Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 oktober 2012, 14:45
AnnetK AnnetK is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2012
Berichten: 8
AnnetK is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie leerling Verzorgende IG. Graag voorzien van feedback!

Hallo allemaal,

Even voorstellen:
Ik ben Annet, 25 jaar oud en ik kom uit Limburg. Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een nieuwe baan en nu heb ik eindelijk een vacature gevonden waar ik helemaal weg van ben!
Zouden jullie mij willen helpen door feedback te geven op onderstaande sollicitatiebrief?

Bij voorbaat dank!

Groetjes,
Annet



Annet
Adres
PC en woonplaats

De Zorginstelling
Mevrouw X.Y.
Postbus ***
1234 AB Xstad


Woonplaats, 27 oktober 2012

Betreft: Vacature Leerling verzorgende IG.

Geachte mevrouw Y.,

Uw vacature voor leerling verzorgende IG viel me meteen op omdat deze positie helemaal is wat ik zoek. Daarom schrijf ik u een sollicitatiebrief waar in ik u laat weten wat mijn idee hier bij is.

Ik ben Annet, een jonge vrouw van 25, geboren te A. en woonachtig in B. Ik hou er oprecht van om met mensen om te gaan en behulpzaamheid is me op het lijf geschreven. Mensgericht werken is wat ik het liefst doe.
Op het moment werk ik als klantenservice medewerkster bij een bedrijf in X. Daar ben ik dagelijks bezig met het aannemen van vragen en opdrachten van klanten over hun producten.
Het is daarbij belangrijk dat ik laat zien waar ik goed in ben. En dat is behulpzaam zijn, assertiviteit tonen en doorzetten.
Verder ben ik leergierig, oprecht geïnteresseerd in mensen en daardoor ook cliënt en klant- gericht. Ik kan goed gestructureerd en secuur werken, waardoor het streven naar een goed resultaat en een tevreden cliënt voor zowel u als mijzelf makkelijker wordt.
U zult mij vrijwel nooit zien terug deinzen voor een situatie waarin mijn accuratesse en assertiviteit wordt gevraagd. Leren is wat ik wil en altijd zal blijven doen, daarom ben ik ook positief kritisch ingesteld richting mijn omgeving en mijzelf.

U vraagt iemand die affiniteit heeft met de oudere mens. Ik heb die affiniteit al van jongs af aan. In mijn middelbare schooltijd heb ik als bijbaantje in de thuiszorg gewerkt.
Een heel fijne werk omgeving omdat de doelgroep waarmee ik gewerkt heb mij aantrekt en omdat ik iets voor deze mensen wil betekenen.
Goede omgangsvormen en communicatieve vaardigheden zijn daarbij zeer belangrijk. Je bent als zorgverlener niet alleen een werkkracht, maar ook een sociaal steunpunt voor de cliënt. De vaardigheden om goede omgangsvormen en een duidelijke communicatie uit te voeren heb ik ontwikkeld tijdens mijn werk in de thuiszorg en met verschillende lessen in gespreksvoering, communicatieve vaardigheden en luistervaardigheden.

Het onregelmatige werken in de zorg weerhoudt me er niet van om te solliciteren. Ik vind onregelmatig werken niet erg om te doen. Het belangrijkste voor mij is dat ik mijn passie voor de mens bij uw organisatie kan laten zien.
Een verzorgende IG heeft een mooi beroep als je het mij vraagt. Je mag de hele dag met mensen werken waarvoor je echt iets kunt betekenen. En dat vind ik heel mooi om te doen en naar te blijven zoeken. Blijven ontwikkelen en daardoor gemotiveerd blijven hoort in mijn ogen bij de zorg en bij mij. In mijn visie hoor ik dan ook echt thuis in de zorg.

U kunt mijn curriculum vitae vinden als bijlage bij mijn profiel op www.xy.nl

Graag nodig ik u uit om meer van mij en mijn interesse in deze baan te weten te komen in een gesprek.

Met vriendelijke groet,


Annet K.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 oktober 2012, 22:39
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Beste Annet,

Welkom op dit forum! Kijk ajb eerst even naar stap 2 van de spelregels:
http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
... en wees zo vriendelijk zelf ook enkele sollicitatiebrieven van andere forumleden van commentaar te voorzien.

Vriendelijke groet,
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 oktober 2012, 22:42
AnnetK AnnetK is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2012
Berichten: 8
AnnetK is on a distinguished road
Standaard

Beste allemaal,

Gezien de eerste feedback ga ik eerst kijken naar andere sollicitatiebrieven.
Ik meld in deze thread wanneer ik dat gedaan heb.

Graag daarna pas feedback geven als je dat wil.


Groetjes,
Annet
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 oktober 2012, 11:43
AnnetK AnnetK is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2012
Berichten: 8
AnnetK is on a distinguished road
Standaard

Deze ochtend heb ik een aantal andere leden feedback gegeven.
Daardoor heb ik mezelf gecorrigeerd.

Ik wil iedereen vragen om mijn brief van feedback te voorzien.

Zowel op inhoud als op vorm.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Annet
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 november 2012, 10:51
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Betreft: Vacature Leerling verzorgende IG.
De punt achter IG kun je weglaten.

Citaat:
Uw vacature in ... voor leerling verzorgende IG viel me meteen op omdat deze positie helemaal is wat ik zoek. Daarom schrijf ik u een sollicitatiebrief waar in ik u laat weten wat mijn idee hier bij is.
De laatste zin vind ik niet geweldig. Ik zou er iets van maken in de trant van: In deze sollicitatiebrief wil ik u mijn enthousiasme voor de functie duidelijk maken.

Citaat:
Ik ben Annet, een jonge vrouw van 25, geboren te A. en woonachtig in B.
Dit lezen ze in je cv. Deze zin kun je dus weglaten.

Citaat:
Ik hou er oprecht van om met mensen om te gaan en behulpzaamheid is me op het lijf geschreven. Mensgericht werken is wat ik het liefst doe.
Op het moment werk ik als medewerkster klantenservice (ik heb het omgedraaid) bij een (weglaten) bedrijf X in X. Daar ben ik dagelijks bezig met het aannemen van vragen en opdrachten van klanten over hun producten.
Citaat:
Het is daarbij belangrijk dat ik laat zien waar ik goed in ben. En dat is behulpzaam zijn, assertiviteit tonen en doorzetten.
Verder ben ik leergierig, oprecht geïnteresseerd in mensen en daardoor ook cliënt- en klantgericht (aan elkaar). Ik kan goed gestructureerd en secuur werken, waardoor het streven naar een goed resultaat en een tevreden cliënt voor zowel u als mijzelf makkelijker wordt. Hoezo wordt het dan gemakkelijker?
U zult mij vrijwel nooit zien terugdeinzen (aan elkaar) voor een situatie waarin mijn accuratesse en assertiviteit wordt gevraagd. Leren is wat ik wil en altijd zal blijven doen, daarom ben ik ook positief-kritisch ingesteld richting mijn omgeving en mijzelf.
Citaat:
U vraagt iemand die affiniteit heeft met de oudere mens. Ik heb die affiniteit al van jongs af aan. In mijn middelbare schooltijd heb ik als bijbaantje in de thuiszorg gewerkt.
Een heel fijne werkomgeving (aan elkaar) omdat de doelgroep waarmee ik gewerkt heb mij aantrekt aanspreekt en omdat ik iets voor deze mensen wil betekenen.
Goede omgangsvormen en communicatieve vaardigheden zijn daarbij zeer belangrijk. Je bent als zorgverlener niet alleen een werkkracht, maar ook een sociaal steunpunt voor de cliënt. De vaardigheden om goede omgangsvormen en een duidelijke communicatie uit te voeren, heb ik ontwikkeld tijdens mijn werk in de thuiszorg en met door verschillende lessen in gespreksvoering, communicatieve vaardigheden en luistervaardigheden.

Dit stukje is nu de derde alinea. Ik raad je aan om deze alinea te verplaatsen achter de openingszin, zodat het de tweede alinea wordt.
Citaat:
Het onregelmatige werken in de zorg weerhoudt me er niet van om te solliciteren. Ik vind onregelmatig werken niet erg. om te doen (dit weglaten). Het belangrijkste voor mij is dat ik mijn passie voor de mens bij uw organisatie kan laten zien.
Een verzorgende IG heeft een mooi beroep, als je het mij vraagt. Je mag de hele dag met mensen werken waarvoor je echt iets kunt betekenen. En dat vind ik heel mooi om te doen en naar te blijven zoeken. Blijven ontwikkelen en daardoor gemotiveerd blijven hoort in mijn ogen bij de zorg en bij mij. In mijn visie hoor ik dan ook echt thuis in de zorg.
Ik mis een motivatie waarom je precies bij deze organisatie wilt werken.

Citaat:
U kunt mijn curriculum vitae vinden als bijlage bij mijn profiel op www.xy.nl.
Ik zou je cv ook als bijlage meesturen.

Citaat:
Graag nodig ik u uit om meer van mij en mijn interesse in deze baan te weten te komen in een gesprek.
Vindt het sollicitatiegesprek dan bij jou plaats ?
Ik zou hier van maken: Graag zou ik in een persoonlijk gesprek mijn interesse en enthousiasme voor deze functie verder willen toelichten, of iets dergelijks. Maar zij nodigen jou uit en niet andersom.

Met vriendelijke groet,


Annet K.

Bijlage: curriculum vitae
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie redactiemedewerker Graag feedback Aurelie Sollicitatiebrief en cv 13 30 oktober 2012 16:33
Te lang cv Bianck Sollicitatiebrief en cv 10 25 september 2012 22:45
Sollicitatiebrief kinderopvang, graag feedback emkooij Sollicitatiebrief en cv 3 11 april 2011 19:21
Sollicitatie Centralist meldkamer dierenbescherming, graag nog wat feedback! helga1983 Sollicitatiebrief en cv 0 1 april 2010 16:40
Sollicitatie als CEH verpleegkundige, graag feedback! Debbus Sollicitatiebrief en cv 3 7 oktober 2007 15:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon