gelezen dat als je in het jaar dat je 27 wordt niet meer word aangenomen als para. Wegens leeftijd.
Dus heb ik mijn zogenaamde laatste kans dit jaar gegrepen.

Heb 09/04/15 mijn medische keuring voor paracommando ondergaan.
Maar ben afgekeurd voor mijn rug (dorsale hypohyfox ( 6° flatback) tussen de schouderbladen).

Nu volgens mij stond in namelijk verkeert op het scantoestel.
De assistent die mijn foto's nam zei me met een zo recht mogelijk rug te gaan staan , maar niet om in een natuurlijke houding te blijven staan.

Stond er namelijk op een zeer onnatuurlijke, pijnlijke manier.
Mijn rug volledig platgedrukt tegen de tafel, met deze houding blijven staan voor alle foto's.

Wat mijn bedenkingen zijn is dat vanaf ik op het scherm stond, ze al dachten dat ik een flatback had en foto's namen met dit vooroordeel.
Is ook niet tegen me gezegd geweest meer ontspannen te gaan staan tijdens geheel het onderzoek.

Heb papier meegekregen om in beroep te gaan en heb er ook research naar gedaan.
Heb op verschillende fora gelezen als je je er in vastbijt en vastberaden overkomt mits en burgerlijk onderzoek die tegendeel kan bewijzen of als de afwijking kleiner is dan ingeschat was ( geen enkel rug is namelijk perfect, zit op elke rug een afwijking), dit wel eens zou lukken om tot bij de commissie te geraken.
Hun te kunnen overtuigen met je wilskracht, met namelijk herziening van de testen.

Ben naar mijn huisarts gegaan voor meer en uitgebreider onderzoek.
Volgens mijn huisarts zou ik dan in het verleden met klachten moeten hebben gezeten met 6° afwijking.
Dus hebben voor maandag 13/04/15 afspraak gemaakt voor foto's voor nader onderzoek. Mijn arts kan natuurlijk ook het medisch dossier van DOO opvragen maar mits je maar 7 kalenderdagen hebt om beroep aan te tekenen gaan deze papieren veel te laat binnenkomen en heb je dus de kans niet meer om beroep aan te teken ( je bent dus verplicht in de burgerij een 2 de onderzoek in te schakelen).

Nu is paracommando worden altijd al een grote droom van me geweest.
Al van kinds af aan vroeg ik mezelf af wat zo'n opleiding zou inhouden.
En keek ik op naar para's.
Door familiale omstandigheden kon ik niet vroeger aan deze opleiding beginnen en heb dus gekozen om nu mijn kans te grijpen.
Had me hiervoor ook zeer goed en disciplinair op voorbereid.
Deed elke dag mijn 300 push ups, 100 sit ups , 50 pull ups.
Elk weekend gaan joggen tot op het einde met 2.5 kg aan elk been en 3 kg om het middel.

Nu is mijn vraag of het de moeite is om dit te doen en of er personen zijn met de gelijkaardige ervaring?

Mvg
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon