Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 maart 2011, 18:46
tielenius tielenius is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 1
tielenius is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief coordinator onderwijs

Hallo allemaal,
Ik ben mijn inloggegevens kwijt, dus heb me onder een andere naam geregistreerd. Ik heb een sollicitatiebrief geschreven voor een functie als coordinator van een bepaalde onderwijseenheid binnen een opleiding. Zouden jullie je feedback willen geven?
Alvast dank!

Geachte mevrouw x,

De x kent verschillende speerpunten als ‘Healthy Ageing’ en ‘internationalisering’. Goede ambities, maar ze treffen pas doel als studenten tot competente professionals worden opgeleid. Studieloopbaanbegeleiding ondersteunt de studenten in het vormgeven van de (studie)loopbaan en het leren reflecteren wat daarin hun sterke en zwakke punten zijn. Als coördinator studieloopbaanbegeleiding kan ik hier zeker een bijdrage aan leveren.

Gedurende alle jaren dat ik voor x werk heb ik slb-groepen begeleid. Tevens heb ik meegedacht over verbeteringen binnen de slb-leerlijn. Momenteel begeleid ik zogenoemde staartstudenten, met als doel het rendement van de opleiding te verhogen. Coachen van collega’s heb ik geleerd als coördinator van diverse (academiebrede) keuzemodules/minoren en als onderwijscoördinator van het eerste- en tweede studiejaar van onze opleiding. Daarnaast ben ik bestuurslid van een Europese beroepsvereniging geweest. Hier heb ik vooral geleerd doelen te behalen die niet door iedereen onderkend worden. Doordat ik mijn ideeën helder onder woorden breng en uitdraag op basis van wederzijds vertrouwen en respect, weet ik hier toch draagvlak voor te creëren. Mede door mijn proactieve- en zelfstandige werkhouding vervul ik de coördinerende taken naar volle tevredenheid van mijn teamleider.

De waarde van studieloopbaanbegeleiding wordt m.i. niet altijd juist ingeschat door docenten en studenten. Ik denk dat studieloopbaanbegeleiding juist van essentieel belang is, om studenten uit te laten groeien tot echte professionals. Ik zie het als een uitdaging de studieloopbaanbegeleiding zo in het curriculum in te passen, dat zowel het docententeam als de studenten de meerwaarde van studieloopbaanbegeleiding herkennen.

Ik ben er van overtuigd dat mijn kwaliteiten en ambitie een waardevolle aanvulling voor uw team zullen zijn. Ik wil u er graag in een persoonlijk gesprek van overtuigen dat ik de juiste vrouw voor deze functie ben.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 maart 2011, 11:36
perakojot perakojot is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 17
perakojot is on a distinguished road
Standaard

Hallo tielenius,

Ik zie dat je goed met de taal bent. Misschien kan je duidelijker verwoorden waarom je net naar die baan solliciteert, want dat is nog niet helemaal duidelijk( uitdaging is zo’n groot woord en in het curriculum in te passen klinkt raar want je wilt eigenlijk respect van docenten en studenten. Misschien kun je de brief wat positiever opstellen, met je visie,werkwijze, enthousiasme of zo). Ik zou het woord ‘zogenoemde’ weglaten. In de derde en vierde alinea gebruik je veel ‘IK’. Als je die zinnen ombuigt, valt het minder op.

Ik weet niet of je er iets aan hebt, want ik worstel ook met mijn sollicitatiebrief.
Succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon