Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 mei 2015, 13:44
Corbino Corbino is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 mei 2015
Berichten: 2
Corbino is on a distinguished road
Standaard Graag feedback op onderstaande sollicitatie

aan: ***
van: ***
***, 27 mei 2015
Beste mevrouw ***,

Na het lezen van uw advertentie op de website ‘ Culturele Vacatures’ besloot ik graag te reageren op deze uitdagende functie.
En doe dat vanuit de hoopvolle overtuiging, dat mijn ervaring het ontberen van bepaalde diploma’s ruimschoots compenseert.

Na mijn afgeronde HBO studie fotografie aan de KABK In Den Haag ben ik enige jaren werkzaam geweest voor uitgaven als Carp Magazine, NRC Handelsblad, de Groene Amsterdammer en verschillende reclame bureau’s. Daarnaast heb ik een aantal
buitenlandse foto-expedities ondernomen naar o.a Mexico, Kenia en Zuid- Oost Azië voordiverse NGO”s, het resultaat van de laatste reis is momenteel te zien in de vorm van een reizende expositie “ ***” bedacht en uitgevoerd in opdracht voor *** Nederland.

Sinds 2000 heb ik met veel plezier en passie samen met mijn partner een ‘brand’ -in beeld én tekst- op poten en in de wereld gezet, en daarmee een grote, brede en internationale ervaring opgedaan. Als ene helft en office-manager van ons bedrijf ‘**’ waren én zijn communicatie, administratie, photoshop, productie, website-bouw en beheer, agenda en het mede opzetten van campagnes mijn verantwoordelijkheid. Als team verzorgen wij
jaarverslagen voor diverse bedrijven en NGO’s, vervaardigen promotionele films en affiches, en zijn veelal vanaf de conceptfase daarbij betrokken.
Kortom graag verbind ik mij aan een dynamische en culturele organisatie als ***om een nóg groter publiek te laten genieten van kunst en cultuur in ***, juist dit maatschappelijke en gastvrije belang van deze functie spreekt mij erg aan.

Ik hoop van harte van u te horen,

Met vriendelijke groet,
***
Bijlage: CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 mei 2015, 14:54
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Op welke functie reageer je? zou je de advertentietekst kunnen plaatsen? Mijn eerste indruk van je brief is dat hij erg algemeen is. Het heeft iets te veel weg van een uitgeschreven verse van je cv.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 mei 2015, 15:00
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Dag Marieke, Dank voor je snelle reactie. Hierbij de advertentie:

medewerker marketing & communicatie

(24 uur)

Werkzaamheden

Bedenken en uitvoeren van marketingacties voor voorstellingen, concerten en films
Teksten schrijven voor website, persberichten, brochures, nieuwsbrieven en folders
Onderhoud en beheer van de website
Verantwoordelijk voor e-mailmarketing
Contacten onderhouden met pers, impresariaten en gezelschappen
Vergroten van de zichtbaarheid van de Agnietenhof in stad en regio d.m.v. advertenties, driehoeksborden e.d.
Profiel

Uitmuntende communicatieve en redactionele vaardigheden en een ‘vlotte pen’
Affiniteit met film & theater
Afgeronde HBO-opleiding op het gebied van marketing en/of communicatie
Ca. 3 jaar vergelijkbare werkervaring in een soortgelijke functie
Stressbestendig, flexibel, teamplayer en beschikt over uitstekende communicatieve eigenschappen
De afdeling
Je maakt deel uit van de afdeling Marketing & Communicatie samen met een senior medewerker marketing & jeugdtheaterprogrammering en een medewerker marketing & data-analyse.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 mei 2015, 15:13
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Een pakkende en overtuigende sollicitatiebrief gaat in op wat in de vacaturetekst staat vermeld. Uit jouw brief kan ik niet opmaken dat je je in de vacature hebt verdiept en dat is een gemiste kans. Je gaat in op wat je hebt gedaan, maar maakt niet de koppeling naar wat dit voor je potentiële nieuwe werkgever betekent. Loop de vacaturetekst nog eens door en kijk nog eens goed naar wat ze vragen. Op welke manier voldoe je hieraan? Schrijf dit op. Heb je vervolgens al je antwoorden genoteerd, dan ga je deze verwerken in je brief. Ik ben benieuwd naar de tweede versie . Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 juni 2015, 13:18
Bojoura Bojoura is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 juni 2015
Berichten: 3
Bojoura is on a distinguished road
Standaard

Beste Corbino,

Je hebt aardig wat ervaring opgedaan en veel gezien, welke competenties heb je gebruikt en verder ontwikkeld die passen bij de vacature, deze zou je eventueel ook in je brief op kunnen nemen.

Succes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Verkoopmedewerkster, graag feedback! niliaaa Sollicitatiebrief en cv 4 19 oktober 2011 09:34
Sollicitatie projectadministrateur, graag jullie feedback ook Peterrr Sollicitatiebrief en cv 2 29 maart 2011 10:21
Sollicitatie consultant, graag jullie feedback LianneN Sollicitatiebrief en cv 2 11 mei 2010 17:14
interne sollicitatie pedagogisch medewerker A, graag feedback en advies sannelba Sollicitatiebrief en cv 5 9 december 2008 15:01
Sollicitatie als CEH verpleegkundige, graag feedback! Debbus Sollicitatiebrief en cv 3 7 oktober 2007 15:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon