Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 november 2010, 02:47
Scales Scales is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 november 2010
Berichten: 2
Scales is on a distinguished road
Standaard CV check - Graag feedback

Hallo medecarrieretijgers!

Op dit forum wordt naar mijn mening vaak hele nuttige feedback gegeven, dus heb ik besloten om ook eens een kansje te wagen met mijn CV.

Ik ben nu bijna anderhalve maand werkloos omdat mijn contract bij m'n vorige werkgever niet verlengd werd. Nu ben ik me aan het orienteren op banen in de sociale- en/of jeugdhulpverlening. Helaas ben ik er wat jaartjes uitgeweest maar mede daardoor is het besef en het gevoel des te groter dat dit de kant is die ik op wil gaan.

Mijn CV heb ik niet naar aanleiding van een specifieke vacature geschreven, dat is misschien goed om in het achterhoofd te houden wanneer jullie mij gaan voorzien van super feedback!

Alvast bedankt voor de moeite!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV Carrieretijger.doc‎ (703,5 KB, 358x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 november 2010, 03:47
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

1: Geef aan welke opleidingen je hebt afgerond: MBO4? HBO Bachelor?
2: MAVO kun je weglaten.
3: Een formulier in het Engels ontwerpen is niet echt relevant lijkt me.
4: Het persoonlijke profiel is nogal wazig wat mij betreft. Dat kun je gewoon weglaten.
5: Voor een SPH/SPW functie doet systeemkennis behalve MS Office er niet toe denk ik.
6: Bijbanen zijn niet relevant na jaren werkervaring.
7: Je cursussen zijn niet relevant voor een SPH/SPW functie denk ik.
8: Je CV kan best op 1 pagina.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 november 2010, 21:18
Scales Scales is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 november 2010
Berichten: 2
Scales is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hassan Bekijk bericht
1: Geef aan welke opleidingen je hebt afgerond: MBO4? HBO Bachelor?
2: MAVO kun je weglaten.
3: Een formulier in het Engels ontwerpen is niet echt relevant lijkt me.
4: Het persoonlijke profiel is nogal wazig wat mij betreft. Dat kun je gewoon weglaten.
5: Voor een SPH/SPW functie doet systeemkennis behalve MS Office er niet toe denk ik.
6: Bijbanen zijn niet relevant na jaren werkervaring.
7: Je cursussen zijn niet relevant voor een SPH/SPW functie denk ik.
8: Je CV kan best op 1 pagina.

Succes!
Hallo Hassan,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb even per punt gereageerd op je aanvullingen.

1. Is dat echt een vereiste om dat erbij te zetten? Ik ging er eigenlijk vanuit dat die conclusie wel getrokken kan worden uit het aantal jaren dat ik erover heb gedaan. Ik mag inderdaad Bachelor achter HBO zetten maar heeft dat een toegevoegde waarde?

2. Kun je ook uitleggen waarom ik dit weg zou kunnen laten? Het zegt naar mijn mening ook iets over m'n doorzettingsvermogen, aangezien ik aan m'n opleidingstraject heb 'gebouwd'.

3. Ik begrijp waarom je dat zegt, ik heb er zelf namelijk ook over getwijfeld om het erbij te zetten. Misschien zou ik het anders moeten formuleren, want nu komt het inderdaad over als iets heel simpels (wat het uiteindelijk ook is).
Misschien is het niet iets voor op mijn cv, maar wel iets wat ik als voorbeeld kan gebruiken bij het omschrijven van mijn kwaliteiten in een gesprek?

Wat ik ermee wil zeggen is dat het binnen de organisatie geen prioriteit was maar dat ik de behoorlijk grote vraag wel signaleerde onder de Engelstalige klanten (de verhouding was ongeverr 50%Engelstalig/50% Nederlandstalig. Ik vond dat het er moest komen en heb er uiteindelijk ook voor gezorgd dat het is ontwikkeld (zonder arrogant over te willen komen overigens..). De respons daarop was zeer positief. Ik vind dat ik daarmee heb laten zien dat ik inlevingsvermogen heb (klantgericht ben), 'problemen' kan signaleren en daarnaar kan handelen.

4.Zou je misschien kunnen aangeven hoe ik dit zou kunnen aanpassen of verbeteren? Weglaten is gelijk zo drastisch Je ben het wel met me eens dat dit iets toe kan voegen mits het op de juiste manier wordt ingezet, toch? Ik zou graag horen hoe ik dit anders kan aanpakken.

5.Geeft dit ook niet aan dat ik niet te beroerd ben om dingen te leren?
Er wordt binnen de hulpverlening veel gewerkt met elektronische klantendossiers en het schrijven van rapportages.

6. Helemaal weglaten dus? Ik begrijp dat het niet van toegevoegde waarde is voor de branche waarbinnen ik wil gaan werken maar ik heb wel vanaf mijn 16e aansluitend baantjes gehad.

7. Zie punt 5.

8. Als ik inderdaad alle stukken eruit haal die jij hebt aangegeven wel. Zoniet, dan wordt het lettertype wel heel klein denk je niet? Is een groter lettertype niet makkelijker te lezen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag Feedback op cv Mandy81 Sollicitatiebrief en cv 1 9 februari 2011 08:55
Graag feedback over CV dpatak Sollicitatiebrief en cv 1 27 maart 2009 18:16
CV vrachtwagenchauffeur: graag feedback! j27 Sollicitatiebrief en cv 4 8 oktober 2008 21:45
graag wat feedback over m'n CV vroetvoet Sollicitatiebrief en cv 0 8 september 2008 21:36
Eerste cv voor werkzoekende te Londen! heel graag feedback aub yannick321 Sollicitatiebrief en cv 2 5 oktober 2007 01:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon