Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 oktober 2012, 15:51
RonB RonB is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 juli 2012
Berichten: 2
RonB is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie huismeester, graag op en aanmerkingen

Ik ben aan het solliciteren en kwam een vacature tegen waarin ze een huismeester vragen bij een groot bedrijf. Aantal eisen die ze vragen. Handig zijn, omgaan met mensen, kleine reparaties uit kunnen voeren, kunnen plannen van werkzaamheden, monteurs controleren, kleine verbouwingen uitvoeren. Ik ben zelf een goede doe het zelver en heb twee rechterhanden. Ik ben jullie bij voorbaat al dankbaar voor jullie commentaar.


Geachte heer...................

Ik las uw vacature op de site van .............. en dacht meteen: dit is een baan voor mij. Ik zal u uitleggen waarom.

De omschreven werkzaamheden spreken mij direct aan omdat deze aansluiten bij mijn ervaring, vaardigheden en uiteraard mijn interesse.

Ik ben jarenlang werkzaam geweest in de automotive sector. Hier was ik verantwoordelijk voor o.a. de verkoop en de afhandeling van garantieverzoeken. Nadat door een reorganisatie mijn functie kwam te vervallen, heb ik de mogelijkheid aangegrepen om mij te laten omscholen tot Autocad tekenaar. Dit omdat ik altijd al affiniteit met bouw en techniek heb gehad en graag wilde werken in die branche. Nadien heb ik gewerkt als Veiligheidskundig Tekenaar. Maar ook deze branche heeft het momenteel erg moeilijk, waardoor mijn functie recentelijk vanwege bedrijfseconomische redenen helaas kwam te vervallen. Momenteel ben ik dan ook werkzaam voor een stichting als vrijwillig klusjesman. Dankbaar werk.

De veelzijdigheid in taken bij uw vacature spreekt mij zeer aan. De ervaring die ik heb opgedaan in mijn voorgaande betrekkingen, zoals klantcontact, omgang met mensen, plannen van werkzaamheden kan ik zeker toepassen in de door u aangeboden functie. Ik ben iemand met twee rechterhanden, kan goed zelfstandig alsmede in teamverband werken, ben flexibel en resultaatgericht.

Graag kom ik in aanmerking voor een persoonlijk gesprek om mijn motivatie en enthousiasme over de functie toe te lichten.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 oktober 2012, 18:35
Kiek Kiek is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 16
Kiek is on a distinguished road
Standaard

Beste RonB,

In je brief geef je een opsomming van alle functies die je in het verleden hebt gehad, als het goed is staat dat ook allemaal in je cv. Ik zou in je motivatiebrief dieper ingaan op de functie eisen. Je kan dan een link leggen tussen de ervaring die je hebt opgedaan en de functie eisen. Bijvoorbeeld:
Door mijn werk als klusjesman heb ik ervaring met het uitvoeren van kleine verbouwingen.
Of:
Tijdens mijn werk als veiligheidskundig tekenaar was het belangrijk dat er een goede planning was omdat ???, dat zal mij goed van pas komen bij het plannen van werkzaamheden bij uw bedrijf.

Succes!

Groetjes, Kiki
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Verkoopmedewerkster, graag feedback! niliaaa Sollicitatiebrief en cv 4 19 oktober 2011 09:34
Sollicitatie consultant, graag jullie feedback LianneN Sollicitatiebrief en cv 2 11 mei 2010 17:14
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
sollicitatie naar functie onderwijsassistent speciaal onderwijs graag reactie ann80 Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2008 17:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon