Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 augustus 2008, 00:30
lenglui lenglui is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Berichten: 4
lenglui is on a distinguished road
Standaard graag commentaar op mijn sollicitatiebrief - functie coördinator logistiek

Hallo allemaal,

Ik heb geprobeerd om mijn brief te verbeteren. Willen jullie svp nogmaals jullie commentaar leveren?

Profiel functie:


De functie
Als co�rdinator Logistiek ben je verantwoordelijk voor de co�rdinatie en begeleiding van de medewerkers en werkzaamheden van de diverse onderdelen van de sector; in uitvoerende zin ben je het aanspreekpunt voor beveiligingsvraagstukken, verantwoordelijk voor het sleutelplan van de bibliotheek en het nieuwe onderdeel zalenbeheer; je adviseert het afdelingshoofd over aspecten van het beleid die op het eigen functieterrein liggen en geeft mede richting aan de wijze waarop de gestelde afdelingsdoelen worden gerealiseerd; je onderhoudt een netwerk van zowel interne als externe partijen in het werkveld.

Vraag en aanbod
Je hebt HBO werk- en denkniveau, een flexibele instelling en ruime kennis op het gebied van taakgericht leidinggeven; het co�rdineren van de werkzaamheden vereist inzicht in deze werkzaamheden; je bent initiatiefrijk, adviesvaardig, analytisch, je kunt goed samenwerken, bent communicatief sterk en hebt een goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.


Mijn brief:

Bent u op zoek naar een “coördinator Logistiek” die het vak begrijpt en logistieke ervaringen met bibliotheken en het onderwijs heeft?

Na mijn studie pas ik mijn creatieve talent op de functie 1e medewerker planner, die onmisbaar is voor een goede logistieke bevordering, toe. Plannen is meer dan alleen het maken van roosters via een systeem, maar het vereist veel coördinerend en analytisch vermogen. De functie “coördinator Logistiek” sluit hierdoor goed aan bij mijn kennis en ambitie.

Zodra de lesgegevens beschikbaar en verzameld zijn, maak ik eerst knelpuntenanalyses die ik tijdig rapporteer aan de instituten en de servicemanager. Colleges, die soms meer dan 200 studenten per keer bevatten door extreme studentengroei. Dit terwijl de grootste collegezaal een capaciteit heeft van 100 studenten. Op basis van de aanwezige faciliteiten en de lokaalbehoeftes van andere opleidingen, heb ik geadviseerd om de colleges in groepen zodanig in te delen zonder andere opleidingen te benadelen. Jaarlijks worden er lokalenonderzoeken verricht om een goed advies uit te kunnen brengen over het benodigde type faciliteiten in het pand. Zo draag ik zorg voor het ontwikkelen van het proces voor het lokaalonderzoek.

Velen ervaren de knelpunten als een vervelende belemmering in het logistiek proces, maar voor mij is het juist een uitdaging om alle lessen passend binnen de lesprogramma’s te maken. Het puzzelen en oplossingen aandragen geeft mij een enorme voldoening.

Dat de logistiek duidelijke communicatie en afstemming met verschillende partijen behoeft, ervaarde ik ook bij mijn kunstproject. Dit kunstproject bevat 2 geluidsinstallaties en toerde voor ruim 4 maanden langs de NAAM BIBLIOTHEEK. Locatiemanagers, bibliotheken en vrijwilligers moesten op maat worden afgestemd, om het transport naadloos te laten verlopen. Fonds werven, locaties bepalen, voortgang bewaken behoren ook tot de werkzaamheden. Kortom een project waarbij veel creativiteit, coördinatie en stressbestendigheid wordt gevraagd.

De functie ligt goed in de lijn van mijn interessesfeer en ervaring. Daarom wil ik een afspraak met u maken om mondeling mijn motivatie nader toe te lichten.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 oktober 2012, 22:17
raquelcadinha raquelcadinha is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2012
Berichten: 5
raquelcadinha is on a distinguished road
Standaard

Erg goed
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 oktober 2012, 23:46
Wonder Wonder is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2012
Berichten: 6
Wonder is on a distinguished road
Standaard

Goedenavond lenglui
Ik heb je brief bekeken en in rood wat suggesties gedaan. Hopelijk heb je er wat aan! Als je vragen hebt, laat maar weten.
Groet,
Miracle


Mijn brief:

Bent u op zoek naar een “coördinator Logistiek” die het vak begrijpt en logistieke ervaringen met bibliotheken en het onderwijs heeft?
Ik zou deze zin niet in de vraagvorm doen. Als je begint met: U bent op zoek naar..., dan geef je aan wel te weten wat zij zoeken.

Na mijn studie pas ik mijn creatieve talent op de functie 1e medewerker planner, die onmisbaar is voor een goede logistieke bevordering, toe. Ik snap wat je hier wilt zeggen, maar de zin verloopt wat te chaotisch. Je gebruikt hier ook heden en verleden tijd door elkaarPlannen is meer dan alleen het maken van roosters via een systeem, maar het vereist veel coördinerend en analytisch vermogen. De functie “coördinator Logistiek” sluit hierdoor goed aan bij mijn kennis en ambitie.

Zodra de lesgegevens beschikbaar en verzameld zijn, maak ik eerst knelpuntenanalyses die ik tijdig rapporteer aan de instituten en de servicemanager. Colleges, die soms meer dan 200 studenten per keer bevatten door extreme studentengroei. Dit terwijl de grootste collegezaal een capaciteit heeft van 100 studenten. Op basis van de aanwezige faciliteiten en de lokaalbehoeftes van andere opleidingen, heb ik geadviseerd om de colleges in groepen zodanig in te delen zonder andere opleidingen te benadelen. Jaarlijks worden er lokalenonderzoeken verricht om een goed advies uit te kunnen brengen over het benodigde type faciliteiten in het pand. Zo draag ik zorg voor het ontwikkelen van het proces voor het lokaalonderzoek. Super om een voorbeeld te gebruiken, maar ik zou het proberen in te korten en echt de essentie te vertellen. Ook hier gebruik je verschillende 'tijden' door elkaar.

Velen ervaren de knelpunten als een vervelende belemmering in het logistiek proces, maar voor mij is het juist een uitdaging om alle lessen passend binnen de lesprogramma’s te maken. Het puzzelen en oplossingen aandragen geeft mij een enorme voldoening. Goed stuk

Dat de logistiek duidelijke communicatie en afstemming met verschillende partijen behoeft, ervaarde ik ook bij mijn kunstproject. Dit kunstproject bevat 2 geluidsinstallaties en toerde voor ruim 4 maanden langs de NAAM BIBLIOTHEEK. Locatiemanagers, bibliotheken en vrijwilligers moesten op maat worden afgestemd, om het transport naadloos te laten verlopen. Fonds werven, locaties bepalen, voortgang bewaken behoren ook tot de werkzaamheden. Kortom een project waarbij veel creativiteit, coördinatie en stressbestendigheid wordt gevraagd. Goed voorbeeld, let op juiste gebruik van verleden en tegenwoordige tijd. En beantwoord hier bij voorkeur ook de vraag wat jouw bijdrage hierin was dat het project tot een succes maakte.

De functie ligt goed in de lijn van mijn interessesfeer en ervaring. Daarom wil ik een afspraak met u maken om mondeling mijn motivatie nader toe te lichten.[/QUOTE] Goede afsluiting, spreekt zelfvertrouwen uit

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 november 2012, 12:15
tibbe tibbe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2012
Berichten: 7
tibbe is on a distinguished road
Standaard

Ik zou er persoonlijk niet al teveel aan veranderen. Vind m prima.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag commentaar op mijn sollicitatiebrief Rosmery Sollicitatiebrief en cv 1 19 juli 2008 01:15
sollicitatie naar functie onderwijsassistent speciaal onderwijs graag reactie ann80 Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2008 17:44
Sollicitatiebrief heao'er ondersteunende functie administratie ReMcOrE Sollicitatiebrief en cv 8 15 maart 2007 20:42
Graag commentaar op mijn sollicitatiebrief consulent zoethout Sollicitatiebrief en cv 0 3 september 2006 16:50
Graag commentaar op mijn sollicitatiebrief naar functie van psycholoog Rianne Sollicitatiebrief en cv 3 11 augustus 2006 15:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon