Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2011, 17:10
stephanie1984 stephanie1984 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 maart 2011
Berichten: 1
stephanie1984 is on a distinguished road
Standaard Graag feedback op sollicitatiebrief: communication officer

Dag allemaal

Ook ik ben al een tijd bezig met brieven schrijven en solliciteren. Tot nu toe nog geen geluk. De vacature waar ik nu op solliciteer lijkt me geweldig! Het gaat om een baan in het buitenland voor een ontwikkelingshulp organisatie. Ik hoop dat door mijn brief hier te plaatsen ik nieuwe ideeën op kan doen en goede feedback kan ontvangen. Onderstaande sollicitatie is voor een functie waarvoor ik niet aan alle eisen voldoe, toch denk ik dat ik wel een geschikte kandidaat ben. Blijkt dat voldoende uit deze brief denken jullie? Andere feedback is uiteraard ook welkom!

Taakomschrijving
- Verzamelen en bewerken van informatie met betrekking tot partners en programma's, ten behoeve van draagvlakactiviteiten in Nederland.
- Trainen van medewerkers van het regiokantoor op onderwerpen m.b.t. draagvlakversterking in Nederland, waaronder: kenmerken van achterban, doelgroepen en (media)kanalen in Nederland; interviewtechnieken; foto- en videotechnieken.
- Ondersteunen/begeleiden van medewerkers in het ten uitvoer brengen van taken en verantwoordelijkheden m.b.t. draagvlakversterking in Nederland en in de eigen regio.
- Ontwikkelen van communicatieplan en uitvoeren van taken ten behoeve van verbetering van communicatie en zichtbaarheid van het regiokantoor in de regio. Te denken valt aan ontwikkelen van communicatiemateriaal (o.a. brochures) en opzetten van regionale website.
- In overleg met XXXX ontwikkelen van plan en uitvoeren van activiteiten ten behoeve van draagvlakversterking voor het werk van XXX (ambassadeurschap).


Functie eisen.
- Afgeronde opleiding communicatie of journalistiek (HBO/WO) of andere relevante opleiding
- Kennis van het Nederlandse medialandschap en vaardigheid in schrijven, interviews afnemen en fotograferen en/of filmen
- Minimaal 1 en maximaal 4 jaar relevante werkervaring
- Aantoonbare affiniteit met ontwikkelingssamenwerking
- Ervaring met training, begeleiding en/of coaching en goede communicatieve vaardigheden
- Kennis van de kerkelijke kaart in Nederland en de Protestantse Kerk Nederland
- Flexibele instelling en vermogen zich in lokale culturele context te bewegen
- Bereidheid om in de regio te reizen
- Goede schriftelijke en mondelinge taalvaardigheid Nederlands en Engels en een redelijke tot goede taalvaardigheid Spaans
- Doorzettingsvermogen en in staat initiatief te tonen

De brief heb ik als attachment bijgevoegd.

Groetjes Stephanie
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc solliforum.doc‎ (72,0 KB, 433x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2011, 00:15
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Communicatie?

Je solliciteert op een communicatiefunctie, maar je laat in je brief niet zien dat je zelf kort en bondig kunt communiceren. Ik lees zelf veel brieven - en ook al is je achtergrond interessant voor deze functie - zou ik je brief niet tot het einde lezen omdat deze nogal langdradig is. Minstens de helft van de tekst zou je zo moeten schrappen. Zoek hierin ook een betere balans tussen je CV en je brief, je hoeft je CV niet te herhalen, benadruk alleen de kernpunten en richt je verder op je motivatie.

Verder mag je wel wat kritischer zijn over het onderwerp waarover je in de toekomst zult communiceren. Er zijn zeker niet alleen successen. Een positief kritische blik zal deze organisatie zeker op prijs stellen.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 maart 2011, 14:15
verzorgende27 verzorgende27 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2011
Berichten: 5
verzorgende27 is on a distinguished road
Standaard

Je brief is aan de lange kant.,je solliciteert op een hele interessante vacature maar ik raak me aandacht kwijt.probeer hem zo in te korten dat alles op 1 a4-tje past en let op dat je niet in herhaling valt.wees zeker van jezelf en laat dat zien in de brief. als je niet aan alle eisen voldoet benadruk dan extra wat je wel kan en dat je bijv snel bijleert. en je motivatie.

veel succes met solliciteren!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief kinderopvang, graag feedback emkooij Sollicitatiebrief en cv 3 11 april 2011 19:21
Graag feedback op mijn sollicitatiebrief martina Sollicitatiebrief en cv 1 24 augustus 2010 16:26
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07
Graag jullie mening om mijn sollicitatiebrief QA Officer BSDB123 Sollicitatiebrief en cv 9 9 augustus 2008 13:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon