Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 november 2010, 21:43
Willy W Willy W is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 november 2010
Berichten: 1
Willy W is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief (feedback gewenst)

Beste medetijgers,

Graag wil ik me aanmelden voor een master Financiering aan de universiteit van Maastricht. Aangezien dit de eerste keer is dat ik een motivatiebrief schrijf, zou ik graag feedback ontvangen.

Een punt waar ik over twijfel of ik het moet vermelden is dat ik momenteel nog niet mijn backelor heb afgerond, maar dat hoop te doen voor het begin van de master (in februari 2011).




Willy Wullems
Weerterbeekweg 2
6001 VH Weert

Maastricht University
School of business and economics
Tongersestraat 49
6211 LM Maastricht

Betreft: motivatiebrief master Financial Economics



Geachte heer/mevrouw,

Eigenlijk ben ik altijd al zeer geďnteresseerd in economie in de breedste zin van het woord. Ik ben dan ook al op jonge leeftijd begonnen met beleggen. Dit heeft me naast geld natuurlijk ook veel kennis en plezier opgeleverd. Het volgen van macro economische ontwikkelingen of het opstellen van een bedrijfsanalyse zie ik als een plezierige, intellectuele uitdaging.

Momenteel ben ik in de afstudeerfase van mijn HBO-opleiding Accountancy. Tijdens het vierde jaar heb ik kennis mogen maken met het vakgebied financiering. Dit thema is mij meer dan goed bevallen. Omdat het duidelijk was dat ik erg thuis was in deze materie heb ik de les met betrekking tot opties voor mijn rekening mogen nemen, wat een groot succes was.

Graag zou ik van mijn ‘’hobby’’ en talent mijn beroep maken. Mijn kennis naar een academisch niveau brengen is daarin de eerste stap. Uiteraard heb ik me uitgebreid georiënteerd op de mogelijkheden. Na de reputatie en indeling van de aangeboden programma’s van de verschillende universiteiten vergeleken te hebben, heb ik gekozen om me in te schrijven voor de universiteit van Maastricht voor de Master financial economics, track asset pricing.

De reden om voor Maastricht university te kiezen zijn de volgende
• De goede reputatie in vergelijking met andere Nederlandse universiteiten
• Het internationale karakter van de universiteit en haar studenten
• De ambitieuze leeromgeving

Ik heb gekozen voor de track asset pricing vanwege de mogelijkheid om praktijk ervaring op te doen en de toekomstige carričrekansen. Daarnaast sluit het vakkenpakket aan op mijn ambities en competenties, naast de kennis van en interesse in financiële markten en risico beheersing beschik ik ook over de nodige wiskundige kennis. Deze kennis van financiering blijkt bijvoorbeeld uit de integratieve casus tijdens dit thema die beoordeeld is met een 8, of de toets financiering die ook met een 8 beoordeelt is. De 9 die ik behaald heb voor kwantitatieve methode onderstreept, samen met de GMAT test mijn wiskundige kennis.

Ik denk en hoop dat mijn persoonlijkheid helpt om van mijn verdere studie een succes te maken. Ik beschik over een grote dosis doorzettingsvermogen en een gezonde dosis eigenwijsheid. Daarnaast ben ik een sociaal vaardige teamplayer die houdt van competitie.

Mocht u nog vragen hebben, of twijfelen over mijn geschiktheid of motivatie, dan laat ik me graag uitnodigen om u er in een persoonlijk gesprek ervan te overtuigen mij toe te laten tot de masteropleiding in Financial Economis, track asset pricing.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 november 2010, 23:58
greetje81 greetje81 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 november 2010
Berichten: 1
greetje81 is on a distinguished road
Standaard

goed geschreven... ik zag dat je op allerlei plekken via google goede motievatiebrieven als deze kunt vinden..
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 november 2010, 00:04
xxx
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

zou de adressen weghalen, niet relevant voor feedback en misschien niet fictief..

De naam van de studie is in het Engels. Zijn site/studiegids/colleges e.d. dat ook? Dan moet je je brief in het Engels opstellen denk ik.

Geen ervaring met motivatiebrieven, maar zal even (gevoelsmatig) schieten.

1.Eigenlijk= van jongs af aan (eigenlijk leest wat raar als beginwoord, maar misschien ligt dat aan mij)
2.Op jonge leeftijd: kun je eventueel de leeftijd noemen en een voorbeeld waarin je belgde?
3.Mogen maken (was het verplicht of keuzevak/minor?) /
mogen nemen klinkt wat passief/inactief ofzo.. heb ik .. genomen
4.hobby hoeft niet tussen aanhalingstekens.
5.Uiteraard..... zou ik grotendeels weglaten. Als iets zo logisch is hoef je het niet te noemen. Ga ervanuit dat er meer motivatiebrieven gelezen moeten worden; bondigheid wordt dan gewaardeerd en kan hier.
6.Stuur je een cijferlijst mee? dan hoef je de cijfers niet in je brief te noemen. (en voor je anonimiteit zou ik evt. de vakken nu weghalen)
7.Slotzin is aan de lange kant.

Heb niets met financiele/economische opleidingen, dus weet verder niet of je in de tweede en vijfde alinea voldoende/teveel/teweinig informatie geeft.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief support-/helpdesk mederwerker, feedback gewenst! Qualitytime Sollicitatiebrief en cv 4 30 juli 2011 17:52
Motivatiebrief loopbaanadviseur, graag feedback Evelien V Sollicitatiebrief en cv 8 15 februari 2010 15:05
Motivatiebrief Juridisch Adviseur, kritiek gewenst :) Lieveliefie Sollicitatiebrief en cv 3 4 december 2009 01:56
CV: Feedback is van harte welkom / gewenst olafbrouwer Sollicitatiebrief en cv 1 5 november 2009 16:46
Motivatiebrief....feedback is van harte welkom willyw Sollicitatiebrief en cv 3 19 juli 2009 20:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon