Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 september 2011, 17:02
roland1 roland1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 2
roland1 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief voor Assistent Forensische opsporing, kan iemand mij helpen

Geachte heer / mevrouw,

Hierbij solliciteer ik naar de functie van Assistent Forensische Opsporing bij de Politie.

In mijn voortvarendheid op ‘speurtocht’ naar een nieuwe uitdaging is het mij duidelijk geworden dat de werkzaamheden op het gebied van facilitaire- / logistieke dienstverlening beter bij mij passen. Dit zijn werkzaamheden waarin ik reeds jarenlange ervaring heb opgedaan en deze werkzaamheden zie ik terugkomen in de vacature Assistent Forensische Opsporing. Je bent daarbij eigenlijk de spin in het web, degene die de zaken op orde houdt en op een juiste manier de vastlegging verzorgt en daar ook heel nauwgezet in is. Ik ben een echte regelaar en doener die niet graag stil zit en het liefst hard werkt.

De dynamiek binnen het team Forensische opsporing spreekt mij enorm aan en daarom zou ik mij binnen dit team graag nog verder willen ontwikkelen. Ik ervaar het als een voorrecht om deel uit te mogen maken van dit team om op deze manier iets te kunnen betekenen voor de waarheidsvinding. Ik ben daarom bereid om mijn BOA-diploma te behalen en vakgerichte opleidingen/cursussen te volgen om mijn kennis te verbreden.

Ik hoop dat ik u heb kunnen overtuigen van mijn enthousiasme voor deze functie en dat u mij de gelegenheid geeft om deze brief in een persoonlijk gesprek nader toe te lichten. Voor verdere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae.


Met vriendelijke groet,



Roland ********
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 september 2011, 18:48
Marliela Marliela is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 september 2011
Berichten: 3
Marliela is on a distinguished road
Standaard

Hierbij een paar verbeterpunten:

- Gebruik geen slashes in je brief maar schrijf alles uit.
- Bel de organisatie op en vraag aan wie je de brief kunt richten.
- "In mijn voortvarendheid op ‘speurtocht’ naar een nieuwe uitdaging" zou ik herschrijven naar: "In mijn ‘speurtocht’ naar een nieuwe uitdaging"
- "facilitaire- / logistieke dienstverlening beter bij mij passen" zou ik herschrijven naar: "facilitaire en logistieke dienstverlening goed bij mij passen"
- Je gebruikt het woord "werkzaamheden" 3 keer achter elkaar. Probeer variatie aan te brengen.
- "reeds jarenlange ervaring heb opgedaan" is vaag taalgebruik. Wees concreet: hoeveel jaar werkervaring? En bij welk bedrijf?
- "Je bent daarbij eigenlijk de spin in het web, degene die de zaken op orde houdt en op een juiste manier de vastlegging verzorgt en daar ook heel nauwgezet in is." Ja, dat is een mooie omschrijving van de functie. Maar wat heeft dat met jouw kwaliteiten te maken? Wil je hier mee zeggen dat jij die eigenschappen ook hebt? Zo ja, zeg dan dat jij de spin in het web bent en geef direct een concreet voorbeeld.
- "opleidingen/cursussen" omschrijven naar: "opleidingen en cursussen"
- "dit team" gebruik je twee keer kort achter elkaar. Probeer variatie aan te brengen.
- "Ik hoop dat ik u heb kunnen overtuigen van mijn enthousiasme voor deze functie en dat u mij de gelegenheid geeft om deze brief in een persoonlijk gesprek nader toe te lichten. Voor verdere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae." Ik zou niet afsluiten met verwijzing naar cv, maar met een call to action: uitgenodigd worden voor een gesprek. Ook geen twijfeltaal gebruiken zoals "ik hoop", dit past minder met enthousiast over iets zijn. Daarnaast is "Curriculum Vitae" verkeerd geschreven: moet met kleine letters. Ik stel de volgende verbetering voor:

"Ik ben ervan overtuigd dat mijn vaardigheden en enthousiaste instelling een toegevoegde waarde zullen vormen voor uw team.

Graag licht ik mijn motivatie en curriculum vitae toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

Roland xxxx


Bijlage: curriculum vitae"

Vaardigheden zou ik er trouwens wel nader toelichten, noem er 2 of 3. Ik weet niet precies wat jouw vaardigheden zijn, behalve dan dat je niet graag stil zit en hard werkt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 september 2011, 20:22
roland1 roland1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 2
roland1 is on a distinguished road
Standaard brief aanpassen

Bedankt voor de op en aanmerkingen
Zal mijn brief aanpassen.
Moet de brief via e-mail versturen dus hij moet dan iets worden veranderd
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief wie kan mijn helpen om deze naar te kijken. bennietje1 Sollicitatiebrief en cv 6 13 september 2010 11:51
Sollicitatiebrief OM, kan iemand mij helpen? melisa Sollicitatiebrief en cv 1 6 april 2010 12:28
Sollicitatiebrief voor junior stylist, kan iemand me helpen? Lu-lami Sollicitatiebrief en cv 4 1 november 2009 22:42
Sollicitatie Woonbegeleider... Wie kan helpen... Cindy... Sollicitatiebrief en cv 8 13 november 2007 14:24
sollicitatiebrief bakkerijwinkel, wie kan mij helpen? judithdp Sollicitatiebrief en cv 1 10 mei 2007 18:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon