Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel van de in de advertentie gevraagde competenties benoem je in je brief?
Alle 0 0%
Alleen die competenties die op jou van toepassing zijn. 1 50,00%
Slechts een paar omdat te lange brieven niet uitnodigen tot lezen 1 50,00%
De in de advertentie genoemde competenties kun je net zo goed negeren. 0 0%
Dit hangt af van het aantal benodigde woorden voor het omschrijven van iedere competentie 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 december 2008, 01:50
stewardess stewardess is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 januari 2008
Berichten: 3
stewardess is on a distinguished road
Question Hoeveel competenties noemen in je brief?

Ik heb een vraag aan de deelnemers hier.

Ik solliciteer naar een baan waarbij de volgende competenties worden gevraagd:

- wo niveau
- goed kunnen netwerken
- hoofdzaken van bijzaken kunnen scheiden
- duizendpoot zijn
- organisatie talent (seminars, lezingen etc)
- beleidsmatig kunnen denken, schrijven en communiceren
- makkelijk kunnen schakelen tussen strategisch, operationeel en tactisch niveau
- facilitator die verbindingen kan leggen tussen mensen met verschillende expertises, internationale ontwikkelingen en ervaringen/behoeftes bij doelgroepen
- ervaring als trainer

En zo nog een paar dingen die ik per telefoon door kreeg.

Nu zijn de meeste aspecten echt op mij van toepassing en kan ik ze in mijn sollicitatiebrief ook onderbouwen met voorbeelden. Maar op hoeveel van deze competenties moet ik nu ingaan in de brief? Op zo veel mogelijk? Of op de belangrijkste (maar ja welke zijn het belangrijkste?)? Ik begrijp dat sollicitatiebrieven slechts 1 pagina horen te beslaan (en je cv maximaal 2).

Hoe denken jullie hierover?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 december 2008, 09:46
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Hoeveel competenties noemen in je brief?

Beste Stewardess,

Zie mijn reacties in rood, tussen jouw schrijven door.

- wo niveau Dit blijkt uit je opleiding en/of werkervaring. Dat is te lezen in je CV
- goed kunnen netwerken Dit kun je d.m.v. een voorbeeld duidelijk maken
- hoofdzaken van bijzaken kunnen scheiden Dit kan iemand opmaken uit je manier waarop je de sollicitatiebrief hebt geschreven. Bijvoorbeeld als deze duidelijk, helder en logisch opgebouwd is.
- duizendpoot zijn Als je veel verschillende opleidingen hebt gedaan en/of veel verschillende vormen van werkervaring. Dit blijkt uit je CV.
- organisatie talent (seminars, lezingen etc) Dit is ook in je CV te lezen.
- beleidsmatig kunnen denken, schrijven en communiceren Dit kun je met een voorbeeld duidelijk maken. Maar het kan ook uit je werkervaring blijken op je CV.
- makkelijk kunnen schakelen tussen strategisch, operationeel en tactisch niveau Dit kun je met een voorbeeld duidelijk maken.
- facilitator die verbindingen kan leggen tussen mensen met verschillende expertises, internationale ontwikkelingen en ervaringen/behoeftes bij doelgroepen Het is handig als je dit al eerder hebt gedaan en dat dit uit je CV blijkt.
- ervaring als trainer Als het goed is, dan staat deze ervaring in je CV.

Nu zijn de meeste aspecten echt op mij van toepassing en kan ik ze in mijn sollicitatiebrief ook onderbouwen met voorbeelden. Maar op hoeveel van deze competenties moet ik nu ingaan in de brief? Op zo veel mogelijk? Of op de belangrijkste (maar ja welke zijn het belangrijkste?)? Ik begrijp dat sollicitatiebrieven slechts 1 pagina horen te beslaan (en je cv maximaal 2). Je kunt op je CV bij eigenschappen al een aantal kwijt. Bij eigenschappen zet je maximaal zes neer. Het is correct dat je brief niet langer mag zijn dan één A-viertje. Je CV mag wel iets langer zijn dan twee A-viertjes, als hij maar een duidelijke en heldere indeling heeft.

Werkervaring of dingen die je nog niet eerder hebt gedaan en waarvan je denkt dat je deze zou kunnen (die staan dus niet op je CV) kun je onderbouwen met een voorbeeld, waaruit blijkt dat je dit zou kunnen.

Groeten van Hetty en succes met het schrijven van je brief.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
competenties

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TIP: ontdek nu eens je echte competenties en authentieke zelf Makingsense Je competenties ontwikkelen 6 6 augustus 2008 12:45
Gevraagd voorbeeld portfolio, pop, competenties, zelfreflectie etc. fonzie Je competenties ontwikkelen 3 4 maart 2008 13:08
Functiespecifieke competenties TwoAce Sollicitatiebrief en cv 1 21 augustus 2007 21:44
competenties, talenten en info HERT Je competenties ontwikkelen 0 12 mei 2007 22:02
Erkenning van eerder of elders Verworven Competenties (EVC's) mariekevanoosterhout Je competenties ontwikkelen 0 16 augustus 2006 17:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon