Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 september 2011, 15:36
MJ86 MJ86 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 september 2011
Berichten: 9
MJ86 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie docent levensbeschouwing

Beste allemaal,

Mijn brief is klaar. Wat vinden jullie ervan?


Vacaturenummer: 761

Eigen naam
Eigen adres
Eigen adres

Naam School
T.a.v. Naam contactpersoon


Assen, 28 september 2011

Geachte heer *,

Toen ik uw vacature voor een docent levensbeschouwing las, was ik direct enthousiast. De vacature beschrijft voor mij de ideale baan. Wat mij zo aanspreekt is het enthousiasme en de gedrevenheid waarmee er over onderwijs gesproken wordt. Één van de belangrijkste drijfveren voor mij als docent is de trots die je voelt wanneer een leerling zichzelf ontwikkelt. Dat het * talentontwikkeling hoog in het vaandel heeft staan vind ik dan ook prachtig.

Verder heb ik begrepen dat het * waarde hecht aan vernieuwend onderwijs met een activerende didactiek. Omdat ik zelf vernieuwingsonderwijs en motiverende werkvormen ook zeer belangrijk vind, heb ik de opleiding voor het Jenaplandiploma afgerond. Tijdens dit opleidingstraject heb ik ervaring opgedaan met activerende werkvormen, motiverende didactiek en samenwerkend leren. Ik denk dat deze vaardigheden op het * optimaal tot hun recht kunnen komen.

Hoewel ik niet in het bezit ben van een eerste graads onderwijsbevoegdheid voor het vak levensbeschouwing heb ik wel met succes de opleiding tot leraar basisonderwijs afgerond en ben ik in het bezit van het universitaire masterdiploma godsdienstwetenschap. Ook zou ik in de toekomst graag mijn eerste graads bevoegdheid voor het vak levensbeschouwing nog willen behalen.

Door mijn opleiding tot leraar basisonderwijs ben ik didactisch onderlegd en heb ik enige ervaring opgedaan in het onderwijs. Daarnaast heb ik als student assistent een collegereeks studievaardigheden ontwikkeld voor eerstejaars studenten godsdienstwetenschap en theologie en deze collegereeks ook gedoceerd. Verder heb ik voor de Rijksuniversiteit Groningen een webklas religie en conflict ontwikkeld, waarin ik 5 en 6 VWO scholieren online begeleid.

Ondanks mijn beperkte ervaring in het middelbaar onderwijs lijkt de vacature docent levensbeschouwing mij een mooie volgende stap in mijn loopbaan. Ik denk dat ik door deze functie aan het * te vervullen mijzelf kan uitdagen en ontwikkelen. U krijgt met mij een enthousiaste, gedisciplineerde en gemotiveerde docent, die zowel zelfstandig als in teamverband kan werken.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans om mijn enthousiasme over deze vacature verder toe te lichten.

Hartelijke groet,


Eigen naam


Overigens: het gaat om een online sollicitatieprocedure, vandaar dat er geen adres van de stichting in de brief staat.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 september 2011, 23:50
kiwi kiwi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 september 2011
Berichten: 4
kiwi is on a distinguished road
Standaard

Ik heb een paar kleine opmerkingen geplaatst, maar verder lijkt dit mij een erg goede brief. Het straalt in elk geval veel enthousiasme uit en al je ervaring komt duidelijk naar voren.

Geachte heer *,

Toen ik uw vacature voor een docent levensbeschouwing las, was ik direct enthousiast. De vacature beschrijft voor mij de ideale baan. Wat mij zo aanspreekt is het enthousiasme en de gedrevenheid waarmee er over onderwijs gesproken wordt. Eén van de belangrijkste drijfveren voor mij als docent is de trots die je voelt wanneer een leerling zichzelf ontwikkelt. Dat het * talentontwikkeling hoog in het vaandel heeft staan vind ik dan ook prachtig.

Verder heb ik begrepen dat het * waarde hecht aan vernieuwend onderwijs met een activerende didactiek. Omdat ik zelf vernieuwingsonderwijs en motiverende werkvormen ook zeer belangrijk vind, heb ik de opleiding voor het Jenaplandiploma afgerond (misschien vervangen door gevolgd). Tijdens dit opleidingstraject heb ik ervaring opgedaan met activerende werkvormen, motiverende didactiek en samenwerkend leren. Ik denk dat deze vaardigheden op het * optimaal tot hun recht kunnen komen.

Hoewel ik niet in het bezit ben van een eerstegraads onderwijsbevoegdheid voor het vak levensbeschouwing heb ik wel met succes de opleiding tot leraar basisonderwijs afgerond en ben ik in het bezit van het universitaire masterdiploma godsdienstwetenschap. Ook zou ik in de toekomst graag mijn eerstegraads bevoegdheid voor het vak levensbeschouwing nog willen behalen.

Door mijn opleiding tot leraar basisonderwijs ben ik didactisch onderlegd en heb ik enige ervaring opgedaan in het onderwijs. Daarnaast heb ik als studentassistent een collegereeks studievaardigheden ontwikkeld voor eerstejaars studenten godsdienstwetenschap en theologie en deze collegereeks ook gedoceerd. Verder heb ik voor de Rijksuniversiteit Groningen een webklas religie en conflict ontwikkeld, waarin ik 5 en 6 VWO-scholieren online begeleid.

Ondanks mijn beperkte ervaring in het middelbaar onderwijs lijkt (een baan als) docent levensbeschouwing mij een mooie volgende stap in mijn loopbaan. Ik denk dat ik door deze functie aan het * te vervullen mijzelf kan uitdagen en ontwikkelen. U krijgt met mij een enthousiaste, gedisciplineerde en gemotiveerde docent, die zowel zelfstandig als in teamverband kan werken.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans om mijn enthousiasme over deze vacature verder toe te lichten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 september 2011, 10:43
MJ86 MJ86 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 september 2011
Berichten: 9
MJ86 is on a distinguished road
Standaard

Beste Kiwi,

Bedankt voor je reactie! Afgerond lijkt mij beter dan gevolgd, omdat het anders lijkt alsof ik het diploma niet behaald heb. (tip van de website) Eerste graads heb ik overgenomen uit de advertentietekst, maar eerstegraads is inderdaad goed.
Ik ga de aanpassingen verwerken en vandaag of morgen de brief versturen. Eerst nog even bellen en het gesprek in de brief opnemen.

Dankjewel!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
eerste graads, levensbeschouwing, onderwijs, sollicitatiebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie naar docent Frans Dien Sollicitatiebrief en cv 4 11 september 2008 13:20
Sollicitatie naar docent vanuit een ander beroep Bredasim Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2008 15:14
Sollicitatie Docent techniek VMBO school, graag reactie! Ton Sollicitatiebrief en cv 4 13 juli 2007 11:58
open sollicitatie docent Docent Sollicitatiebrief en cv 2 25 januari 2006 18:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon