Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 juni 2015, 15:18
laforrest78 laforrest78 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 2
laforrest78 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Medewerker Verkoop Binnendienst

Hallo mede carričretijgers,
Ik probeer weer terug op de arbeidsmarkt te komen, maar wat is het ongelofelijk moeilijk om alleen al uitgenodigd te worden voor een gesprek Ik wil vandaag een brief de deur uit doen. Heel benieuwd wat jullie hier van vinden en of jullie feedback willen geven. Mijn dank is groot!

************************************************** ********
Deel van vacature
Functieomschrijving
- Het telefonisch te woord staan en adviseren van klanten
- Up to date houden van prijzen en artikelbestand in web winkel en ERP computersysteem
- Orderinvoer
- fysiek versturen van offertes per email en post
- Maken van de folder / flyer met aanbiedingen en versturen

Je rapporteert aan Hoofd Verkoop.
Functie is eventueel ook parttime in te vullen.

Functie eisen
Opleiding en ervaring:
- Een opleiding op minimaal MBO niveau in een commerciële of horeca richting en aantoonbare affiniteit met de markt;
- Minimaal 3 ervaring in een commerciële binnendienst functie in een soortgelijke omgeving;

Benodigde eigenschapen en vaardigheden:
- Je bent commercieel ingesteld
- Communicatief sterk
- Kan onder druk werken en presteren
- Je bent in staat om gestructureerd en planmatig te werken en weet prioriteiten te stellen

************************************************** *********
Brief
Toen ik uw vacature voor medewerker verkoop binnendienst zag, dacht ik meteen: “Ik ben de collega die ze zoeken!”.

Het feit dat u kwaliteit en klantgerichtheid hoog in het vaandel heeft staan, voedt mijn enthousiasme om voor uw organisatie te mogen werken. Mijn interesse gaat uit naar een servicegerichte baan, waarbij ik het leuk vind om, samen met andere collega’s, de spil van een afdeling te zijn. Contact onderhouden en het adviseren van klanten is iets wat mij goed ligt.

In mijn vorige functie heb ik jarenlang gelijkwaardige werkzaamheden met plezier uitgevoerd. Van 2002 tot 2013 heb ik een gecombineerde functie van secretaresse en boekhoudkundig medewerkster bekleed in het bedrijf van mijn vader.

Ik kom enorm graag in aanmerking voor de functie bij X. De functie past uitstekend bij mij, omdat mijn communicatieve instelling goed aansluit op uw organisatie en ik de drive heb om mezelf continue te blijven ontwikkelen. In mijn werk ben ik enthousiast, vriendelijk en werk ik nauwkeurig, zodat de klanten de beste service krijgen bij de verkoop. Tevens beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel zelfstanding maar ook in teamverband te werken.

Voor meer informatie betreft mijn werkervaring en opleidingen, verwijs ik u graag naar mijn CV. Tevens zou ik in een persoonlijk gesprek de mogelijkheden voor een eventuele samenwerking bespreken. Ik weet zeker dat ik een aanvulling kan zijn voor uw bedrijf.
Tot ziens!

Met vriendelijke groet,
************************************************** *******
Hoor het graag
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 juni 2015, 09:56
laforrest78 laforrest78 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 2
laforrest78 is on a distinguished road
Standaard Feedback

Helemaal niemand met feedback?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 juni 2015, 14:45
RubenIB RubenIB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2015
Berichten: 5
RubenIB is on a distinguished road
Standaard Feedback

Beste laforrest,

Allereerst vind ik het positief dat je de koppeling maakt naar het bedrijf (kwaliteit en klantgerichtheid). Wel vind ik dat binnen je brief er heel veel open deuren worden ingetrapt. Het zijn de vaste bekende one liners die in elke brief terugkomen. denk aan : enthousiast, communicatief, vriendelijk etc..

Dit wordt tegenwoordig niet meer als onderscheidend gezien. Je ziet ook dat je in de eerste alinea´s heel goed de koppeling blijft maken tussen jou en de betreffende organisatie maar dat dat steeds verder afzakt.

Het betreft een functie verkoper binnendienst. Trek de stoute schoenen aan en zeg dat je een combinatie wilt verzorgen van goede service en kwaliteit maar ook een verbetering in upstream selling (het bedrijf ziet meteen kansen tot ROI)

Verder zou ik weglaten dat je bij het bedrijf van je vader hebt gewerkt, dit kan alleen maar twijfel meebrengen of je wel op eigen benen kan staan.

Hopelijk kan je er iets mee.

Groet
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief, functie: Commercieel medewerker binnendienst bij een Makelaar DidierS90 Sollicitatiebrief en cv 0 12 november 2014 13:56
Sollicitatiebrief onthaalbediende/administratief medewerker eefje2 Sollicitatiebrief en cv 2 18 augustus 2012 22:25
Sollicitatiebrief Medewerker verkoop Sfeer & Interieur. Graag feedback! lucinda Sollicitatiebrief en cv 3 23 juli 2012 11:29
Sollicitatiebrief medewerker commerciële binnendienst bij een makelaar jolanda Sollicitatiebrief en cv 3 8 oktober 2008 21:28
sollicitatiebrief medewerker verkoper binnendienst marleen_ Sollicitatiebrief en cv 0 17 maart 2008 18:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon