Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 oktober 2012, 19:32
ambervandertoorn1996 ambervandertoorn1996 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2012
Berichten: 1
ambervandertoorn1996 is on a distinguished road
Exclamation feedback sollicitatie (verkoopmedewerker)

hallo,

graag zou ik wat feedback willen op mijn sollicitatiebrief.
Ik heb een sollicitatiebrief van een van jullie als voorbeeld / inspiratiebron gebruikt.

(***************)
(***************)
(***************)


(**************)
(**************)
(**************)

Hellevoetsluis, 25 oktober 2012

Betreft: Sollicitatie Weekendhulp

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van het telefoongesprek van donderdag 25 oktober 2012 overhandig ik u hier mijn motivatiebrief en mijn CV.

Om te beginnen zal ik mij even in het kort voorstellen.
Mijn naam is (************)ik ben 16 jaar oud en ik ben woonachtig in de (*****)van (*******)
Graag zou ik jullie team willen komen versterken en ik weet zeker dat de Functie Verkoopmedewerker goed bij mij past omdat ik goed op de behoeftes van de klant kan inspelen.
Mijn kwaliteiten zijn Ik ben representatief, sociaal ingesteld, een harde werker en ik heb een vlotte babbel.

Overigens ben ik ook van mening dat je als verkoper je niet alleen mag storten op het verkopen maar ook op het behouden en verbeteren van de productiviteit. Ik zal mij dan ook inzetten om een verzorgde en representatieve winkel neer te zetten. Tevens zal ik de klanten met een warm hart verwelkomen.

Momenteel doe ik de MBO-2 opleiding Administratief Medewerker tijdens deze opleiding leer ik hoe ik me klantvriendelijk, representatief en doelgericht moet opstellen.

Door mijn positieve en gedreven instelling ben ik er van overtuigd dat ik een aanwinst zal zijn voor u winkel.


Graag hoor ik van u,


Met vriendelijke groeten

(*****************)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 oktober 2012, 23:03
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Erg netjes!

toch zitten er wel wat fouten en zinsconstructies in. Het staat erg raar als je deze erin laat staan, dus bij deze

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van het telefoongesprek van donderdag 25 oktober 2012 overhandig ik u hier mijn motivatiebrief en mijn CV.
( na geachte heer/mevrouw staat een komma, en na een komma komt nooit een hoofdletter.)

Om te beginnen zal ik mij even in het kort voorstellen.
Mijn naam is (************)ik ben 16 jaar oud en ik ben woonachtig in de (*****)van (*******)
Graag zou ik jullie team willen komen versterken en ik weet zeker dat de Functie Verkoopmedewerker goed bij mij past omdat ik goed op de behoeftes van de klant kan inspelen. ( dit is een Run-on-sentence. Dat betekent dat de zin doorrafelt. De zinsconstructie moet dus verbeterd worden. probeer zoiets als dit:
Ik heb onlangs een advertentie gezien voor een functie als verkoopmedewerker. etc. )

Mijn kwaliteiten zijn Ik ben representatief, sociaal ingesteld, een harde werker en ik heb een vlotte babbel.
( ook een foute zinsconstructie. Toch zou ik de opbouw van de zin behouden. Het laatste komt misschien iets te informeel over )

Overigens ben ik ook van mening dat je als verkoper je niet alleen mag storten op het verkopen maar ook op het behouden en verbeteren van de productiviteit.
( zin loopt niet lekker. Verbeter de zinsconstructie)

Ik zal mij dan ook inzetten om een verzorgde en representatieve winkel neer te zetten. Tevens zal ik de klanten met een warm hart verwelkomen.
( je kan beter deze twee zinnen samenvoegen, om een mooi einde van je kern te maken )

Momenteel doe ik de MBO-2 opleiding Administratief Medewerker tijdens deze opleiding leer ik hoe ik me klantvriendelijk, representatief en doelgericht moet opstellen.
( probeer hier een verhaal van te maken, ipv erg concreet te vertellen wat voor specifieke competenties je leert )

Door mijn positieve en gedreven instelling ben ik er van overtuigd dat ik een aanwinst zal zijn voor u winkel.
( perfecte slotzin )

Graag hoor ik van u,


Met vriendelijke groeten

(*****************)

Dat is mijn feedback. Hopelijk heb je er wat aan
Succes met soliciteren
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 oktober 2012, 16:19
aroel aroel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2012
Berichten: 6
aroel is on a distinguished road
Standaard

Idd ik zou deze zin : Graag zou ik jullie team willen komen versterken en ik weet zeker dat de Functie Verkoopmedewerker goed bij mij past omdat ik goed op de behoeftes van de klant kan inspelen.
vervangen door deze: Graag zou ik jullie team willen komen versterken als Verkoopmedewerker. Daar ik goed op de behoeftes van de klant kan inspelen, denk ik dat deze functie goed bij mij past.


Mijn kwaliteiten zijn Ik ben representatief, sociaal ingesteld, een harde werker en ik heb een vlotte babbel. Deze zin vervangen door:
Representatief, sociaal ingesteld en een harde werker zijn een van mijn sterkste kwaliteiten.

Ik zal mij dan ook inzetten om een verzorgde en representatieve winkel neer te zetten. Tevens zal ik de klanten met een warm hart verwelkomen.
( je kan beter deze twee zinnen samenvoegen, om een mooi einde van je kern te maken ) Daar ben ik het mee eens...

Succes! Gr Anita
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 oktober 2012, 22:54
ciomama ciomama is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2012
Berichten: 5
ciomama is on a distinguished road
Standaard

Mijn kwaliteiten zijn Ik ben representatief, sociaal ingesteld, een harde werker en ik heb een vlotte babbel.

Ik zou deze zin veranderen in...Sociaal ingesteld, een harde werker en representatief zijn een paar kenmerken die mij omschrijven. Deze kan ik toepassen in uw bedrijf door...

Hierdoor laat je zien waarom jij met je kwaliteiten voor deze functie geschikt bent.

Overigens ben ik ook van mening dat je als verkoper je niet alleen mag storten op het verkopen maar ook op het behouden en verbeteren van de productiviteit. Ik zal mij dan ook inzetten om een verzorgde en representatieve winkel neer te zetten. Tevens zal ik de klanten met een warm hart verwelkomen.

Naast de verkoop is ook de aankleding van de winkel van belang. Hiervoor zal ik mij dan ook graag inzetten. Tevens zal ik de klanten met een warm hart verwelkomen.

Verder ziet het er netjes uit! Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Coördinator Resource Planning, feedback nodig! mentosmed Sollicitatiebrief en cv 2 1 juli 2011 15:03
Sollicitatiebrief verkoopmedewerker, graag feedback gettie Sollicitatiebrief en cv 2 5 oktober 2010 23:34
Sollicitatie consultant, graag jullie feedback LianneN Sollicitatiebrief en cv 2 11 mei 2010 17:14
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
open sollicitatie juridisch assistent feedback gevraagd kleine_rood Sollicitatiebrief en cv 4 10 oktober 2007 14:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon