Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 april 2008, 23:31
Sarah1978 Sarah1978 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2008
Berichten: 1
Sarah1978 is on a distinguished road
Standaard Het gevoel nu helemaal vast te zijn gelopen

Hallo,

Ik heb op dit moment het gevoel helemaal vast te zijn gelopen.
Momenteel werk ik in de gehandicaptenzorg. Waarvan 1 1/2 jaar voor instellingen, en 5 jaar als thuisondersteuning in een gezin met een gehandicapt kindje.
Ik ben nadat ik 1 1/2 jaar heb gewerkt op een nieuw op te starten groep, sinds 1 maart, begonnen bij een andere instelling ook in de gehandicaptenzorg. Echter dit bevalt helemaal niet en ik ga er met steeds meer tegenzin naar toe.

Afgelopen jaar heb ik een heftig jaar achter de rug, waarbij beiden ouders ziek zijn geworden en 1 ouder is overleden. Ik heb toen veel zorg op me genomen. Mijn destijdse baan heb ik al die tijd volgehouden (wel 3 weken een time out gehad vanwege het overlijden).
Enerzijds was werken een goede afleiding, anderzijds werkte ik zo onregelmatig en kwam ik zo vermoeid thuis, geen tijd meer voor vrienden, familie en mezelf, dat ik besloten heb om op een regelmatige functie te solliciteren....per 1 maart mijn nieuwe baan.

Ik merk nu dat mijn nieuwe baan mij zwaar valt (dat terwijl mijn vorige baan ook zwaar was, maar goed het was wel mijn bekende plek). Tevens merk ik dat ik steeds minder plezier beleef aan het verzorgen van anderen het is erg vermoeiend en ik zie er toch elke keer tegenop.

Hoewel ik probeer om iedere dag met goede moed naar mijn nieuwe baan te gaan. En te kijken of er een stukje vooruitgang is, lukt het allemaal niet zo goed. Ik raak hier ook best gefrustreerd van en heb al 2 maal toch een huilbui gehad.
Ook mijn nieuwe collega's vinden dat het niet zo soepel loopt. Ik ben bang dat ik te snel naar een andere plek ben gegaan. En weet niet of ik hier wel zou willen blijven, de uitdaging is er voor mij echt af. Maar goed ik wil ook niet weglopen voor problemen, morgen heb ik hierover een gesprek met mijn leidinggevende. Zowel mijn collega als ik hebben dit aangevraagd om de situatie te bespreken.

Ik heb heel erg het gevoel dat ik even uit de zorg moet omdat het op dit moment teveel van me vraagt, maar is een wisseling van baan/sector op dit moment wel handig, juist omdat het allemaal moeizaam verloopt en loop ik dan niet weg? Of is het juist verstandig om totaal iets anders te doen waar ik weer wat plezier in beleef? Het enige wat ik nog een beetje leuk vind is mijn werk als thuisondersteuner, maar ja dat is niet genoeg om van rond te komen en het is nog steeds zorg. Heeft iemand tips?

groeten Sarah
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 april 2008, 16:28
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Het gevoel nu helemaal vast te zijn gelopen

Beste Sarah,

Jouw verhaal greep me aan. Je hebt inderdaad een erg zwaar jaar gehad. Misschien is het nu niet de tijd om hele drastische beslissingen te nemen, maar om heel goed te onderzoeken waar je zelf staat. Na jouw verhaal kan ik het me namelijk heel goed voorstellen dat je even nergens zin in hebt. Dus ook niet in je werk. Ik zou niet uitsluiten dat je in de rouw bent.

Ik wens je veel sterkte.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 april 2008, 15:38
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Het gevoel nu helemaal vast te zijn gelopen

Dag Sarah,

Je zit inderdaad in een lastige situatie. Ik denk dat het goed is dat je een gesprek met je leidinggevende hebt. Wees daarin gewoon open en eerlijk, als het een "menselijke"leidinggevende is heeft hij/zij begrip voor de situatie en krijg je wat meer tijd om te wennen en de draad weer op te pakken.
Er komt nu veel over je heen, vaak is het dan prettig om samen met iemand alles "" op een rijtje"te zetten. Misschien heb je iemand in de buurt waar je goed contact mee hebt of weet je een psycholoog of een loopbaanbegeleider om rustig alles te bespreken.
Veel succes
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 april 2008, 18:17
Emmy Emmy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 april 2008
Berichten: 2
Emmy is on a distinguished road
Standaard Re: Het gevoel nu helemaal vast te zijn gelopen

Hallo Sarah,

Voor zover mogelijk begrijp ik hoe je je voelt. Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Als ik jou was ging ik eerst met jouw bedrijfsarts praten. Volgens mij is dat nu de meest aangewezen persoon.
Dan kunnnen jullie samen, ook met je leidinggevende, een plan van aanpak maken, waardoor jij hopelijk weer plezier in je werk zal krijgen.
Sterkte en veel succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon