Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 april 2013, 00:11
Jacqueline30 Jacqueline30 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 april 2013
Berichten: 1
Jacqueline30 is on a distinguished road
Standaard Feedback op motivatiebrief vacature Hostess

Hoi,

ik ben bezig met het schrijven van een motivatiebrief voor een vacature voor Hostess bij een fastfoodbedrijf. Ik vroeg me af of mensen feedback kunnen geven erop. Alvast bedankt!

Dit is de vacature:

Functieomschrijving

Als Hostess ben je (mede)verantwoordelijk voor 100% gastentevredenheid in je restaurant. Je taken bestaan o.a. uit het adviseren van klanten, enthousiasmeren van je collega's, controleren van het restaurant op hygiëne, reinheid, decoratie en promo materialen. Daarnaast coördineer en organiseer je kinderfeestjes en maak je het kinderen naar de zin tijdens hun bezoek aan het restaurant. Verder speel je een belangrijke rol in de afhandeling van klachten. Je bent een echte spin in het web waarbij de dienstverlening continue centraal staat. Samen met je collega's zorgen jullie ervoor dat de gast een "100% ... Experience" ervaart.

Jouw profiel / functie-eisen

• Representatief;
• Beschikt over een grote dosis enthousiasme;
• Gastgericht en kindvriendelijk;
• Positieve instelling;
• Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord (en geschrift);
• Je hebt goede sociale vaardigheden en bent een teamplayer;
• Flexibel, geen 9 tot 5 mentaliteit;

Wij bieden

Een prettige en leerzame werkomgeving met veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Als beloning voor je inzet bieden we je een goed salaris. Wil je je verder ontwikkelen? Persoonlijke coaching, trainingen en opleidingen behoren tot de mogelijkheden om je carričre verder uit te bouwen.

Wil jij werken bij een topspeler in de Quick-service branche? Een bedrijf met een duidelijke visie, waarbij aandacht voor de medewerkers centraal staat. Een bedrijf waarin we samen de handen uit de mouwen steken en enthousiast werken aan resultaat?

Dit is mijn motivatiebrief.

Geachte heer/mevrouw,

met deze motivatie reageer ik op uw vacature voor Hostess welke ik heb gevonden op de website ...

Op dit moment volg ik de studie HBO Pedagogiek. Een gedeelte van de tijdens mijn studie opgedane kennis en ervaring zullen zeer goed van pas komen in de functie van Hostess. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan het organiseren en uitvoeren van activiteiten voor kinderen in de leeftijd van 0 – 12 jaar. Dit doe ik al jaren met veel enthousiasme in allerlei settings. Verder heb ik gedurende een aantal jaren met veel plezier als verkoopmedewerker gewerkt in de Museumshop van de Kunsthal. In deze functie heb ik geleerd om klanten op een vriendelijke manier te woord te staan en hen te helpen waar mogelijk. Ook wanneer een klant ontevreden is over iets zal ik mijn uiterste best doen om een oplossing te vinden waar hij of zij tevreden mee is. In de functie van uitzendkracht in de kinderopvang heb ik bovendien door de steeds wisselende werkomstandigheden geleerd om flexibel te zijn en met verschillende soorten mensen samen te werken. Iets dat van pas zal komen in de omgang met klanten en collega’s. Voor gedetailleerdere informatie over mijn opleiding en werkervaring verwijs ik u graag naar mijn CV.

De functie van Hostess bij ... spreekt me aan, omdat het een zeer afwisselende functie is waarin ik de kans heb om de kennis uit mijn studie en mijn stage- en werkervaring in te zetten. Bovendien heb ik bij ... de kans om mezelf onder andere via coaching en trainingen verder te ontwikkelen. Iets dat ik zeer belangrijk vind.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek mijn motivatie en CV toelichten. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

Hoogachtend,

Jacqueline ....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 april 2013, 17:08
Tox Tox is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 april 2013
Berichten: 5
Tox is on a distinguished road
Standaard

Hoi Jacqueline,

Je brief is erg kort. Een korte sollicitatiebrief is op zich goed, maar ik denk dat je over sommige dingen wat meer kan uitweiden. Waarom lijkt de functie je zo leuk? (behalve dat het aansluit bij je studie) Waarom wil je graag met kinderen werken? En waarom wil je graag juist bij dat ene bedrijf werken? Het stukje motivatie is nu maar twee/drie zinnen en dat is wel erg kort. "Iets dat ik zeer belangrijk vind." Is geen volwaardige zin. Je kunt er bijvoorbeeld van maken: Dat is iets wat ik zeer belangrijk vind.

Een korte brief is fijn om te lezen. Dat is goed. Maar probeer iets meer het stukje motivatie uit te breiden, zodat de lezer denkt "die wil het echt graag deze functie doen in dit bedrijf". Verder leest de brief makkelijk en is de schrijfstijl goed.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feedback gevraagd op motivatiebrief advocaat-stagiaire kleine_rood Sollicitatiebrief en cv 3 23 oktober 2012 11:57
Motivatiebrief grondstewardess, graag feedback nmj Sollicitatiebrief en cv 1 24 mei 2011 19:51
Vacature administratief medewerker, graag uw feedback TheGreenSkull Sollicitatiebrief en cv 14 17 januari 2011 22:44
Motivatiebrief (feedback gewenst) Willy W Sollicitatiebrief en cv 2 23 november 2010 00:04
Motivatiebrief loopbaanadviseur, graag feedback Evelien V Sollicitatiebrief en cv 8 15 februari 2010 15:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon