Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 augustus 2010, 15:22
scriptor scriptor is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2010
Berichten: 1
scriptor is on a distinguished road
Standaard Een andere richting in na mijn studie Religiewetenschappen

Ik ben nu 25 jaar en aan het eind van mijn studie. Ik studeer Religiewetenschappen. Heel interessant en het heeft mijn leven erg verrijkt.

Maar nu heb ik een beetje een probleem, want ik wil eigenlijk niet een baan gaan doen als predikant of geestelijk verzorger, en in promoveren heb ik ook niet veel zin (buiten het feit dat er weinig aio-plekken beschikbaar zijn).
Nu heb ik er wel even over nagedacht om leraar in het voortgezet onderwijs te worden. Ik ben een dag meegelopen met een docent. Toen viel me vooral op de uitdaging daar vooral ligt in het bezighouden van jongeren en niet zo zeer in echt stevig inhoudelijke kennisoverdracht. Godsdienst/levensbeschouwing is bij de meeste scholen toch een beetje een vak wat er niet zo heel erg toe doet. Scholen waar dat wel het geval is zijn vaak streng orthodox protestants-christelijk, en daar heb ik, mild gezegd, niet zoveel mee.

Religiewetenschappen is een erg brede studie. Je leert er van alles: antieke talen, filosofie, geschiedenis, tekstanalyse, zelfs een beetje sociologie en psychologie. Ik heb wel wat bijbaantjes gehad, maar niet echt veel bijzondere relevante werkervaring opgedaan. Ik ben een redelijke student, goed, maar niet een uitblinker. Ik scoor gemiddeld 7.5. Ik heb wat langer over mijn studie gedaan dan strikt genomen nodig was, want ik vond het belangrijk om eigen levensvragen serieus te nemen en daar over te lezen en na te denken.