Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 24 januari 2011, 11:16
joykahond joykahond is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2011
Berichten: 8
joykahond is on a distinguished road
Standaard

Bedankt weer Rens! Wordt er wel positief gereageerd als je belt? Niet van daar hebben we eigenlijk geen tijd voor. Vertellen ze ook eerlijk het hoe en waarom als je belt na een afwijzing? ALs je nog meer tips hebt over de brief etc, graag!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 25 januari 2011, 12:25
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joykahond Bekijk bericht
Hallo Stijn,

Bedankt voor je reactie. Komt ook tijdens een sollicitatietraining mijn soort vragen aan de orde en hoe je je zelf het best kunt verkopen. De meeste mensen proberen dit uiteraard, zeker na een training maar hoe verkoop je je het beste als je iets ouder bent.
Heb je voorbeeldbrieven waar dit aan de orde komt?
Nee, ik heb nog geen voorbeeldbrieven gezien. Hij heeft feedback gegeven op onze eigen brieven en ik ben zelf nog aan de jonge kant. In onze groep zit ook een secretaresse en de cursusleider heeft haar aanbevolen om vooral haar ervaring tot zijn recht te laten komen. Zij kan zo het werk instappen, zonder uitgebreide inwerkperiode of lange uitleg.

Je leeftijd is pas een probleem als je het een probleem maakt. Bovendien kan je je leeftijd niet veranderen. Je verkoopt jezelf als je ouder bent precies hetzelfde. Leg de nadruk op je goede kanten.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 25 januari 2011, 12:28
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Je bent al op werk.nl geweest. Heb je al gezien dat er voorkeursvacatures zijn? Er zijn vacatures die een werkgever bij voorkeur vervuld ziet door een 40-plusser. Daar werkt je leeftijd nog eens extra in je voordeel.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 25 januari 2011, 22:25
Pieter Dekker Pieter Dekker is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2008
Berichten: 16
Pieter Dekker is on a distinguished road
Standaard

Naar een bedrijf bellen getuigd een mate van vastberadenheid en zorgt er ook voor dat je herkent wordt. Zoals eerder aangegeven loop je de kans dat je ze uit de stapel eruit halen. En dat is nu juist wat je wilt bereiken.

Verder gaf je zelf al aan wel eens een foto mee te sturen. Dit is een uitstekende manier om op te vallen. Zeker als je er zelf ook verzorgd uitziet. Op deze manier val je al op tussen alle andere brieven en heeft men een gezicht bij de brief.

Verder zou je kunnen overwegen om je brief en CV anders op te stellen dan standaard. Dat is niet makkelijk omdat het er wel gelikt uit moet zien en niet als of een brugklasser de brief heeft gemaakt. Je wilt natuurlijk professionaliteit uitstralen dus denk daar goed over na voordat je dat toepast.

Laat je niet storen of leiden door je leeftijd. Dit is zoals aangegeven niet belangrijk in een functie en zou voor het bedrijf niets mogen uitmaken. Gewoon blijven proberen en misschien is het een idee om in plaats van te solliciteren op openstaande vacatures juist open sollicitatiebrieven te sturen naar bedrijven waar jij je echt goed bij voelt. Op deze manier heb ik ook eerder een baan weten te krijgen en dan kun je verwachten dat je inderdaad opvalt aangezien je misschien wel de enige sollicitant bent die dit zo heeft gedaan.

Groet,

Pieter
Met citaat reageren
  #15  
Oud 26 januari 2011, 11:33
beike beike is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2011
Berichten: 15
beike is on a distinguished road
Standaard

Bellen is altijd een goede optie. Als er een telefoonnummer staat voor mer informatie kun je bellen. Het is een manier om te laten weten wie je bent; door de goede vragen te stellen kun je jezelf profileren. En je krijgt een veel beter beeld van de vacature zodat je doelgrerichter kun schrijven.

Mooiste is als het je lukt om een gesprek te hebben. Dus dat je niet alleen je vragen stelt...... .
Met citaat reageren
  #16  
Oud 26 januari 2011, 16:44
joykahond joykahond is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2011
Berichten: 8
joykahond is on a distinguished road
Standaard

Hallo Pieter,

Hartelijk bedankt voor je reactie! Ik ben zo blij met jullie tips, super deze site! Ik ga jullie raad zeker opvolgen en hoop dat ik binnenkort goed nieuws heb!

Gr,

Lies
Met citaat reageren
  #17  
Oud 26 januari 2011, 16:45
joykahond joykahond is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2011
Berichten: 8
joykahond is on a distinguished road
Standaard

Hallo Beike,

Ook hartelijk bedankt voor je reactie! Iedere dag leer ik weer van alle tips! Het is fijn te weten dat mensen met je meedenken! Super!

Gr,

Lies
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief reiswereld, wie wil mijn brief beoordelen? martina Sollicitatiebrief en cv 2 19 augustus 2010 10:20
Wie wil/kan mij adviseren bij mijn 1ste Sollicitatiebrief na reorganisatie. cajun Sollicitatiebrief en cv 3 25 mei 2010 11:55
Originele vraag: hoe vinden jullie mijn sollicitatiebrief? Franksayshello Sollicitatiebrief en cv 4 17 december 2008 14:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon