Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 augustus 2010, 15:22
scriptor scriptor is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2010
Berichten: 1
scriptor is on a distinguished road
Standaard Een andere richting in na mijn studie Religiewetenschappen

Ik ben nu 25 jaar en aan het eind van mijn studie. Ik studeer Religiewetenschappen. Heel interessant en het heeft mijn leven erg verrijkt.

Maar nu heb ik een beetje een probleem, want ik wil eigenlijk niet een baan gaan doen als predikant of geestelijk verzorger, en in promoveren heb ik ook niet veel zin (buiten het feit dat er weinig aio-plekken beschikbaar zijn).
Nu heb ik er wel even over nagedacht om leraar in het voortgezet onderwijs te worden. Ik ben een dag meegelopen met een docent. Toen viel me vooral op de uitdaging daar vooral ligt in het bezighouden van jongeren en niet zo zeer in echt stevig inhoudelijke kennisoverdracht. Godsdienst/levensbeschouwing is bij de meeste scholen toch een beetje een vak wat er niet zo heel erg toe doet. Scholen waar dat wel het geval is zijn vaak streng orthodox protestants-christelijk, en daar heb ik, mild gezegd, niet zoveel mee.

Religiewetenschappen is een erg brede studie. Je leert er van alles: antieke talen, filosofie, geschiedenis, tekstanalyse, zelfs een beetje sociologie en psychologie. Ik heb wel wat bijbaantjes gehad, maar niet echt veel bijzondere relevante werkervaring opgedaan. Ik ben een redelijke student, goed, maar niet een uitblinker. Ik scoor gemiddeld 7.5. Ik heb wat langer over mijn studie gedaan dan strikt genomen nodig was, want ik vond het belangrijk om eigen levensvragen serieus te nemen en daar over te lezen en na te denken.

Nu ik de studie bijna achter de rug heb, ben ik bang dat door mij opgedane kennis voor de arbeidsmarkt niet direct heel relevant is. Ik moet een nieuwe richting op gaan. Waarschijnlijk is het ook nodig om nu wat meer praktische vaardigheden te ontwikkelen. Waar kan ik dan het beste aan gaan werken?

Wat ik wil vinden in een baan is een plek waar ik mezelf kan blijven ontwikkelen, en die het liefst ook maatschappelijk relevant is. Dit is echter allemaal vrij algemeen. Ik weet dat ik mijn ambities concreter moet maken, anders kom ik nooit ergens. De boekenwereld (bibliotheken/uitgeverijen) ligt voor een geesteswetenschappenstudent het meest voor de hand.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 augustus 2010, 15:32
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Een andere richting in na mijn studie Religiewetenschappen

Ken je deze opdracht? http://vaardigheidstrainingen.wordpr...e-ideale-baan/ Hij staat op mijn weblog.

Zet de antwoorden hieronder neer, dan kunnen we met je meedenken. Wil je liever een privé consult, kijk dan op mijn website.

Hartelijke groet van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 augustus 2010, 23:44
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Een andere richting in na mijn studie Religiewetenschappen

In veel gevallen toont een studie vooral aan dat je over een bepaald denkniveau beschikt en het doorzettingsvermogen om het af te ronden. Slimme recruiters weten dit en zullen op basis hiervan potentie in je kunnen zien. Je zult inderdaad zelf ook na moeten denken wat je geleerd hebt tijdens je studie in relatie tot een werksituatie. Zoek daarbij vooral in de hoek van vaardigheden. Je moet die recruiter toch ook een handje kunnen helpen om jou op waarde te kunnen schatten, nietwaar?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Museologie afmaken, of verder richting bedrijfsadministratie/fiscaal? janetjuh85 Sollicitatiebrief en cv 1 26 januari 2010 18:43
Sollicitatiebrief telemarketeer bij een bank. Gaarne commentaar Der Pieter Sollicitatiebrief en cv 2 23 april 2007 19:43
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon